استاندار لرستان: خلاقیت دانشگاهیان در ارائه طرح بدون نیاز به دولت و بانک است

استاندار لرستان گفت: دانشجویان باید تمام توان خود را برای توسعه و رشد استان به کار گیرند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سیدموسی خادمی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری پردیس دانشگاه پیام نور خرم‌آباد ضمن عرض تبریک روز دانشجو و تسلیت حادثه غم‌انگیز از دست دادن تعدادی از کوهنوردان در اشترانکوه اظهار داشت: این ضایعه باعث تالم خاطر ایران و به ویژه خراسان و لرستان شد.

وی ادامه داد: استان در این رابطه همه توان و امکاناتش را گذاشت و تلاش کرد تا کار را به درستی انجام داده و مدیریت کند اما متاسفانه این سانحه به قدری سریع اتفاق افتاد که نمی‌توان کار بیشتری انجام داد.

دکتر خادمی دانشگاه پیام نور را از مجموعه‌ دانشگاه‌های پرفایده و کم‌هزینه عنوان کرد و گفت: این دانشگاه با تولید علم، دانش و تربیت نیروی انسانی که دارد نسبت به سایر دانشگاه‌های مشابه هزینه‌های کمتری بر اقتصاد ملی تحمیل می‌کند.

استاندار لرستان اضافه کرد: هزینه برای نیروی انسانی سرمایه‌گذاری است و این دانشگاه از دانشگاه‌هایی بوده که فواید و خروجی آن از سایر دانشگاه‌ها بیشتر است.

وی افزود: همچنین خروجی آن از شرایط و کیفیت مطلوب‌تری برخوردار بوده و خرسندیم که دانشگاه پیام نور استان یکی از مجموعه‌های روپا است و فواید خوبی نیز دارد.

دکتر خادمی فضای فیزیکی و تعداد دانشجوی این دانشگاه را مطلوب عنوان کرد و گفت: امیدواریم که دانشجویان تمام توان خود را برای توسعه و رشد استان به کار گیرند و در این مهم شرکت کنند.

استاندار ، لرستان را استانی زیبا، با استعداد و البته کمتر توسعه یافته دانست و ادامه داد: همه باید در راستای توسعه کمک کنند و البته نقش دانشجویان دارای اهمیت بیشتری است چراکه در حوزه علم و فن‌آوری کار می‌کنند و به مراتب نقش برجسته‌تری از سایرین دارند.

وی با بیان اینکه امروزه موضوع اقتصاد دانش‌محور مطرح است، گفت: قاعدتا دانشجویان بیشتر متولی و پیش‌ران این بحث هستند.

دکترخادمی با بیان اینکه امروزه مشکلات استان و توسعه به دو محور ختم می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در بحث زیرساخت‌ها مشکل داریم و زمانی‌که به دنبال راهکار هستیم همه دولت را مسئول می‌دانند و منتظر دولت و بودجه ملی هستند. در مورد مشکلات اقتصادی و اشتغال نیز می‌گویند فردی را پیدا کنید تا سرمایه‌گذاری کند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار به دنبال منابع ارزان است، افزود: در این راستا منابع بانک‌ها ارزان نیستند اما در حل مشکلات اقتصادی تنها راهکار استفاده از منابع بانکی و بانک‌هاست.

وی گفت: باید در دانشگاه که مرکز خلاقیت، ابتکار، ابداع و روش‌های جدید و نوآوری است این خواسته مطرح شود تا ایده، تولید و ارائه دهند؛ طرح‌هایی که نیازی به پول دولت و بانک برای توسعه نداشته باشد.

دکترخادمی به لزوم تشکیل اتاق فکر با دانشگاهیان اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاهیان و دانشجویان برای ظرفیت عظیم گردشگری، جایگاه ویژه ترانزیتی و امکانات معدنی استان طرحی ارائه دهند که بدون گرفتن پول از دولت بتواند در توسعه موثر باشد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون وضع دولت به لحاظ مالی مساعد نیست و هر کس چنین راهکاری را ارائه دهد خلاق می‌شود و می‌تواند اتفاق بزرگی به وجود آورد وگرنه روش‌های متداول و سنتی را همه می‌دانند و استا‌ن‌های توسعه‌یافته در این زمینه بهتر کار کرده‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =