۰ نفر
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

کشتی جشنواره‌ی آیینی فرهنگی شب‌های ضیافت جنوب، امشب در ساحل رودخانه‌ی کارون لنگر می‌اندازد.

به گزارش خبرآنلاین، جشنواره‌ی آیینی فرهنگی شب‌های ضیافت جنوب که از ۱۵ آذرماه به مناسبت میلاد پیامبر مهربانی در اهواز آغاز به کار کرد، امشب(۲۰ آذرماه) به کار خود پایان می‌دهد.

مدیر اجرایی این جشنواره در این باره می‌گوید: جشنواره‌ی شب‌های ضیافت جنوب در مدت شش روز برگزاری خود توانست با اجرای برنامه‌های متنوع، میزبان خوبی برای مهمانان و مردم باشد.

محمد نواصر اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش اصلی غذا با عنوان ضیافت جنوب، صنایع‌دستی با عنوان هنردستان جنوب و اقوام با عنوان آداب و رسوم ضیافت جنوب برگزار شد. در بخش‌های جنبی نیز نمایشگاهی از گل و گیاه و محفلی برای کتابخوانی برپا شد.

وی اضافه کرد: در بخش غذا هفت غرفه به پخت و فروش غذاهای محلی و بومی استان خوزستان پرداختند که از جمله آن‌ها می‌توان به غذاهایی همچون مگشت، آش دوغ، شاورما و شیرینی و نان‌های سنتی اقوام عرب و بختیاری اشاره کرد.

نواصر ادامه می‌دهد: بخش صنایع‌دستی نیز با حضور ۱۷ صنعتگر خوزستانی با صنایع‌دستی مختلف برپا شد که حصیربافی، معرق، چرم، لباس سنتی و زیورآلات از جمله این هنرها بود.

وی با اشاره به بخش آیینی جشنواره می‌گوید: آداب و رسوم اقوام با حضور گروه‌های آیینی فرهنگی از جمله گروه میسان به نمایش گذاشته شد. اجرای موسیقی فولکلور و اجرای چوبیه از جمله برنامه‌های این بخش هستند.


مکانی برای جشنواره‌های گردشگری آبی

فاطمه بروایه، یکی از غرفه‌داران صنایع‌دستی با اشاره به نقاط ضعف و قوت این برنامه می‌گوید: برگزاری این رویداد فضای خوبی را برای حضور و حمایت صنعتگران صنایع‌دستی خوزستان فراهم کرد. حضور و استقبال مردم از این بخش خوب بود اگرچه تبلیغات زیادی در سطح شهر صورت نگرفت. اگر تبلیغات در سطح شهر بیشتر می‌شد شاهد حضور جمعیت بیشتری از مردم بودیم.

وی می‌افزاید: مکان برگزاری این جشنواره تاکنون در دسترس مردم نبوده و از این بابت باید تبلیغات بیشتری انجام می‌شد، اما با این وجود برگزاری این جشنواره فرصتی شد تا محل کنونی به عنوان مکانی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های بعدی معرفی شود.

بروایه تصریح می‌کند: اهواز شهر ساحلی است و موقعیت جغرافیایی این جشنواره، می‌تواند آغازی برای جشنواره‌های گردشگری ساحلی و آبی در اهواز باشد.

گردشگری غذا

عبدالرضا آلبوغبیش، یکی از غرفه‌داران بخش غذا برگزاری این جشنواره را در معرفی غذاهای سنتی و محلی خوزستان موثر دانست و افزود: هنر چنین جشنواره‌هایی این است که بتوانند مردم را از عادت‌های غذایی اشتباه همچون مصرف فست فود و غذاهای ناسالم نجات دهند و غذاهای ساده و سالم را به شیوه‌های امروزی ارائه کنند.

وی می‌گوید: غذا یکی از موضوعات مهم در بحث گردشگری است، در این جشنواره تلاش شده تا گردشگری غذا در اهواز جایگاه خود را پیدا کند و توسعه یابد.

فروش آرامشی به رنگ سبز

در میان بخش‌های مختلف این جشنواره، بخشی وجود دارد که آرامش می‌فروشد، آرامشی به رنگ سبز...》. این جمله را حسن ناصر، مسئول جامعه‌ی درختکاران اهواز می‌گوید: غرفه‌ی فروش آرامش به فروش گل و گیاه می‌پردازد و تلاش می‌کنیم فرهنگ استفاده از گل و گیاه را در زندگی‌های آپارتمانی امروزی نهادینه کنیم.

گفتنی است، این جشنواره به همت بخش خصوصی و با همکاری استانداری خوزستان، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرداری اهواز از ۱۵ تا ۲۰ آذرماه در محل جزیره‌ی گردشگری واقع در کیانپارس، پارک دولت(ساحل غربی کارون)، پارکینگ شماره یک برگزار شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =