نماینده ایران در سازمان ملل گفت: لازمه حل مشکلات این است که آمریکا صادقانه سیاست هایش را در حمایت های همه جانبه از کشورهای «تروریست پرور» بازبینی کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره راهگشای مشکلات منطقه ای بوده است، گفت لازمه حل مشکلات این است که آمریکا صادقانه سیاست هایش را در حمایت های همه جانبه از کشورهای «تروریست پرور» بازبینی کند.

خوشرو در مراسم بزرگداشت دهه فجر که در موسسه اسلامی امام علی (ع) شهر نیویورک برگزار شد، در جمع ایرانیان ساکن آمریکا با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: « باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در سالهای اخیر طی نامه ای به مقام معظم رهبری ضمن اظهار احترام به استقلال مردم و کشور ایران، در خصوص رفع نگرانی های آمریکا در مورد برخی برنامه های ایران خواستار مذاکره در موضوع هسته ای شد و رهبر معظم انقلاب نیز با یادآور شدن عهد شکن بودن آمریکا، مذاکره در این مورد خاص به منظور امتحان دوباره آمریکا را اجازه فرمودند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: امسال سالی پربار برای کشور عزیزمان بوده است چرا که نتیجه 12 سال مذاکرات که بنده در زمان شروع آن زیر نظر دکتر روحانی در آن حضور فعالی داشتم، با قطعنامه ای که تمام قطعنامه های قبلی سازمان ملل علیه ایران را لغو کرد، به ثمر رسید.
وی افزود: در دیداری که با آقای «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل داشتم، وی اذعان داشت در طول تمام 40 سال فعالیت خود در دنیای سیاست و دیپلماسی ، دیپلمات هایی به زبدگی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و پرونده ای موفقیت آمیزتر از آن ندیده ام که در مقابل 6 قدرت جهانی که تمام اهرم های قدرت را در اختیار دارند، بتوانند با استفاده از فن مذاکرات، با نشان دادن اقتدار و نرمش به موقع اینگونه عمل کنند.

خوشرو اضافه کرد که موفقیت آمیز بودن مذاکرات هسته ای ایران مرهون لطف الهی، هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مدیریت صحیح دکتر روحانی و مهارت های دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده است.

وی خاطرنشان کرد توافقنامه هسته ای ایران تنها حل یک بحران سیاسی - امنیتی بین ایران و آمریکا و لغو تحریم های ناعادلانه علیه مردم ایران نبود بلکه به فضل خداوند، روند حل و فصل این مساله منجر به افتادن پرده جهلی نسبت به واقعیت های ایران و روشن شدن سلسله حقایق پشت پرده در مورد کشورهای منطقه شد.

وی تصریح کرد به رغم تمام اتهامات و تحریم های ناعادلانه انجام شده علیه ایران دیدیم که پس از انجام بازرسی های انجام شده آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای کشورمان، روشن شد که تمام فعالیت های هسته ای ایران، صلح آمیز بوده است.
سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: اتهامات واهی آمریکا مبنی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تروریسم نیز به این گونه است، ایران همواره خود قربانی تروریسم بوده و اقدامات تروریستی علیه شیعیان در سراسر جهان، همواره توسط عوامل کشورهای تحت حمایت آمریکا صورت می گیرد.
خوشرو با طرح این پرسش ها که حامی و منشاء تشکیل القاعده و طالبان در افغانستان که بود و ایدئولوژی افراطی گری چه بر سر منطقه آورده است؟ پاسخ داد: ایران که مخالف اصلی آنها بود و دنیا می داند آنها چه بر سر دیپلمات های ایران در این کشور آورده است، ولی بخاطر دشمنی های نابجا و تحلیل های غلط موج ایران هراسی ادامه داشته است.
وی اظهار داشت: البته سیاست های آمریکا در سالهای اخیر با نگاهی بازتر در شناخت منشاء اصلی تروریسم صورت گرفته است و به تعبیر اوباما، ایدئولوژی افراط گرایانه و مخربی که در عربستان، جوانان را به سمت وحشت آفرینی و تروریسم سوق می دهد، نیاز به اصلاح است.

خوشرو یادآور شد وضعیت امروز ایران در جامعه جهانی و نگاه جهان نسبت به ایران نیز تغییر کرده و جامعه بین الملل به این نتیجه رسیده است که منشاء مشکلات منطقه، ایران نبوده بلکه کشور ما راه حل مسائل منطقه ای است.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: می بینیم که از ایران برای حل و فصل مشکلات منطقه ای دعوت می شود و البته لازمه حل این بحران، صداقت آمریکا در بازبینی سیاست های خود در حمایت های همه جانبه از کشورهای تروریست پرور طی سال های گذشته است.
وی اذعان کرد وزیر امور خارجه کشورمان بارها به وزیر خارجه آمریکا در مورد این واقعیت که واشنگتن در این سال ها در حمایت از کشوری ترورست پرور قدم برداشته، گوشزد کرده است.

وی با تشریح بحران های منطقه ای و نا امنی و جنگ در کشورهای خاورمیانه و آفریقا، اظهار داشت کشور ایران با وجود تمام این بحران ها در منطقه، در مسیر پیشرفت و ایجاد روابط حسنه با جهان ضمن حفظ احترام متقابل در حرکت است.
سفیر کشورمان با یادآور شدن دستاوردها و توافق نامه های انجام شده در دوران پسا برجام با اروپا و دیگر کشورها اظهار داشت: پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب، این روابط به این معنی نیست که ما قرار است وارد کننده تولیدات مصرفی به داخل ایران باشیم بلکه با وجود استعداد های بالقوه نخبگان ایرانی و نیروی کار جوانان ایرانی، با سرمایه گذاری در فناوری و صنایع زیربنایی و تولیدی در جهت پیشرفت وآبادانی ایران گام خواهیم برداشت.
خوشرو در این مراسم همچنین خاطراتی درباره فعالیت هایش در روند پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در شهر قم، میزان علاقه مندی جوانان و دانشجویان مبارز به شخصیت حضرت امام راحل(ره) را برای جوانان ایرانی مقیم آمریکا تشریح کرد.
سفیر ایران در سازمان ملل با بیان اینکه در تاریخ، وقوع انقلابی در چنین سطح گسترده و ملی و در یک برهه زمانی کوتاه بی سابقه است، اضافه کرد: به رغم پشتیبانی آمریکا و غرب از رژیم طاغوت، انقلاب اسلامی با عنایت الهی و وحدت و یکپارچگی مردم در سایه رهبری حضرت امام خمینی (ره) به سرعت به پیروزی رسید.

وی مبارزات مردم ایران را از جنس مبارزه به دور از خشونت توصیف کرد که از سوی نظام شاهنشاهی با بی رحمی و خشونت پاسخ داده شد و اضافه کرد البته بدنه ارتش و دیگر دستگاه ها از جنس مردم و با انقلابیون بودند و دیدار همافران با امام راحل نمونه بارز این همدلی بود.
وی تصریح کرد انقلاب اسلامی، نام ایران را در جهان منور کرد و این مساله با ایجاد موجی از ایران هراسی از سوی غرب و رسانه های غربی به منظور سوء استفاده های سیاسی تا امروز ادامه دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =