۰ نفر
۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

واحدمرکزی خبر نوشت: موفق الربیعی از نمایندگان مجلس عراق از ائتلاف ملی در بیانیه‌ای در فیسبوک اطلاعاتی را درباره خرید و فروش نفت توسط داعش افشا کرد.

گروهک  داعش هر بشکه نفت عراق و سوریه را در بازار سیاه ترکیه، بیست دلار می فروشد.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه روزنامه اینترنتی رأی الیوم، موفق الربیعی از نمایندگان مجلس عراق از ائتلاف ملی در بیانیه‌ای در فیسبوک با اعلام این خبر افزود نخستین نوع حمایت ترکیه از باندهای دولت تروریستی ‍(داعش) آن است که این باندها هر بشکه نفت عراق و سوریه را در بازار سیاه ترکیه 20 دلار یعنی نصف قیمت جهانی نفت خام می فروشند.
وی افزود دومین نوع تسهیلات و کمک های ترکیه به دولت اسلامی (داعش) آن است که ترکیه نقطه جذب داعشی های جدید و مهاجر از سراسر جهان عرب و غیر عرب و محل ملاقات با فرماندهان داعش به ویژه در شهر استانبول است تا آنها از طریق مرزهای ترکیه با عراق به موصل در استان نینوای عراق یا استان رقه سوریه منتقل شوند.
الربیعی گفت زخمی های باندهای دولت اسلامی در عملیات نظامی در شمال و غرب عراق و در جنگ سوریه در بیمارستانهای ترکیه درمان می شوند.
وی از دولت ترکیه خواست برای تنگ کردن عرصه بر تروریستهای داعشی که از خاک این کشور به عنوان پایگاه استفاده می کنند تلاش کند تا به مشکلی که کشورهای حامی داعشی ها دچار شده اند مبتلا نشود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =