هزینه های سربار تولید مرغ 30 درصد قیمت مصرف کننده را شامل می شود

هزینه های سربار تولید مرغ بیش از 30 درصد قیمت مصرف کننده مرغ را شامل می شود.

عبدالله جعفری، مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان در این باره به خبرآنلاین گفت:  این هزینه علی رغم امکان یکسان سازی در  کشور و کنترل و اعمال نظارت مناسب توسط دستگاه های نظارتی به ویژه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، در استان های مختلف به صورت متفاوت اعمال شده و در سطح کشور یکسان نیست.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از نوسانات قیمتی مربوط به هزینه های سربار شامل هزینه های کشتارگاهی، هزینه های حمل و نقل و سود عمده فروشی و خرده فروشی است، افزود: حمایت از توسعه زنجیره عرضه مرغ و واگذاری تنظیم بازار آن به تشکل های مرتبط و اعمال نقش نظارتی دولت می تواند به عنوان نسخه کارآمد و موثر برای کاهش نوسانات و تنظیم بازار این کالای مهم مصرفی باشد.

وی عنوان کرد: حضور قوی تشکل های تولیدی، توسعه مناسب زنجیره های عرضه مرغ و کاهش حلقه های دلالی و واسطه گری و نظارت بر هزینه های سربار پس از تولید مرغ زنده می تواند در کاهش نوسانات و منطقی شدن قیمت ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =