خانه ملت نوشت:

عضو کمیته حمل و نقل مجلس با انتقاد از عملکرد سازمان هواپیمایی کشوری در ایام اربعین حسینی، گفت: در روزهای اخیر برخی آژانس ها با سوء استفاده از تعداد زیاد مسافران اقدام به گران فروشی و تخلف کردند که انتظار می رفت مسئولان سازمان هواپیمایی برای کنترل وضعیت بوجود آمده وارد عمل می شدند.

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به افزایش 400 درصدی بلیت هواپیما در ایام اربعین حسینی، گفت: برخی آژانس های هواپیمایی با سوء استفاده از افزایش تعداد مسافران به بهانه کمبود صندلی اقدام به افزایش 400 درصدی بلیت ها کردند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسئولان سازمان هواپیمایی باید از طریق ابزارهای نظارتی خود در کنترل وضعیت بوجود آمده وارد عمل می شدند تا زائران با مشکل گرانی غیر منطقی بلیت مواجه نشوند.

او با بیان اینکه سازمان هواپیمایی در اینباره عملکرد مورد انتظار را نداشت، توضیح داد: به دلیل عدم مدیریت مطلوب سازمان هواپیمایی در کنترل اوضاع و برخورد با متخلفان ، عملکرد مسئولان مربوطه راضی کننده نیست.

بائوج لاهوتی با اشاره به ممنوعیت پروازهای چارتری، توضیح داد: متاسفانه عده ای با استفاده از کمبودی که در ناوگان هواپیمایی وجود دارد درروزهای شلوغ و پرمسافر اقدام به گران فروشی می کنند.

او ادامه داد: در روزهای پرمسافر مانند ایام اربعین و یا تعطیلات عید نوروز و تابستان برخی آژانس های هواپیمایی اقدام به چارتر کردن بلیت می کنند که این مسئله سایر مسافران را با مشکل نبود بلیت و یا گرانی آن مواجه می کند.

لاهوتی با بیان اینکه چارتر کردن بلیت در شرایط عادی مشکل ساز نیست، گفت: چارتر کردن بلیت در شرایط عادی مشکل خاصی را بوجود نمی آورد اما در روزهای پرمسافر و مناسبت های خاص به بهانه ای برای افزایش غیر منطقی بلیت ها تبدیل می شود.

عضو کمیته حمل و نقل مجلس، گفت: در این شرایط انتظار می رود سازمان هواپیمایی در کنترل اوضاع موثر باشد که در روزهای اخیر البته شاهد بودیم عملا بی نظمی های بسیاری بوجود آمد و از این رهگذر مسافران با مشکل مواجه شدند.

او با تاکید بر اینکه زمان خرید بلیت در قیمت آن بسیار موثر است، توضیح داد: البته باید توجه داشت که زمانی که مسافران اقدام به رزرو و خرید بلیت می کنند در قیمت بلیت تاثیرگذار است . به عنوان مثال قیمت بلیتی که چند هفته قبل از پروازها تهیه می شود طبیعتا با قیمت بلیت در واپسین لحظات تفاوت محسوسی دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، گفت: اما این مسئله نباید به بهانه ای برای افزایش غیر منطقی بلیت در روزهای خاص و سوء استفاده برخی افراد شود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =