معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه روند فرزندخواندگی امسال در استان پنج برابر شده، گفت: طی هشت ماهه امسال 15 کودک به خانواده های متقاضی سپرده شده اند.

زهرا همتی روز شنبه در گفت و گویی افزود: این وضعیت در شرایطی است که مجموع کودکانی که پارسال به فرزندخواندگی سپرده شده اند در این استان سه نفر بود، علت افزایش این روند در سال جاری رایزنی با خارج استان برای پذیرش این کودکان برای واگذاری به خانواده های متقاضی است.
وی با بیان اینکه از این شمار پنج دختر و 10 کودک نیز پسر بوده اند، ادامه داد: پنج نفر از این کودکان از داخل استان و 10 کودک دیگر شامل هفت دختر و سه پسر از مراکز نگهداری بهزیستی استان البرز برای تحویل خانواده های متقاضی به ایلام آورده و به خانواده های متقاضی فرزند خوانده سپرده شدند.
معاون بهزیستی ایلام با بیان اینکه عمده کودکانی که در این استان به فرزند خوانده سپرده می شوند زیر هفت سال سن دارند، افزود: از بین این 15کودک یکی از آنها دختر 12ساله ای است که برای نخستین بار در این سن به فرزندخواندگی سپرده شده است.
همتی ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال روند فرزندخواندگی در این استان افزایش بیشتری یابد.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام از ثبت 80 مورد تقاضای فرزندخواندگی در این اداره کل خبر داد و گفت: فرهنگ پذیرش فرزندخواندگی در استان در سال های اخیر نهادینه شده و زوج هایی که تاکنون قادر به بچه دار شدن نبوده اند، متقاضی گرفتن سرپرستی فرزند از بهزیستی هستند.
همتی تاکید کرد: استقبال از فرزند خواندگی در استان تا حدی بوده که زوج های دارای فرزند و دختران مجرد بالای 30 سال که مشمول این قانون می شوند نیز اینک متقاضی فرزند خوانده از بهزیستی هستند.
وی با بیان اینکه از سال 79 تاکنون در مجموع بیش از 65 کودک به خانواده های متقاضی فرزند خوانده سپرده شده و خوشبختانه همه آنها زندگی موفقی دارند، افزود: خانواده هایی که از نعمت فرزند محروم بوده با پذیرش فرزندخوانده کانون زندگی آنها گرم و هدفدار شده و بخش زیادی از نیازهای روانی آنها جبران می شود.
به گفته معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام ، با واگذاری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست بعنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی این کودکان کانون مناسبی برای رشد پیدا کرده و از طرفی از میزان وظایف مالی و غیر مالی دولت نیز تا حد زیادی کاسته می شود.
همتی با بیان اینکه پیش از این تنها کودکان بی سرپرستی که فاقد پدر یا جد پدری بودند می توانستند بعنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی سپرده شوند، گفت: بر اساس قانون جدید علاوه بر کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرستی هم که والدین آنها به هر دلیل صلاحیت نگهداری فرزندان شان را نداشته باشندف مشمول قانون فرزند خواندگی خواهند شد.
وی یادآور شد: فرزندان بی سرپرست و بد سرپرستی که بدلایل مختلف به شیرخوارگاه یا خانه کودک و نوجوان نگهداری می شوند، با شرایط لازم به خانواده های متقاضی سپرده می شوند.
وی داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط لازم خانواده ها برای دریافت فرزند خوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد.
اداره کل بهزیستی ایلام با حمایت از 25 هزار مددجو در چهار حوزه توانبخشی، مشارکت های مردمی، امور اجتماعی و فرهنگی و پیشگیری به عموم مردم و مددجویان خدمت ارایه می کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =