ایرنا نوشت:معاون نظارت و پایش اداره کل هواشناسی ایلام گفت: ورود گرد و غبار هوای برخی از شهرستان های این استان را در وضعیت هشدار قرار داده است.


علی طاهر سارایی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: هوای شهرستان های ایلام، مهران و ایوان به علت ورود توده های گرد و غبار عربی در وضعیت هشدار قرار گرفته اند.

وی افزود: میزان ذرات معلق در هوای این شهرستان ها یک و نیم برابر حد مجاز گزارش و ثبت شده است.

سارایی یادآور شد: روند فعالیت این توده کاهشی بوده و از کانون های تشکیل ریزگردها در مرکز کشور عراق وارد استان ایلام شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون 41 روز آلوده ناشی از گرد و غبار در استان ایلام ثبت شده است.حد مجاز ذرات معلق در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.

 نوشیدن شیر فراوان، خارج نشدن از منزل، استفاده از ماسک فیلتردار، خودداری از انجام ورزش هوازی و کار در هوای آزاد از جمله سفارش های مکرر مرکز بهداشت استان ایلام به عموم مردم به ویژه گروه های در معرض خطر شامل جانبازان شیمایی، بیماران سرطانی، قلبی عروقی، ریوی، زنان باردار، مادران شیرده، افراد کهنسال و کودکان برای ایمن ماندن از آثار منفی ریزگردها است.
استان ایلام بیش از یک دهه است که با پدیده ریزگردهای عربی که از سمت بیابان های کشورهای عراق، سوریه و عربستان وارد مرزهای کشور می شود مواجه است و توده های ریزگردها در این سال ها خسارت های زیادی را به استان ایلام وارد کرده است.
حد مجاز غلظت آلاینده ها 150 میکرو گرم بر متر مکعب است.

استان ایلام سال گذشته با کاهش محسوس بارش های جوی مواجه بود و بر خلاف بارش های چشمگیر سال زراعی 95 - 94، با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی 95 -96 از منظر هواشناسی استان ایلام در وضعیت خشکسالی بوده است.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =