ایرنا نوشت:مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: سهم استان ایلام از اشتغال فراگیر یک هزار و 130 میلیارد ریال از منابع داخلی بانک و یک هزار و 80 میلیارد ریال نیز برای اشتغال روستایی از منابع تلفیقی ( بانک و صندوق توسعه ملی) در نظر گرفته شده است.

شکراله شیرخانی روز پنج شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: از این میزان تسهیلات سهم شهرستان ایلام 292 میلیارد ریال است.

وی افزود: در این راستا سامانه ثبت نام تسهیلات مشاغل روستایی در استان ایلام روز سه شنبه بیستم دی ماه جاری راه اندازی شد و متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی می توانند از طریق سامانه کارا نسبت به ثبت نام خود برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: هدف از راه اندازی این سامانه اجرای 2 طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان است و متقاضیان می توانند از طریق این سامانه طرح های خود را ثبت کنند.

شیرخانی یادآور شد: حداقل میزان این تسهیلات 100 میلیون ریال و حداکثر آن 20 میلیارد ریال است و متقاضیان تسهیلات می توانند از طریق سامانه کارا به آدرس اینترنتی WWW.kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: طرح های ثبت شده در این سامانه در کمتر از یک ماه مورد بررسی قرار می گیرند و به متقاضیان دریافت تسهیلات سه ماه فرصت برای تکمیل مدارک مورد نیاز داده می شود.

وی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه به ایجاد و افزایش اشتغال در روستاها دارد، گفت: امیدواریم متقاضیان هر چه سریعتر برای دریافت این تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کنند.

جمعیت 590 هزار نفری استان ایلام، در10 شهرستان، 25 شهر و 680 روستا ساکن هستند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =