نمونه گیری ژنتیک از خانواده‌های حادثه دیدگان نفتکش سانچی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:مدیر کل پزشکی قانونی فارس از نمونه گیری ژنتیک از خانواده کاپیتان و سه خدمه استان فارسی نفتکش حادثه دیده ایرانی در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی استان خبر داد.

غلامزاده مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس گفت: نمونه گیری ژنتیک از خانواده کاپیتان و سه خدمه دیگر نفتکش حادثه دیده ایرانی در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی استان فارس انجام شد.

وی افزود: پس از یافتن اجساد ۳ تن از خدمه کشتی ایرانی جهت بررسی و احراز هویت اجساد باید از خانواده تمام ۳۲ خدمه کشتی نمونه ژنتیکی گرفته شود که پس از هماهنگی بین سازمان پزشکی قانونی کشور و سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به سکونت تعدادی از خانواده‌های خدمه در استان فارس، از خانواده (بستگان درجه یک) کاپیتان و سه خدمه دیگر نفتکش در آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس نمونه ژنتیکی گرفته شد.

غلامزاده ادامه داد: خانواده‌های سایر خدمه نیز پس از پیگیری و معرفی از سوی سازمان بنادر و کشتیرانی برای نمونه گیری به سازمان پزشکی قانونی کشور معرفی خواهند شد.

گفتنی است از ۳۲ خدمه حاضر در نفتکش سانچی ۳۰ خدمه ایرانی و ۲ خدمه بنگلادشی بودند و از ۳۰ خدمه ایرانی نیز چهار نفر به نام‌های مجید قصابی عروجی (کاپیتان) اهل شهرستان پاسارگاد، سجاد عبداللهی و پوریا عیدی پور از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ و اهل نورآباد ممسنی و سعید دهقانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اهل شهرستان اقلید فارس بودند.

شنبه ۱۶ دی نفتکش ایرانی سانچی که از عسلویه حرکت کرد و قرار بود برای تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود، در راه با کشتی باری چینی در سواحل این کشور برخورد کرد و دچار آتش سوزی شد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =