مدیر فرهنگ و گردشگری استان آغری ترکیه، منطقه آزاد ماکو و کشور ایران را از جهت اماکن تاریخی و مذهبی بسیار غنی دانست و گفت: ظرفیت های گردشگری ایران و ماکو باید به کشورهای خارجی معرفی شوند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ابومحسن بولوت طی دیداری با فرماندار و مسئولین ماکو ، ابن منطقه را دروازه اروپا و شاهراه ورود گردشگر به کشور ایران دانست و تصریح کرد: در راستای افزایش مراودات اقتصادی، تجاری و ایجاد تورهای گردشگری بین دو کشور مسئولین مربوطه همکاری لازم را لحاظ کنند.

بولوت، کشور ایران را کشوری غنی از جهت اماکن تاریخی و مذهبی دانست و بر لزوم شناساندن این ظرفیت‌ها به سایر کشورها تاکید کرد.

وی در ادامه در بررسی مشکلات مبتلابه دو کشور در موضوع جذب و هدایت گردشگر افزود: برای شکوفایی این صنعت ارزآور، باید زمینه ها و امکانات لازم برای حضور گردشگران در کشور فراهم شود.

مدیر فرهنگ و گردشگری استان آغری ترکیه مشکلات گمرکی را یکی از عوامل عدم حضور گردشگران ترکیه اظهار کرد و گفت: در این راستا در مرزهای کشور ترکیه پروژه ساخت گیت های مجزا برای تسهیل در تردد و رفت آمد توریست ها مدنظر داریم که این می تواند در کشور ایران نیز اجرایی شود تا با تسهیل در تردد، شاهد حضور گردشگران از تمامی نقاط جهان در این کشور باشید.

وی در ادامه از ایجاد تورهای گردشگری از استان آغری ترکیه به شهرستانهای ارومیه، ماکو و تبریز خبر داد.

بولوت در ادامه نقش رسانه‌ها را در تقویت بنیه گردشگری چشمگیر دانست و گفت: رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند نقش ترویجی و تشویقی در جهت جذب گردشگر به کشور باشند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =