دیدار هیئت تجاری–فرهنگی استان آغری ترکیه با فرماندار شهرستان خوی

هیئت تجاری – فرهنگی استان آغری با هیئت شهرستان خوی به ریاست فرماندار و با حضور مدیران اداره صنعت معدن تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و اتاق اصناف دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سیدمحمد عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در این جلسه با بیان اینکه خوی دومین شهرستان بزرگ استان آذربایجان غربی می باشد اظهار داشت: خوی تاریخ بسیار کهن و منحصر به فردی برای خود دارد و در طول سالهای گذشته نقش مهمی در توسعه استان و منطقه داشته است .
وی تصریح کرد : وجود آثار باستانی بسیار قدیمی در شهرستان خوی سندی بر این ادعا است.
عابدی با اشاره به وجود روابط بسیار مثبت بین ایران و کشور ترکیه ابراز امیدواری کرد در این راستا ارتباطات بین خوی و استان آغری وجود داشته باشد .
وی در ادامه با اشاره به عقد قرارداد تبادلات تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه به میزان ۳۰ میلیارد دلار افزود : باید تجار و فعالان اقتصادی دو کشور تلاش کنند تبادلات تجاری به این میزان برسد و برای اجرایی شدن این هدف، باید جلسات و نشست های متعددی بین دو طرف برگزار شود .
وی افزود : مردم شهرستان خوی و استان آغری نقاط مشترک فرهنگی و مذهبی فراوانی با هم دارند و این می تواند در ارتباط بیشتر مردم دو منطقه بسیار موثر باشد .
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با برشمردن ظرفیت های تجاری و گردشگری شهرستان خوی خواستار شناساندن و معرفی این مزیت ها در کشور ترکیه و جذب گردشگران شد و تصریح کرد : این ارتباطات باید دو طرفه باشد و هر دو طرف باید در جذب گردشگر تلاش کنند .
ابو محسن بولوت رئیس هیئت تجاری و فرهنگی ترکیه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان آغری اظهار داشت: وجود کوه آرارت بعنوان یکی از بزرگترین کوه های منطقه، آثار باقیمانده از کشتی نوح در این کوه، واقع شدن شهر آغری در ارتفاع ۲۲۰۰ متری از سطح دریا، وجود قصر اذحاق پاشا بعنوان دومین قصر قدیمی ترکیه، داشتن زیرساخت های لازم از جمله دانشگاه و فرودگاه از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری استان آغری می باشد.
وی با اشاره به ارتباط بین دو شهر خوی و آغری اظهار داشت: باید ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری ، تجاری، فرهنگی و اقتصادی دو شهر معرفی و شناسانده شوند.
وی در ادامه بر توسعه روابط و ارتباط بیشتر بین مسئولین دو شهر تاکید نمود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =