سرمایه‌های خرد در استان البرز ظرفیتی بزرگ برای توسعه فعالیت های تعاونی است

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار البرزگفت: سرمایه های خرد مردمی در استان ظرفیتی بزرگ برای توسعه فعالیت های تعاونی است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، عباد الله کامکار با بیان این مطلب در جلسه ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون استان که با حضور کلانتری معاون وزیر کار و رفاه برگزار شد اظهار داشت: سرمایه های خرد بسیاری در اختیار مردم است ولی برخی افراد از اهمیت فعالیت در حوزه تعاونی که منجر به ایجاد ارزش افزوده و درامدزایی و در کنار آن اشتغالزایی می شوند اطلاع چندانی ندارند.
وی افزود: هر چند در این راستا اقدامات خوبی در استان البرز صورت گرفته و فروشگاه های زنجیره ای در این خصوص در استان فعالیت های موثری انجام می دهند .
کامکار کفت: با اجماع این سرمایه ها کارهای بسیار بزرگی در راستای رفع معضل بیکاری بویژه در میان روستاییان و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهیمی توان انجام داد.
معاون استاندار گفت: با حمایت و تشکیل تعاونی های روستا تعاون و با استفاده از پتانسیل روستا تعاون گام های بزرگی را برای رفع نیاز های مختلف معیشتی مردم می توان برداشت.
وی افزود: 25 درصد تعاون در اقتصاد کشور نقش دارد که 11.5 " یازده و نیم درصد از آن در حوزه استان البرز است که امید است بتوان از این ظرفیت موجود استفاده کرد.
وی با بیان اینکه تعاون چشمه اشتغال جوشان است تصریح کرد: با تقویت و ایجاد تعاونی ها در استان می توانیم در مسیر اشتغال زایی گام های مثبتی بر داریم .
وی بر ساماندهی تعاونی های غیر فعال تاکید کرد و گفت: با ساماندهی تعاونی های موجود یا به فعالیت خود ادامه بدهند یا منحل شوند.
کامکار گفت: ما در استان به فلسفه وجودی تعاونی ها واقف هستیم و در این امر درایجاد نمایشگاه دائمی در استان از وجود تشکلها و تعاونی ها استفاده کردیم و از این پس نیز این مسیر را ادامه خواهیم داد.
معاون استاندار گفت: باید تعاونی‌های خود را به صورت عمودی و افقی به یکدیگر وصل کنیم؛ و با ایجاد تعاونی های اثر گذار بتوانیم تحول عظیمی در استان ایجاد کنیم .
وی گفت: اتصال تعاونی‌ها به یکدیگر بسیار کارساز خواهد بود و در این راستا باید اقدامات اساسی برای تشویق مردم صورت گیرد و خروجی تعاونی باید ایجاد اشتغال، گرد هم آمدن مردم و به نوعی فقرزدایی و افزایش رفاه مردم در قالب تعاونی و تقویت روح مشارکت مدنی باشد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =