«خبرجنوب» نوشت: مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری گفت: نیروهای سد معبر ما حداقل روزی یک بار با این افراد درگیر می شوند چرا که آن ها فروش محصولات خود و ماندن در محل را حق خود می دانند.

افزایش تعداد وانت بارها در سطح شهر به رغم اخطارهای شهرداری یکی از معضلاتی است که چهره شیراز را چه در داخل و چه در ورودی های آن زشت و نازیبا کرده است.
از طرفی قیمت پایین برخی از محصولات این فروشندگان نسبت به مغازه دارها سبب جلب مشتری بیشتر می شود که البته ضرر و زیان بسیاری به کسبه آن محل وارد می کند، مغازه دارهایی که با کلی دوندگی پروانه کسب گرفته اند و برخی اجاره بها پرداخت میکنند و وانت بارهایی که بدون هزینه اجاره و جواز کسب اقدام به فروش محصولات خود می کنند.‎
ایجاد ترافیک، آلودگی صوتی، ریختن زباله در کنار خیابان، رو آوردن جوانان به مشاغل کاذب و از همه مهم تر زشت کردن چهره شهر نتیجه جا خوش کردن این وانت بارها در گوشه و کنار خیابان ها است اما سوال اینجاست که چرا مسئولین امر که مطابق قانون موظف به جلوگیری از ادامه فعالیت این افراد که مخل آسایش و آرامش مردم هستند واکنش قاطعی نشان
نمیدهند!
رئیس سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری شیراز در همین رابطه در گفت و گو با «خبرجنوب» گفت: از ابتدای امسال تا کنون 731 خودرو که کنار خیابان ها اقدام به فروش کالا می کردند، ساماندهی
شده اند.
محسن جوانی ضمن بیان این که با این نوع تخلفات از طریق اداره تخلفات شهری برخورد می شود افزود: از ابتدای اجرای طرح ساماندهی وانت بارها تا کنون 6 هزار خودرو ساماندهی و 20 هزار خودرو شناسایی شده است.
وی ادامه داد: بعد از شناسایی و ساماندهی، این خودروها به سایت های فروش بار با عنوان سایت وانت پارک معرفی میشوند که در آن جا می توانند نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار درون شهری شیراز بیان داشت: نظارت بر بار و مسائل بهداشتی وانت بارها برعهده سازمان حمل بار نیست، تنها وظیفه ما صدور پروانه اشتغال برای راننده است.
مدیر عامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شیراز نیز در ادامه گفت: از تعداد 900 راننده وانت بار غیرمجازی که اقدام به فروش محصولات خود در کنار خیابان می کنند تنها 460 نفر ساماندهی شده اند و ما تنها به خاطر جمع آوری زباله هایشان از آن ها پول میگیریم.
شهرام منصوری افزود: سایر این راننده ها اما با سرکشی نسبت به اخطارها بی اعتنا هستند و عوامل اجرایی معاونت سد معبر مدام با این افراد درگیری دارند.
وی با بیان این که هر روز با این راننده ها در مناطق درگیر هستیم، ادامه داد: مقابله با این افراد بر عهده پلیس است چرا که برخی از این راننده ها پلاک ماشین خود را برمیدارند و یا مخدوش می کنند.
مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شیراز گفت: نیروهای سد معبر ما حداقل روزی یک بار با این افراد درگیر می شوند چرا که آنها فروش محصولات خود و ماندن در محل را حق خود می دانند.
منصوری اضافه کرد: جرم این افراد کاملاً مشهود است و برابر قانون، پلیس وظیفه دارد با این افراد که مزاحم آرامش و آسایش مردم هستند برخورد کند.
وی با تاکید بر این که این افراد تمایلی به همکاری با سازمان و مامورین سد معبر ندارند، بیان کرد: در زمینه مقابله با این افراد و جلوگیری از سد معبر آنان کارگروهی با محوریت سازمان ساماندهی مشاغل شهری، پلیس راهور، سازمان ترافیک و شهرداری مناطق تشکیل شده تا برای جلوگیری از ادامه فعالیت آنان تصمیم گیری شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =