مهر نوشت: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با تصویب شورای ترافیک تهران ساعت طرح ترافیک برای ساکنان منطقه ۱۲ کاهش یافت.

 مازیار حسینی افزود: منطقه ۱۲ به عنوان قلب تاریخی تهران یکی از مناطق با اصالت و هویت شهر تهران است که از سال ۹۳ مدیریت شهری تهران توجه جدی به این محدوده داشته است.

وی با بیان اینکه در طول چند دهه اخیر این منطقه دچار افت و کاهش کیفیت زندگی شده بود؛ ادامه داد: این منطقه تاریخی از جمله مناطق شهر تهران است که در سال های اخیر برخلاف سایر مناطق ۲۲گانه پایتخت رشد منفی جمعیتی داشته است.

معاون شهردار تهران با اشاره به وجود بازار به عنوان نقطه عطف و همچنین عامل گریز مردم از این منطقه بیان کرد: یکی از دلایل گریز جمعیت از این منطقه که در بررسی های ما مشخص شد؛ وجود طرح ترافیک بود. در واقع این طرح رفت و آمد مردم و ساکنان این منطقه را سخت کرده است.

وی با اشاره به طرح کاهش ساعات طرح ترافیک برای ساکنان منطقه ۱۲ یادآور شد: با توجه به مصوبه شورای ازافیک شهر تهران از این به بعد ساکنان این منطقه می توانند از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح که شروع طرح ترافیک بوده، تا ساعت ۸ صبح یک بار به راحتی از منطقه خارج شوند.

به گفته حسینی، در صورت تصویب این طرح در صورتی که ساکنان منطقه در بین ساعات تعیین شده در محدوده طرح ترافیک تردد کنند؛ دوربین های کنترلی برای این افراد تحلف و جریمه ای ثبت نمی کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح می تواند به ساکنان منطقه برای انتقال فرزندانشان به مراکز آموزشی و یا انجام کارهای ضروری کمک کند؛ تاکید کرد: اگر لازم باشد که در آینده امکانات بیشتری را برای این منطقه در نظر بگیریم با نتایجی که از اجرای این طرح به دست می آید، این تسهیلات را ارائه خواهیم داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در سال های اخیر مدیریت شهری توانست پروژه های حمل و نقلی بزرگی را به رغم مخالفت هایی که در ابتدا وجود داشت اجرایی کند، گفت: ایجاد بیشترین مسیرهای پیاده روی در این محدوده یکی از این طرح ها و پروژه های بزرگ شهری بود.

به گفته وی، با تدابیر مدیریت شهری تهران قرار است حیات و زندگی به شب های منطقه ۱۲ بازگردد.

234 42

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =