۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹

نسیم آنلاین نوشت:

مدیرعامل بورس کالا، با اشاره به اینکه بورس‌های دنیا به صورت الکترونیک اداره می‌شود، گفت: در سال جاری دسترسی الکترونیک را برای همه فعالان بورس کالا فراهم می‌کنیم.

حسین پناهیان با اشاره به اینکه بورس‌های پیشرفته دنیا به صورت الکترونیک اداره می‌شود، گفت: دسترسی الکترونیک را برای همه فعالان بورس کالا فراهم می‌کنیم.

وی یکی از مهم ترین مطالبات بازار سرمایه را امکان دسترسی عموم مردم به بورس کالا دانست و افزود: امکان دسترسی برخط و آنلاین سرمایه گذاران را فراهم کردیم.

پناهیان گفت:‌ در زمینه قراردادهای مشتقه نیز به طور خاص برای قرارداد آتی این امکان فراهم شد و برای تکمیل این زنجیره، همه معاملات را الکترونیکی خواهیم کرد.

وی درباره معامله خرد در بورس کالا نیز افزود: پارسال امکان معامله خرد برای مشتریان بورس کالا فراهم شد.

مدیرعامل شرکت بورس کالا با بیان این‌که دسترسی به معاملات خرد را برای همه مشتریان حقیقی و حقوقی فراهم کردیم، اظهار داشت: سیستم و نرم‌افزاری طراحی شده است که امکان خرید کالا در حجم کوچک‌تر داده می‌شود و معاملات خردی هم در سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به توسعه این سیستم در سال 94 گفت: پارسال محصولات فلزی به صورت خرد معامله و درخواستی هم برای پتروشیمی ها به وزارت صنعت و معدن داده شد، اما اعلام کردند امکان تحویل محموله هایی با حجم کمتر امکان پذیر نیست.

پناهیان افزود: سامانه جایگزین فراهم می‌کنیم که امکان دسترسی مشتریان خرد برای معاملات محصولات پتروشیمی هم در سال94 فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه معامله محصولات کشاورزی به صورت خرد از قبل فراهم بوده است، گفت: هم اکنون نیز امکان معامله خرد محصولات کشاورزی وجود دارد.

مدیرعامل بورس کالا تاکید کرد: خرید خرد به میزان عرضه بستگی دارد و برای نمونه عرضه محصولات فلزی حدود 20 تن و محصولات پتروشیمی 10 تن است که قرار است به مقادیر خرد تبدیل شود.

مدیرعامل بورس کالا گفت: تلاش می‌کنیم امسال کشورهای عضو اکو ، بورس های کالایی خود را به صورت الکترونیک به یکدیگر متصل کنند که مطالعات اولیه و رایزنی های ابتدایی صورت گرفته است و امسال رونمایی خواهد شد.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    کاملا درسته اما تالار فیزیکی اش را حذف نکنید. بورس الکترونیک برای سرمایه داران خرد است اما تالارها مربوط به سرمایه گذاران کلان است که کلی هم مشاور دارند. این خرید و فروش سهام را درست کنید. وقتی قراره یک سهام رو بفروشیم باید چند ماه صبر کنیم. اینجوری که بورس نمی شه. سرعت خرید و فروش سهام باید بالا باشه تا سرمایه گذاران خرد هم بتوانند وارد شوند.