شرکت ولوو مدتی است که کامیون‌های خود را به سیستم جدیدی به نام ترمز اضطراری مجهز کرده است. هر چند این سیستم منتقدان خاص خود را دارد اما باعث نجات جان یک کودک شده است.

به گزارش خبرآنلاین،سیستم اتوماتیک ترمز اضطراری ( AEB) با تشخیص موانع موجود در جلوی خودرو (مانند خودروهای دیگر و حتی انسان) به کمک راننده ‌می‌آید و سعی می‌کند حداقل آسیب‌های احتمالی برخورد را به کم‌ترین میزان کاهش دهد یا در صورت امکان از بروز حادثه جلوگیری کند. به‌محض تشخیص خطر، این سیستم با ایجاد صوت و روشن کردن یک چراغ هشدار قرمزرنگ روی شیشه جلو، راننده را از خطر احتمالی آگاه می‌سازد و منتظر عکس‌العمل مناسب و به‌موقع راننده می‌ماند. در صورتی‌که راننده به هر دلیلی عکس‌العمل مناسبی برای جلوگیری از برخورد نشان ندهد، این سیستم ترمزهای خودرو را برای جلوگیری از برخورد فعال می‌کند.

 به تازگی فیلمی منتشر شده که در آن  یک اتوبوس در ایستگاه متوقف می‌شود و چند کودک از آن پیاده می‌شوند. چند لحظه بعد یکی از بچه‌ها بدون توجه به خودروهای عبوری از پشت اتوبوس عبور می‌کند و وارد جاده می‌شود. به‌محض ورود کودک به جاده، یک کامیون ولوو از سمت مقابل وارد تصویر می‌شود. در نهایت عملکرد خارق‌العاده‌ی سیستم AEB در کنار عکس‌العمل به‌موقع راننده سبب می‌شود کامیون ولوو تنها با فاصله چند سانتی‌متر از کودک متوقف و جان او حفظ شود.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =