دستیار رئیس جمهور: با کارمندانی که در حق شهروندان تبعیض قائل شوند برخورد قانونی می‌شود

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: باب جدیدی در نظام اداری کشور ایجاد شده که هر کارمندی در حق شهروندان تبعیض قائل شود در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری مورد بررسی قرار می گیرد و با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، الهام امین زاده در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان هرمزگان با بيان اينكه در حوزه حقوق شهروندی تمامی استانداران دستیار ویژه منصوب کرده اند كه عمدتا از مدیران کل امور اجتماعی استانداری ها هستند، عنوان كرد: عملا در استان ها دغدغه حقوق شهروندی توسط دستیاران استانداران پيگيري مي شود.

وي ادامه داد: نیاز است سازوکار مناسبی برای حقوق شهروندی در استان ها ایجاد کنیم تا از موازی کاری جلوگیری شود که تلاش مي كنيم این مشکل در دولت دوازدهم حل شود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با تاكيد بر اينكه رضایتمندی مردم و مسئولیت پذیری دستگاه ها در حوزه حقوق شهروندی را بررسی می کنیم، افزود: دستگاه ها باید مسئولیت پذیر و در برابر شهروندان پاسخگو باشند.

امين زاده خاطرنشان كرد: همچنين باید شهروند مسئولیت شناس هم داشته باشیم و مي توان جشنواره ای برای شناسایی شهروندان موثر و فعال در حوزه حقوق شهروندی برپا كرد و برای افراد فعال در این حوزه نشان مخصوص صادر شود.

وي با بيان اينكه باید برنامه های هر استان در حوزه حقوق شهروندی مشخص باشد، تصريح كرد: آموزش به دستگاه های اجرایی بايد مورد توجه قرار گیرد و باب جدیدی در نظام اداری كشور ایجاد شده که هر کارمندی در حق شهروندان تبعیض قائل شود در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری مورد بررسی قرار می گیرد و با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی اضافه كرد: در منشور حقوق شهروندی 22 حق برای شهروندان آمده است و باید تمامی اين منشور را با کمک دستگاه قضا اعمال کنیم و اجازه ندهیم حق شهروندی پایمال شود.

امين زاده ايفاي مسئولیت اجتماعی بخش صنعتی در هرمزگان را بسیار مهم دانست و بيان داشت: نیاز است همایشی در این راستا برگزار شود تا بنگاه های بزرگ اقتصادی كه در این استان فعال هستند با اقداماتي همچون مدرسه سازي و بیمارستان سازي در امور اجتماعی محلی که از آن بهره مند می شوند، مشارکت کنند.

وي گفت: درست نیست استانی تامین کننده بخش عمده ای از منابع مالی كشور باشد، اما در آن استان کار سازندگی و رسیدگی به مردم به شكل مناسبي انجام نشود و این تبعیض باید برداشته شود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار داشت: تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی سال گذشته انجام شد و در زمینه حقوق شهروندی زمان اقدام و عمل است و دستگاه ها باید در این زمینه گزارش دهند که چه اقداماتی انجام داده اند.

امين زاده با بيان اينكه منشور حقوق شهروندی کشور ما با استفاده از نظرات بخش ها، نهادها، اقوام و مذاهب مختلف تدوین شده است، افزود: براساس تاکیدات رئیس جمهوری تدوين منشور حقوق شهروندي طبق اصول اسلامی ایرانی بوده است و ما هیچ نیازی برای اقتباس از دیگر کشورها نداشتیم چون کشور ما از ارزش های معنوی و ديني برخوردار است.

وي عنوان كرد: اولویت هرمزگان در زمینه حقوق شهروندی بايد تعیین شود و باید بدانیم استان هرمزگان در چه ویژگی در کشور می درخشد چون هر استانی در کشور مزین به یک ویژگی حق شهروندی مي شود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی مشارکت اهل سنت در حوزه مدیریت هرمزگان را یکی از ویژگی های خوب اين استان برشمرد و بيان داشت: با توجه به اینکه 40 درصد شهروندان هرمزگان اهل سنت هستند، فضاي مناسبي براي استفاده از اين ظرفیت فراهم شده و استان هرمزگان در این ویژگی می درخشد و مي تواند ويژگي هرمزگان در زمينه حقوق شهروندي باشد.

امين زاده بر لزوم توجه به ارتقا سرانه شادی و نشاط تاكيد كرد و گفت: هرمزگان از ساحل زیبا و ارزشمندی برخوردار است و با برگزاري جشن های ملی و مذهبی و جشنواره های محلی و استانی و گردشگری و استفاده از ظرفيت ساحل مي توان سرانه نشاط و شادی مردم را افزایش داد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =