کمایی 15 ساله برای ایجاد 5 هزار شغل

دکتر اصغر نصیری شهردار کرج از مزیت های مجتمع صنفی صنعتی شیخ آباد که ساخت آن با هدف تجمیع صنوف مزاحم در محلی دور از محل سکونت شهروندان است را ایجاد 5 هزار شغل عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، سال 78 برنامه ریزی هایی در خصوص جمع آوری مشاغل پر سر و صدا از شهر و انتقال آنها به محلی دور از سکونت شهروندان صورت می گیرد. سال 82، 35 هکتار زمین برای تحقق این مهم خریداری می شود و در نهایت سال 86، شهردار و مالکان توافقی در خصصو اعمال ماده 101 صورت می گیرد.
اولین پروانه های صنفی این مجتمع در سال 89 و باقی پروانه ها در سال های 90 و 91 صادر و محلی برای سرمایه گذاری دو هزار سرمایه گذار نفر در قالب هشت صنف شد.
به دلیل مشکلات حقوقی، راه اندازی مجتمع یاد شده به تاخیر افتاده و تا امروز با وجود پیگیری های فراوان از سوی سهامداران و شهرداری، برنامه ریزی مناسبی برای رفع معضلات و به نتیجه رسیدن این مجتمع صورت نگرفته است.
بر همین اساس، دکتر نصیری، شهردار کرج به همراه قائم مقام خود، معاون شهرسازی و معماری، مدیر منطقه 2 و رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری در متجمع صنفی صنعتی شیخ آباد حضور یافت و با شنیدن مشکلات این مجتمع، وعده مساعد را برای بررسی و رفع معضلات داد.
دانشمند، یکی از سهامداران مجتمع صنفی صنعتی یاد شده در این دیدار ضمن تقدیر از آغاز مطلوب عملکرد شهردار و اتحاد مجدد شهروندان و مسئولان به بیان معضلات این مجتمع پرداخت و گفت: انتظار سهامداران برای به نتیجه رسیدن و بهره برداری از این محل 14 سال طول کشیده و عدم رفع معضلات خستگی را بر چهره آنان نشانده است.
پس از 14 سال انتظار، هنوز نقص هایی در طراحی مجتمع صنفی صنعتی دیده می شود که از جمله آن می توان به عدم پیش بینی سالن اجتماعات، مسجد و پاسگاه انتظامی اشاره کرد.
عدم پیش بینی تاسیسات شهری برای این مجتمع که از ضروریات و نیازهای آن نیز به شمار می رود از دیگر معضلاتی است که دانشمند به آن اشاره کرد و خواستار پیگیری و رفع این معضل شد.
حال با وجود تغییرات بسیاری مانند ساماندهی برخی مشاغل در محدوده های مشخص و از رونق افتادن برخی صنوف با توجه به فناوری های نوین که پس از 14 سال در کلانشهر کرج به وجود آمده است، این مجتمع دیگر نمی تواند به عنوان صنعتی فعالیتی داشته باشد و نیازمند تغییر کاربری از کارگاهی به تجاری است.
دکتر نصیری، شهردار کرج در این نشست، رفع معضلات حقوقی مجتمع صنفی صنعتی شیخ آباد را از اولویت هایی اعلام کرد که باید در دستور کار قرار گیرد و گفت: با توجه به اینکه این مجتمع از موقعیت خوبی برخوردار است می تواند قطب اقتصادی خوبی برای شهر باشد و رسیدگی به آن ضروری است.
وی ضمن استقبال از پیشنهادات سهامداران برای تغییر کاربری و رفع معضلات مجتمع یاد شده، بر فضاسازی در محیط مجتمع و استاندارد سازی حاشیه معابر آن تاکید کرد و افزود: مسائلی که به عنوان وظایف شهرداری در این محل قابل پیگیری است از جانب این دستگاه بررسی می شود.
دکتر نصیری با تاکید بر اینکه ارزش یک طرح وقتی مشخص می شود که همراه با دسترسی ها و ایجاد فضاهای خدماتی مورد نیاز شهروندان به نتیجه برسد، گفت: در صورت امکان و تا جایی که از نظر حقوقی ممکن باشد، در طراحی و ایجاد فضاهای خدماتی کمک می کنیم.
شهردار کرج ایجاد پنج هزار شغل در مجتمع یاد شده را از مهم ترین مزیت های آن ذکر و عنوان کرد: ایجاد اشتغال برای جوانان در جوامع امروز از دغدغه هایی است که تمامی مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
در ادامه قائم مقام شهردار کرج با یادآوری موضوع ایجاد اشتغال در مجتمع یاد شده، عنوان کرد: این مجتمع محل مناسبی برای کمک به رفاه شهروندان است و می توان با ساماندهی آن، بسیاری از خواسته های شهرداری در بحث خدمات شهری را پوشش داد.
در پایان این دیدار مقرر شد، جلسات کارشناسی بیشتری در این خصوص برگزار شود تا رفع معضلات با سرعت بیشتری پیگیری و اجرا شود.
شایان ذکر است مجتمع صنفی صنعتی در میدان استاندارد، به طرف شیخ آباد، نرسیده به راه آهن قرار دارد و اعضاء هیت امنا آن متشکل از اتحادیه های درودگران، فلزتراشان، کابینت سازان، کانال سازان، خطاطان و نقاشان، آهنگران، شیشه و آینه و آلومنیم کاران می باشند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =