به‌گزارش خبرآنلاین، بهروز رفیعی در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: سالانه ۳۰ هزار فرزند معلول در کشور متولد می‌شود که سهم استان مرکزی از آن ۹۰۰ فرزند معلول است که با افزودن افرادی که در اثر حوادث ناشی از کار و تصادفات معلول می‌شوند تعداد معلولان استان سالانه به یک‌هزار و ۶۰۰ نفر می‌رسد.

وی افزود: به همین منظور یکی از اهداف بهزیستی در استراتژی پیشگیری بحث پیشگیری از معلولیت است که در کنار تشویق‌ها به فرزندآوری نگاهمان به جلوگیری از تولید فرزندان معلول هم بوده و در این زمینه اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام می‌دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: در زمینه پیشگیری بحث پیشگیری از اعتیاد را داریم که در ارتباط آن با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همکاری داریم و در این راستا در مراکزی چون کمپ‌ها، خانه دختران و دی آی سی‌ها و دیگر مراکز اقامتی ارائه خدمات داریم.

رفیعی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردم و خیران از دیگر استراتژی‌های بهزیستی است که با توجه به سنگین بودن هزینه‌ها و پرداخت ماهانه ۷۰۰ هزار تومان یارانه به افراد معلول باید به‌دنبال ظرفیت‌های این چنینی برای تامین منابع مورد نیاز باشیم.

وی ادامه داد: بحث دیگری که به آن پرداخته‌ایم اورژانس اجتماعی با تلفن ۱۲۳ در هر شهر و استان است که اقدام تاثیرگذاری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده و با جدیت در این اورژانس‌ها کار انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی عنوان کرد: ۷۰ هزار نفر مددجوی زیرپوشش داریم که مستمری می‌گیرند و اتفاق خوبی که در ارتباط با آنها افتاد این است که مستمری آنها سه برابر شد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =