همایش استانی درمان ناباروری و سقط جنین برگزار شد

همایش استانی درمان ناباروری و سقط جنین و چگونگی ایجاد شرایط باروری سالم با حضور معاونین آموزش و بهداشت دانشگاه و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های مختلف استان در سالن ابن سینای مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این همایش که به همت گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد، جمع کثیری از پزشکان و کارشناسان مامایی شاغل در مراکز بهداشتی درمانی سراسر استان حضور داشتند.

در ابتدای این همایش دکتر مولود جافریان مدیر گروه سلامت خانواده مرکز بهداشت استان با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص افزایش نرخ موالید کشور، هدف از برگزاری این همایش را آشنایی هر چه بیشتر پزشکان و کارشناسان مامایی شاغل در مراکز بهداشتی درمانی با روش های نوین درمان ناباروری و همچنین ترویج فرهنگ باروری سالم در جهت ازدیاد جمعیت کشور در بین مراجعین و مردم قلمداد کرد. جافریان همچنین بر ایجاد حساسیت روی مقوله ناباروری و تقویت مشاوره های زوجین جوان تأکید کرد. مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه خاطرنشان کرد که گروه پزشکان و ماماها نقش مهمی را در زمینه ازدیاد باروری و جوان کردن جمعیت ایفا خواهند کرد.

همچنین در ادامه ی این همایش و در بخش اصلی آن خانمها دکتر نورایی و خسروی از متخصصین زنان و زایمان مباحثی را در موردروش های درمان ناباروری، سقط جنین و علائم و دلایل آن ارائه کردند.

دکتر مجتبی گرجی متخصص انکولوژی و بیماری های سرطانی از دیگر سخنرانان همایش بود که در مورد شیمی درمانی و تأثیر آن بر نازایی برای حاضرین در جلسه صحبت کرد.این همایش از ساعت 8 صبح آغاز و به مدت چهار ساعت ادامه پیدا کرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =