طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی روسای قوا از شمول به‌کارگیری در مشاغل بعد از بازنشستگی خارج شدند.

به گزارش خبرآنلاين، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 2 مهر) طرح استفساریه تبصره یک ماده واحده قانمون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اکثریت آرا تصویب کردند.

در استفساریه یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان آمده است: آیا در تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب 1395/2/20، منظور از مستثنی شدن مقامات مصرح در ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها، به‌کارگیری افرادی است که در زمان بازنشستگی به یکی از سمت‌های مذکور انتصاب یا انتخاب می‌شوند؟

در پاسخ به این استفساریه آمده است: بله، بازنشستگی که به واسطه انتصاب یا انتخاب در یکی از سمت‌های مذکور در ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها، به‌کارگیری می‌شوند، از شمول ممنوعیت این قانون مستثنی هستند و هر سمتی در زمان بازنشستگی یا قبل از آن داشتند ملاک نیست.

روسای سه قوه، معاونین اول سه قوه، وزرا و معاونین آنها در شمول ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری قرار دارد که با مصوبه مجلس این سمت‌ها از شمول به‌کارگیری بعد از بازنشستگی خارج می‌شود.

بهارستان‌نشینان در این جلسه، از مجموع 238 نماینده حاضر، با 170 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 1 رأی ممتنع طرح استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اکثریت آرا تصویب کردند.

27217

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =