حاشیه‌های ایجاد شده برای کارگران آذرآب و هپکو، موجب شد تا علیرضا محجوب دبیرکا خانه کارگر و نماینه تهران نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. مطهری هم در این راستا گفت: براساس قانون اساسی حق اعتراض برای همه مردم محفوظ است.

به گزارش خبرآنلاين، عليرضا محجوب نماينده مردم تهران، با انتقاد به شيوه برخورد با كارگران اين دو كارخانه، گفت: نحوه برخورد در محيط كار با اين كارگران محل رسيدگي و توجه است. حقوق كارگران از مجلس،‌ رئيس جمهور و نيروي انتظامي را مطالبه دارم.

او صحبت‌هاي خود را با اين پرسش كه «كارگران حق ندارند مشكلات خود را بگويند؟»، تكميل كرد و گفت: در قانون كار و قانون برنامه به حق اعتراض اشاره  شده است. خواهش من از مراجع اساسي اين است كه توجه داشته باشند و حقوق كارگران را محترم بشمارند. با توجه به اينكه ما كارمان اين است كه قانون را اجرا كنيم، بايد بگويم كه به آزادي كارگران اهانت شده است.

علي مطهري كه رياست مجلس را برعهده داشت، مهر تأييد بر صحبت‌هاي محجوب زد و در پاسخ به اين تذكر گفت: همانطور كه شما گفتيد براساس قانون اساسي حق اعتراض، نه تنها براي كارگران بلكه براي همه مردم محفوظ است، مشروط به اينكه اين اعتراضات به صورت مسلحانه يا در مقابل با احكام اسلام نباشد. در غيراين صورت، هيچ كس حق جلوگيري از اعتراض ندارد.

گفتني است کارگران هپکو و آذر آب اراک ۶ماه حقوق معوق دارند. اما به رغم فرا رسیدن مهرماه و سال تحصیلی فرزندان کارگران و لزوم پرداخت هزینه های مرتبط، کارفرمایان حقوق معوق آنان را پرداخت نکرده بودند. آنگونه که ايلنا نوشته است، اين کارگران روز 28 شهريور تجمعي اعتراضي به اين موضوع داشتند که با برخورد نيروهاي امنيتي و پليس ضد شورش روبرو شد. 

27217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =