نبود زیرساخت ریلی و جاده ای مهمترین دلیل عدم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان‌غربی

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آذربایجان غربی نبود زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای را مهم ترین عامل صادرنشدن محصولات تولیدی استان به بازارهای هدف عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،بهنام تاج الدینی امروز در نشست صمیمی رئیس مجلس شورای اسلامی با فعالان بخش اقتصادی آذربایجان غربی گفت: استان با تولید بیش از ۶میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و زراعی نقش مهمی در کشور ایفا می کند.

وی افزود: آذربایجان غربی با هم مرزی با ۳ استان و داشتن آب و هوای مناسب، فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذار دار.

رئیس کمسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه خاطر نشان کرد: فقدان زیرساخت های ریلی و جاده ای و نبود صنعت بسته بندی در محصولات کشاورزی استان مانع بزرگی در عدم صادران محصولات کشاورزی آذربایجان غربی به بازارهای هدف است.

تاج الدینی گفت: کشاورزان استان همچنین از نبود حمایت کافی و نبود بسته های تسهیلاتی مناسبت رنج می برند ضمن اینکه عدم برندسازی مناسب و نبود زنجیره های صادراتی از دیگر مشکلات این قشر به شمار می رود.

وی افزود: در مورد زنجیره های صادراتی باید زنجیره صادراتی محصول سیب با محوریت استان آذربایجان غربی ایجاد شود تا این محصول بتواند به بازارهای هدف در داخل و خارج از کشور صادر شود.

وی همچنین اضافه کرد: برای بهبود صادرات محصولات کشاورزی باید با استفاده از دیپلماسی کشاورزی را مدنظر قرارداد ضمن اینکه برای ارتقای جایگاه آموزشی باید ارتباط بین دانشگاه و مزرعه ایجاد شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =