پرداخت ۱۱۶میلیارد تومان از محل تسهیلات رونق تولید در آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: در سال ۹۶، با لحاظ انتقالی های ۹۵ برای ۱۱۲ واحد تولیدی به ارزش ۱۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرآنلاین، علی نواداد در نشست بررسی عملکرد بانک‌های استان در طرح رونق تولید با اعلام این مطلب گفت: استان آذربایجان‌شرقی با ۲هزار و ۶۹۸ درخواست با ۲/۸ درصد از کل ثبت‌نام های کشور که ۳۲ هزار ۵۴۷ واحد می‌باشد، در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: از مجموع ثبت نام استان ۳۶۶ واحد با ۱۳/۵ درصد در داخل شهرک‌های صنعتی استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه از کل ثبت‌نامی های استان ۱ هزار و ۸۵۹ واحد با ۹/۶۸ درصد مربوط به واحدهای کشاورزی و ۸۳۹ واحد با ۹/۳۱ درصد مربوط به واحدهای صنعتی است، گفت: از مجموع ثبت‌نامی ها ۴۸ واحد با ۷/۱ درصد هم مربوط به واحدهای معدنی است.

نواداد با تاکید بر اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تعجیل کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۴۰ واحد و طرح تولیدی صنعتی و کشاورزی که حدود ۲۷ درصد ثبت‌نامی ها هستند، تشکیل پرونده شده و به سیستم بانکی با ارزش ۵۲۶ میلیارد تومان معرفی شده که با لحاظ انتقالی های ۹۵، تنها برای ۱۱۲ واحد تولیدی به ارزش ۱۱۶ میلیارد تومان، تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه نباید در این طرح جزیره‌ای عمل کنیم، گفت: نسبت به سهم استانی ۴ واحد عقب هستیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از نظر تعداد واحدها و طرح تولیدی صنعتی و کشاورزی که از تسهیلات رونق تولید استفاده کرده‌اند در رتبه ۶ کشوری و از نظر مبلغ در رتبه ۱۳ کشوری قرار گرفته‌ایم.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =