فلوشیپ و فوق تخصص جراحی لاپارسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری وپزشک معالج این بیمار گفت: این عمل بر روی خانم ۴۰ ساله که به مدت دو سال به علت افت شدید پلاکت تحت درمان دارویی بود انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از  وب دا، دکتر مهرداد کریمی افزود: در ماه هایی اخیر درمان دارويي براي درمان اين بيمار پاسخ گو نبوده و پس از انجام بررسي هاي لازم و با مشورت پزشک معالج و يکي از متخصصين خون و آنکولوژي در نهايت براي عمل جراحي و برداشت طحال بيمار تصميم گيري شد.

به گفته وی،‌ این عمل جراحی با ایجاد سه سوراخ به اندازه های ۱.۵ سانتي متري بر روي شکم بيمار انجام و پس از يک ساعت عمل با موفقيت انجام و بيمار پس از يک شب مراقبت در بيمارستان ترخيص و در حال حاضر حال عمومي وي رو به بهبود است.

وی، با اشاره به فراهم شدن امکان انجام عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی در مرکز آیت اله کاشانی افزود: تا کنون عمل هاي جراحي زيادي به اين روش انجام و اين عمل حدوداً ششمين عمل جراحي برداشت طحال به روش لاپاراسكوپي بوده كه ضمن كاهش عوارض عمل جراحي باز ، رضايتمندي بيشتر مراجعين از خدمات بيمارستان را در پي داشته است.

دکتر کریمی در خصوص‌ عمل جراحی لاپارسکوپی اظهار داشت: در این روش تنها با ايجاد برش هاي کوچک درمان بيمار انجام و ضمن ‌درد كمتر،‌ زخم كمتر، تسريع روند درمان و ترخيص زودتر بيمار، بيمار سريعتر به فعاليت روزانه بازگشته و عوارض جراحي براي وي كمتر مي باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر اعمال جراحی داخل شکم از جمله برداشت تومورها و فتق هاي جدار شکم به روش لاپاراسکوپي در مراکز درماني صورت مي گيرد افزود: هم اكنون كليه اعمال جراحي دستگاه گوارش و روده باريك ، كليه اعمال جراحي زنان شامل: هيستركتومي، ‌اندومتريوز و تخمدان ، ‌ديوار شكم و غدد فوق كليوي به روش جراحي لاپارسكوپي در مراكز درماني مركز استان قابل انجام است.

این پزشک فوق متخصص، با اشاره به زمان بر بودن انجام برخی اعمال جراحی و مزایای بي شمار استفاده از روش هاي نوين پزشکي براي سيستم بهداشت و درمان و بيماران افزود: بايد با اتخاذ سياست هاي مناسب انگيزه کافي براي خدمت متخصصين و استفاده از روش هاي نوين پزشکي ايجاد شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =