اعتمادآنلاین نوشت: سردار اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت از جزئیات دستور رهبری مبنی بر واگذاری بنگاه‎های اقتصادی سپاه و ارتش خبر ندارد اما تاکید کرد سپاه هیچگاه وارد کارهای اقتصادی نشده و فقط فعالیت عمرانی در چارچوب قانون اساسی کرده است.

سردار کوثری گفت: «سپاه هیچ‌گاه وارد کار اقتصادی نشده و بیشتر فعالیتش کار عمرانی بر اساس قانونی اساسی بوده است. طبق قانون در زمان صلح نیروهای مسلح باید به دولت کمک کنند؛ بر این اساس سپاه بعد از جنگ کارهای عمرانی که شرکت های دیگر توانایی انجام آن را ندارند، انجام داده است.»

کوثری با تاکید بر اینکه «نیروهای مسلح در زمان صلح از امکانات مهندسی و توانمندی خود برای آبادانی کشور استفاده می کند» گفت: «مثلا همین مساله زلزله که پیش آمد سپاه ورود کرد؛ پس توانمندی سپاه برای مردم است که باید از با این توانمندی به دولت ها کمک کنند و این بستگی به دولت ها دارد که بخواهند چطور از این توانمندی سپاه استفاده کنند.»

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تاکید کرد: «مسلما اگر شرکت های خصوصی توانایی و توانمندی انجام فعالیت عمرانی را داشته باشند آن پروژه به نیروهای مسلح داده نمی شود و تنها در صورتی که این توانمندی را نداشته باشند سپاه ورود می کند.»

او اظهار کرد: «مثلا پروژه های عمرانی مانند سد کرخه و اتوبان تهران-ساوه را سپاه به سرانجام رسانده است. خیلی از پروژه هایی که بعد از پذیرش قطعنامه پیش آمد را نیز سپاه انجام داد و به دولت آن زمان کمک کرد. در دولت های بعدی نیز به همین صورت بود. چرا که پروژه هایی که سپاه به آنها ورود می کند پروژه های عام المنعفه و برای عموم مردم است و به همین دلیل هم قانون به آنها اجازه می دهد. البته با مجوز فرمانده معظم کل قوا و درخواست دولت انجام می شود.»

او در پاسخ به این سوال که اگر سپاه وارد فعالیت های اقتصادی نشده است پس چرا رهبری دستور واگذاری بنگاه های اقتصادی این نهاد را صادر کرده‌اند گفت: «من نمی دانم و باید درباره جزئیات این مساله پیگیری کنم.»

کوثری در پاسخ به این سوال که آیا اشکالی در فعالیت های اقصادی سپاه بود که منجر به صدور چنین دستوری هستیم نیز گفت: «اگر هم اشکالی هست باید از خودشان بپرسید و چون من در کار آن مجموعه نیستم و باید از مسئولان مربوطه آن مجموعه بپرسید.»
29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =