اقتصادنیوز نوشت: قیمت جهانی طلا با افت شدید در روز چهارشنبه، کمترین مقدار خود را در نزدیک به شش سال اخیر ثبت کرد. تقویت دلار و اطمینان سرمایه‌گذاران از اولین افزایش نرخ بهره یک دهه اخیر در نشست ماه آینده فدرال‌رزرو، روی روند نزولی طلا بیشترین تاثیر را داشته است.

هر اونس طلا با افتی 0.2 درصدی یکهزار و 70 دلار و 70 سنت معامله شد. این در حالی بود که در ابتدای معاملات امروز قیمت اونس با رسیدن به یکهزارو 64 دلار و 95 سنت، کمترین مقدار خود از فوریه 2010 را به ثبت رسانده بود.

قیمت شمش با توجه به بالا رفتن احتمال افزایش نرخ بهره در ماه آینده، در 16 جلسه گذشته تنها یک جلسه افزایش داشته است. دیگر فلزات گرانبها نیز به همراه طلا سقوط کردند، نقره به کمترین مقدار 2 ماه و نیم اخیر خود رسید و پلاتین پایین‌ترین سطح هفت سال اخیر خود را تجربه کرد.

آمار روز سه شنبه نشان از بالارفتن بیش از تصور قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه اکتبر می‌داد. دلار نیز به بالاترین مقدار 7 ماه اخیر خود در برابر سبد ارزهای دیگر نزدیک شد در حالی که یورو در پی انتظارات برای تسهیل پولی بیشتر توسط بانک مرکزی اروپا در ماه دسامبر با افت مواجه شده است.

با این وجود، بعد از حمله تروریستی روز جمعه پاریس که در آن 129 نفر کشته شدند،‌ تدابیر امنیتی شدیدی در اروپا صورت گرفته است. مقامات آلمانی با استناد به خطر بمب‌گذاری، دیدار دوستانه فوتبال بین آلمان و هلند را که قرار بود آنگلا مرکل نیز در آن حضور پیدا کند، لغو کردند. همچنین هواپیمایی فرانسه دو پرواز آمریکا به این کشور را تغییر مسیر داد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =