حضور دانشمندان یک درصد برتر دنیا در کنگره یوسرن

به گزارش ایسنا،نشست شبکه آموزشی یوسرن امروز با حضور 14 دانشمند یک درصد برتر دنیا و 20 دانشمند یک درصد برتر ایرانی آغاز به کار کرد.

دکتر نیما رضایی رئیس کنگره شبکه جهانی آموزشی و پژوهشی یوسرن با بیان اینکه برگزاری این کنگره نتیجه تلاش‌های یک‌ساله برای گردهم‌آوری دانشمندان برتر دنیا بوده است، افزود: این شبکه از 10 ماه قبل در دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز کرده و براساس آن تاکنون دانشمندان یک درصد برتر دنیا به عضویت این شبکه درآمده‌اند.

وی با بیان اینکه این کنگره از امروز آغاز و تا 20 آبان‌نامه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در روز اول این کنگره موضوع «علوم از بی‌نهایت درون تا بی‌نهایت برون» مطرح و درخصوص حوزه‌هایی چون سلول‌های بنیادی، ژنتیک، تغییرات جوی و حیات در کُرات دیگر بحث و بررسی می‌شود.

رئیس کنگره شبکه جهانی آموزشی و پژوهشی یوسرن موضوع روز دوم این کنگره را «از بی‌نهایت دور تا بی‌نهایت آینده» ذکر کرد و ادامه داد: در روز دوم در حوزه‌هایی چون فلسفه، انرژی‌های تجدیدپذیر، اندازه‌گیری‌های علمی، مغز انسان به عنوان پیچیده‌ترین ارگان و نحوه تغییر حوزه‌های نانوتکنولوژی و پزشکی با فعالیت‌های تیمی بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.

رضایی با تاکید بر اینکه در روز سوم این کنگره پنج بعد انسانی مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با حضور دانشمندان یک درصد برتر جهان از کشورهای انگلیس، آمریکا، چین و ایتالیا درخصوص اثرات تغذیه بر بدن، شادی، نوستالژی انسانی و فعالیت‌های انسان موضوعاتی مطرح خواهد شد.

وی برگزاری پنل‌هایی برای تبادل‌نظر میان محققان جوان با دانشمندان یک درصد را از دیگر برنامه‌های این کنگره نام برد و یادآور شد: در این کنگره 14 دانشمند برتر یک درصد خارجی و 20 دانشمند یک درصد برتر ایرانی حضور دارند.

به گزارش ایسنا، فستیوال اعطای جایزه کنگره یوسرن در روز پنجشنبه 20 آبان‌ ماه در برج آزادی برگزار خواهد شد. در این فستیوال به پنج دانشمند جوان زیر 40 سال این جایزه اعطا می‌شود.

در این کنگره بیش از 570 دانشمند از 10 کشور برای دریافت اولین جایزه بین‌المللی یوسرن اقدام کردند که از این میان 47 دانشمند در لیست نهایی قرار گرفته‌اند. سپس با داوری هیات ایرانی و خارجی متشکل از 170 دانشمند یک درصد برتر جهان، 4 نفر به عنوان برترین کاندیدا در هر رشته انتخاب شدند و در نهایت در روز فستیوال به پنج دانشمند برتر در حوزه‌های پزشکی، بیولوژیک، فیزیک، علوم ریاضی و اجتماعی اعطا می‌شود.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =