مراسم تشییع پیشکسوت تاریخ‌نگاری جنگ برگزار شد

هادی نخعی، استاد دانشگاه، راوی جنگ تحمیلی و محقّق ارشد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع پیکر او امروز ساعت 9:30 صبح از مقابل مسجد دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع نخعی از پیشکسوتان تاریخ‌نگاری دفاع مقدس که دیروز درگذشت، امروز ساعت 9:30 صبح از مقابل مسجد دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. همچنین مراسم ختم و یادبود او روز دوشنبه 22 آذر، ساعت 13:30 تا 15 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد. 

نخعی از پیشکسوتان تاریخ‌نگاری جنگ در دفتر سیاسی سپاه بود. در دوران جنگ مسأله آموزش راویان و تهیه محتوای کاربردی برای فعالیت آن‌ها با ابتکار و همت او صورت می‌پذیرفت. جزواتی که در آن دوره به‌عنوان دفترچه راهنما یا دستورالعمل کار راویان مورد استفاده قرار می‌گرفت، حاصل تلاش‌های نخعی است.

دغدغه‌های نخعی در حفظ امانت تاریخی، مشاهدات و وقایع جنگ او را به مسیری کشاند که بیش از 30 سال در آن استوار ماند. او خود مُبدِع کلمه راوی برای کسانی بود که به جبهه می‌رفتند و همپای فرماندهان جزئیات تاریخی جنگ را ثبت و ضبط می‌کردند. روشمندی در تدوین تاریخ جنگ، تعهد به امانت‌داری وقایع جنگ و همچنین کیفیتِ نوشتن در حوزه جنگ، ازجمله آموزه‌ها و آورده‌های او برای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به‌حساب می‌آید.

شماری از مجلّدات روزشمار جنگ ایران و عراق توسط هادی نخعی به رشته تحریر درآمده و یا مورد نظارت و بازبینی قرارگرفته است.

درگذشت دکتر هادی نخعی پس از یک دوره سخت بیماری اتفاق افتاد و پایانی بر زیست محققانه و دردمندانه او بود. با این حال، آثار او به ویژه در حوزه تاریخ جنگ ایران و عراق و همچنین منش و روشی که از خود به جای گذاشت، همچنان باقی است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
    9 0
    خدا بیامرز سال 74 استاد من بود . ریشه های انقلاب رو واقعا عالی و بیطرفانه درس داد. مطالبش هنوزم تو تحلیل مسائل اجتماعی تو ذهنم هست.