دخترانی‌ که بی‌شوهر ماندند، پسرانی که بی‌همسری برگزیدند

سن یک میلیون و 300 هزار مجرد در کشور از حد متعارف ازدواج گذشته است. این آمار در حالی است که تنها 320 هزار نفر از مجردان را مردان مابقی یعنی 980 هزار نفر را زنان مجرد تشکیل می دهند. بنابراین تعداد زنان هرگز ازدواج‌ نکرده بالای سن متعارف و قبل از تجرد قطعی سه برابر مردان است.

زهرا داستانی: سال ۱۳۹۰ آغاز دهه تجرد در ایران بود. تجردی که گرچه در دهه‌های پیش نیز در ایران دیده می‌شد اما به واسطه تعداد زیاد دهه شصتی‌ها که حالا در دهه نود جوانانی در سن ازدواج بودند، این آمار رو به فزونی گذاشت. آماری که در سال ۹۰ حکایت از زندگی مجردی و تک نفره 7.1 درصد خانواده‌های ایرانی داشت.

زندگی مجردی اما تنها در یک سطح یا در یک جنسیت در ایران باقی نماند. ارقامی که وزارت ورزش و جوانان در سال 1391 اعلام کرد، از زندگی مجرد حدود ۲۵ درصد دختران خبر داد. گرچه هم در ابتدای دهه ۹۰ و هم در سال ۹۵ آمار دقیقی از زندگی مجردی دختران و پسران ایرانی وجود ندارد اما به استناد سخنان وزیر ورزش و جوانان در سال ۹۱ 30 درصد جوانان در شش کلانشهر تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز و اهواز به تنهایی زندگی می‌کنند.

اما دلیل این انفجار چه بود؟

زندگی مجردی در ایران که به گفته بسیاری از جامعه‌شناسان به دلیل گذر از کشوری سنتی به صنعتی و سر درگمی جوانان بین باورهای سنتی درست و غلط و فشار دهکده جهانی که فضای مجازی و رسانه‌های فراملی ایجاد کرده، به وجود آماده اما فارغ بر اینها اگر بخواهید علت اصلی زندگی مجردی را در ایران جست‌وجو کنید باید سری به آمارهای کاهشی ازدواج و افزایشی طلاق در ایران و پیامد‌های منفی این امر بزنید. متأسفانه در سال‌های اخیر آمار ثبت ازدواج با روند کاهشی روبه‌رو شده، به طوری که از سال ۱۳۹۰ با رشد منفی ۹.۱ درصد و پس از آن در سال ۱۳۹۱ با رشد منفی ۱.۵ درصد و در سال ۱۳۹۲ منفی ۷.۶ درصد که در ۹ ماهه سال ۱۳۹۳ به منفی ۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبلش رسیده است.

افزایش آمار طلاق و پیامدهای این اتفاق در ایران باعث شده بسیاری از جوانان به ازدواج بی‌رغبت شوند و آمار تجرد قطعی را در ایران بالا ببرد. به گفته اصغر نورالله زاده، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در سال ۹۴ ، ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر در ایران مجرد مانده‌اند. او همچنین از روند افزایش آمار زنان مجرد در کشور ابراز نگرانی کرده و گفته: سهم زنان نسبت به مردان در تجرد بیشتر است. او میانگین سن ازدواج در مردان را ۲۸ سال و زنان را ۲۳.۵ سال عنوان کرده و گفته است: قریب به ۴ میلیون نفر مجرد دارای تحصیلات بالایی هستند که در این میان سهم زنان تحصیل کرده ازدواج نکرده بیشتر است.

دختران مجرد شهری رقیب دختران مجرد روستایی

شاید باورتان نشود اگر بدانید که دختران روستایی بیش از دختران شهری در معرض تجرد قطعی قرار دارند. براساس سرشماری سال ٩٠، تعداد دختران هرگز ازدواج نکرده در مناطق روستایی در همه گروه‌های سنی بیش از دو‌میلیون و ٦٥٠‌هزار نفر بوده است. 

اگر این عدد را در مقابل ٣١١‌هزار و ٥٠٦ دختر سه گروه سنی فوق در نقاط شهری قرار دهیم متوجه می‌شویم که جمعیت دختران هرگز ازدواج نکرده روستایی تقریبا نیمی از دختران هرگز ازدواج نکرده شهری است. این مقایسه می‌تواند یکی از نشانه‌های جمعیت عظیم مهاجرت مردان روستاها به شهرها باشد که فرصت ازدواج را از دختران روستایی گرفته است. در این میان استان تهران با دارا بودن یک‌میلیون و ٥٤٨‌هزار و ٦٧٣ زن هرگز ازدواج نکرده در میان دختران ١٠ تا ٥٠ سال و بالاتر در صدر این آمار قرار دارد. بعد از تهران استان‌های خراسان‌رضوی، خوزستان، فارس و اصفهان به ترتیب بیشترین تعداد دختران هرگز ازدواج نکرده را دارند. البته تعداد مردان هرگز ازدواج نکرده نیز در تهران با یک‌میلیون و ٩٨١‌هزار ٧٧٦ نفر بالاترین آمار را داشته است. البته باید توجه داشت که آمار ارائه شده مربوط به چهار سال قبل است و این امید و احتمال بسیار زیاد است که دختران این گروه‌های سنی در آستانه تجرد قطعی فرصت ازدواج را یافته و از تقسیم‌بندی هرگز ازدواج‌نکرده‌ها خارج شده باشند.

چرا آمار تجرد زنان افکار عمومی را می‌ترساند؟

طبق آمار علی‌اکبر محزون، مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال، یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار مرد بالای ۳۵سال و زن بالای ۳۰ سال در کشور داریم که ۳۲۰ هزار نفر آنها پسر و ۹۸۰ هزار نفرشان دختر هستند. هرچند که زندگی و روابط انسان‌ها مثل این آمار خشک و بسته نیست و احتمال زیادی وجود دارد که این حدود یک‌میلیون دختر مجرد در فاصله سرشماری ٩٠ تا ٩٥ ازدواج کرده باشند، اما مسئله مهم، زنگ خطری است که به صدا درآمده است. اما چرا آمار زنان مجرد بیش از مردان مجرد برای مسئولان مورد توجه قرار گرفته  است؟ زن و مادر شدن به هم وابسته‌اند. زنان به واسطه ماهیت وجودیشان، یک وظیفه نانوشته در جامعه و جمعیت دارند که آن همین تعهد طبیعی فرزندآوری است.

تا پیش از این مادربزرگ‌هایمان میانگین ٦ تا ١٢ فرزند را تجربه می‌کردند و مادران ما تجربه میانگین داشتن ٣ تا ٦ فرزند را داشتند اما زنان این دوره گرچه که انتظار می‌رود که تعهد خود را با کاهش متناسب دوره‌اشان ادامه دهند اما تعداد قابل توجهی از آنها در سن تجرد قطعی قرار دارند. بنابراین بسیاری از کارشناسان نگرانند تا در صورت ادامه ‌نیافتن چرخه متناسب فرزندآوری نرخ باروری در کشور با افت چشم گیری روبه‌رو شود.  

در تعریف علمی به تعداد فرزندانی که هر خانم در طول دوران بالقوه باروری خود (١٥ تا ٤٩ سال) به دنیا می‌آورد را نرخ باروری می‌گویند که استناد به این تعریف می‌توانید تعداد دختران مجرد ازدواج‌نکرده اطرافتان را مرور کوتاهی کنید و ببینید که این نگرانی چقدر می‌تواند بزرگ باشد.

چرا دختران ایرانی ازدواج نمی‌کنند؟

گرچه مجرد ماندن دختران همانند مجرد ماندن پسران به دلایل بسیاری از جمله دلایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بستگی دارند و زنان همانند مردان ممکن است فردی هم‌سطح خود پیدا نکنند اما جامعه بیشتر به زنان انگ می‌زند. این زنان مجرد هستند که از سنی به بعد با عنوان‌هایی نظیر «ترشیدگی» مواجه هستند و حتی بسیاری از خانواده‌ها برای فرار از همین انگ، دخترانشان را به هر نوع ازدواجی مجبور می‌کنند. معمولا زنان هرگز ازدواج ‌نکرده با این انگ مواجه هستند که «اگر ایرادی نداشت حتما باید ازدواج می‌کرد». با این حال دختران امروزی سعی می‌کنند با این تفکرات مبارزه کنند. برخی از دختران بی‌مسئولیتی و خصوصیات اخلاقی مردان را دلیلی برای مجرد ماندن و ازدواج نکردن خود می‌دانند

فهیمه آزادی دختر 30 ساله ایرانی یکی از دخترانی است که در گفت‌وگو با روزنامه لس‌انجلس تایمز در تشریح علل مجرد ماندن خود گفته ‌است که «مردهای ایرانی برای ازدواج به اندازه کافی خوب نیستند!» او دختری است که پس از قطع شدن چندین رابطه، به تنهایی در آپارتمانی در جنوب تهران زندگی می‌کرد و اعتقاد داشت که به علت توسعه آموزش عالی، انتظارات زنان بیشتر شده است. او گفته: شما نمی توانید با یک مرد معمولی ایرانی ازدواج کنید که شما را محدود می کند و می گوید "کار نکن، بیرون نرو." این روزها پیدا کردن یک مرد روشنفکر ایرانی واقعا سخت است، آنها عقبتر از ما هستند. او توضیح داد که مدتی با مردی تقریبا ثروتمند که در ارمنستان تحصیل کرده بود زندگی می‌کرده اما بعد از مدتی از او جدا شده است، پس از آن مادر و پدرش از تصمیمش برای اینکه مجرد بماند حمایت کردند. خواهر بزرگتر فهیمه هم وکیلی است که یک فرزند 10 ساله دارد و از شوهر خود طلاق گرفته؛ شوهرش مخالف این بوده که این وکیل به سفرهای کاری برود.

آزادی همچنین گفته که در طول این سال ها با مردهای زیادی آشنا شده است، اما هیچ کدام از آن ها به قدر کافی مسولیت پذیر نبودند تا با آنها ازدواج کند یا بچه دار شوند: «مردهای پیرتر زنان جوان تر از من را ترجیح می دهند و جوان‌ترها هم فقط رابطه جنسی می خواهند چون فکر می کنند من قصد ازدواج ندارم و می توانم سهم پول خودم را در کافی شاپ ها بدهم!»

چرا پسران ازدواج را دوست ندارند؟

بی‌پولی، بیکاری، نداشتن خانه شخصی و تورم از یک طرف و بالا بودن مهریه و توقعات دختران ایرانی از سوی دیگر مردان را از ازدواج فراری می‌دهد. اتفاقی که به راحتی هم دختران را در تجرد قطعی قرار می‌دهد و هم پسران را.

دندان‌گرد شدن ‌دختران ایرانی پاسخی از سوی پسران مجرد به اتهام  «خوب نبودن و بی‌مسئولیتی مردهای ایرانی» است. مهرداد یکی از مردان مجردی است که در آستانه ٣٧سالگی با وجود موقعیت خوب مالی و تحصیلی ازدواج نکرده. او فوق‌لیسانس زبان دارد و رئیس یکی از شعب بانک‌های دولتی ایران است. او درباره دلیل ازدواج‌نکردنش و همچنین خوب یا بدبودن دختران و پسران  می‌گوید: «به نظرم، نه دختران و نه پسران دیگر خوب نیستند، مهم‌ترین مشکل هم شاید این است که از مسئولیت قبول‌کردن فرار می‌کنند، حتی آنهایی هم که قبول می‌کنند ازدواج کنند، از مسئولیت‌هایشان در برابر طرف مقابل فرار می‌کنند، این مسئله هم درباره دختران و هم پسران صدق می‌کند و پس در هر دو سمت پیداکردن گزینه مناسب برای ازدواج کار سختی به نظر می‌رسد.» او درباره دلیل ازدواج‌نکردنش نیز می‌گوید: «در همه این سال‌ها توقعم بالا رفته، ضمن اینکه حوصله‌ام هم کم شده و برای خودم پیله تنهایی درست کرده‌ام.»

زنان در تقابل با مردان

«شبکه‌های اجتماعی مقصرند، مجردی بهتر از متاهلی است، دختران از پسران متنفرند و پسران از دختران، خانه پدری بهتر از بی‌خانمانی دو نفره و ازدواج تنها به شرط پول» اینها تنها بخشی از نظرات و واکنش‌های مخاطبان به دلایل مجرد ماندن دختران و پسران ایرانی است. عده‌ای با ارسال نظر به خبرآنلاین به افرادی چون فهیمه آزادی و مهرداد توصیه کرده‌اند که ازدواج را برای ادامه زندگی انتخاب نکنند. عده‌ای دیگر شبکه‌های اجتماعی را مقصر اصلی این تفکرات و پذیرش زندگی مجردی در جوانان دانسته‌اند و گفته‌اند: «شبکه های اجتماعی سبک زندگی رو تغییر دادن، و خانواده ها هم در آموزش کم میذارن. الان هیچ کسی درک درستی از ازدواج نداده در کل هیچ کدوم از دخترا و پسرا طاقت تحمل همدیگرو ندارن و فکر میکنن فقط حرف خودشون باید حرف اول و آخر باشه.»

پذیرش زندگی مجردی از سوی افکار عمومی اما یکی دیگر از خواسته‌هایی و نقدهایی است که بسیاری از مخاطبان آن را با دیگران در میان گذاشته‌اند. یکی از مخاطبان نوشته است: مخاطب دیگری که خود یک دختر مجرد است، به شرایط سخت زندگی دختران مجرد در ایران اشاره کرده و نوشته است: «من زندگی مجردی دارم. کاملا شرایطش رو لمس میکنم. الان مشکل ما این نیست که چرا ازدواج نکردیم مشکل اینجاست که چرا بدون ازدواج نمیتونیم زندگی کنیم.»

مجرد ماندن نگرانی دارد؟

ازدواج‌نکردن نمی‌تواند به خودی خود نگران‌کننده باشد اما وقتی یک دختر رخ‌ندادن آن را در کنار همه محدودیت‌ها، موانع، مشکلات، کمبودها و نگرانی‌هایش می‌گذارد، اوضاع کاملا تغییر می‌کند. واقعیت این است که نگرانی درباره آینده و ترس از تنهایی تبدیل به یکی از موارد اصلی بحث میان دختران ازدواج‌نکرده یا حتی زنان مطلقه و تنها شده است و بسیاری از زنان برای فرار از این نگرانی و ترس، راه‌های مختلف، پرهزینه و حتی خطرناک را در پیش می‌گیرند. البته همین موارد برای مردان نیز صادق است. از آنجایی که جامعه ما با عرف و رفتارهایی اجتماعی عجین شده و براساس همین رفتارها و عرف‌ها مردان فرصت، امکان و راه‌های بیشتری برای تأمین نیازهای خود دارند. 

عدم ارتقای کاری یکی از پیامدهای مجرد ماندن مردان است. اتفاقی که به عنوان یکی از ابزارهای قهرآمیز که نتیجه اش تشویق مردان مجرد به ازدواج است در ایران مورد استفاده قرار گرفته؛ ابزاری که کمتر زمانی به نتیجه مورد نظر دست پیدا کرده است. محمدناصر نیک‌بخت، استاندار همدان از جمله کسانی است که به این اقدام قهرآمیز روی آورده و ضمن اعلام این خبر که 5000 کارمند مجرد در دستگاه های اجرایی فعالیت می کنند، گفته است: در تعجب هستم که کارکنان دستگاه‌های اجرایی با وجود شاغل بودن چرا از امر ازدواج اجتناب می‌کنند؟! بنابراین از این پس کارمندان مجردی که قراردادی هستند را پیمانی نخواهیم کرد و اگر پیمانی باشد رسمی نمی‌شوند.

 مجرد ماندن برای هر دو گروه یک بحران روحی، روانی و حتی جسمانی است. با این حال در جامعه کنونی ما دختران نگرانی بیشتری نسبت به مجرد ماندنشان دارند. به ‌عبارتی بیشتر دختران به‌خصوص آنهایی که تصمیم به زندگی منفک از خانواده خود را می‌گیرند، فارغ از انواع عارضه‌های جسمی و روحی و روانی نوعی نگرانی از آینده و ترس از تنهایی دارند که نمی‌توانند با آن کنار بیایند و ممکن است همین نگرانی و ترس در آنها تبدیل به بیماری‌های دیگری شود.

ترس‌هایی که به گفته ناهید خداکرمی، رئیس کارگروه بهداشت معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و رئیس انجمن مامایی بین دختران کم ‌سن‌ و سال تنها و دختران و زنانی که از سن ازدواجشان گذشته مشترک است. او می‌گوید این حس بین آقایان تنها و ازدواج‌نکرده هم وجود دارد.

علت چیست؟ چه باید کرد؟

او مسئله عدم ازدواج، گسترش روابط غیر از ازدواج، کاهش فرزندآوری، افزایش سن ازدواج و تمایل‌نداشتن به آن و بسیاری از مشکلات دیگر را زنجیره‌وار به هم متصل دانسته و بیان کرده است: باید بدانیم همه اینها به اشتغال و بیکاری و تحصیلات و میزان محدودیت‌ها و آزادی‌های جوانان در جامعه ربط داشته و دارد. او می‌گوید مهاجرت‌ها و مسائل مالی خانواده‌ها و امید و ناامیدی بین جوانان را باید در نگاه آنها به آینده بررسی کرد. بسیاری از جوانان به‌دلیل همین نداشتن امید به آینده و نداشتن برنامه‌ای برای آینده خود را وارد رفتارها و اقداماتی پرخطر و پرهزینه می‌کنند و برایشان نتایج این اتفاقات مهم نیست و این نگران‌کننده‌ترین اتفاق درباره جوانان یک کشور است. او به نتایج بررسی‌های جهانی اشاره می‌کند و می‌گوید: در جوامعی که شادی و نشاط اجتماعی و فردی بالاست و امید به آینده فرد و خانواده تا حد زیادی وجود دارد، تمایل به ازدواج بیشتر و نرخ باروری هم بالاست و بالعکس در جوامعی که مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و... وجود دارد، این شاخص‌ها هم افت می‌کند.

خداکرمی در رابطه با تجرد و احساس ترس در مردان نیز گفته: افزایش سن ازدواج یا هرگزازدواج‌نکردن درباره مردان هم نگران‌کننده است اما از آنجایی که مردان از نظر عرفی و اجتماعی و البته جسمی فرصت بیشتری برای دامادشدن دارند نگرانیشان کمتر است. درعین‌حال جامعه ما از شدت نگرانی درباره ازدواج‌نکردن در سنین بالاتر دچار هیجان ازدواج دختران و پسران در سنین کمتر از سن ازدواج شده است و به‌همین‌دلیل شاهد افزایش ازدواج‌های کمتر از ٢٠ساله‌ها هستیم که همین موضوع خود شروع یک اتفاق ناگوار دیگر است.

رئیس کارگروه بهداشت معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری تأکید دارد ارگان‌های مسئول در امر سلامت جسم و روان و نیز ارگان‌های متولی درباره مسائل اشتغال و شادی و نشاط و تحصیل و... همراه با هم مدیریت کنترل اجتماعی را اجرا کنند که البته مبنای آن نباید اقدامات قهری باشد. او گفته است که باید سیاست‌های جداسازی دختران و پسران در سن ازدواج از یکدیگر را اصلاح کنیم و بدانیم که بهتر است دختران و پسران قبل از ازدواج با یکدیگر آشنا شوند. در این شرایط است که آنها می‌توانند اولا اقدام به انتخاب کنند و درعین‌حال با خصوصیات جنس دیگر آشنا شوند.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 257
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    این قانون مهریه مهمترین عامل است باید زنان حق طلاق و حقوق مساوی داشته باشند و مطالبه مهریه بیش از ده یا بیست سکه هم عملا غیرقانونی شود این طوری همه ازدواج می کنند
    • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      چه تیتر چیپی... دخترها ماندند پسرها برگزیدند؟؟؟؟؟؟؟؟عجب طرز فکری... تیتر رو که خوندم دیگه متن رو نخوندم.طرز فکر نویسندش اومد دستم حیف از وقت...
    • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      باسلام...خدمت هموطنانم من و همسرم یک هفته قبل پیمان ازدواج بستیم برای همه جوانهای مملکتم آرزوی سعادت و بهروزی داریم برای خوشبختی من و هنسرم و بقیه جوانها,لطفا داای خیروبرکت بفرمایین باسپاس
    • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      چرا تیترتون اینقدر جنسیتیه ؟ دخترا بی شوهر ماندند پسرا بی همسری رو برگزیدند؟ نمیشه دخترا برگزینند و پسرا بمانند؟
    • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      73 14
      فرهنگ سازی نیازمند زمان طولانی است. مهریه حذف شود و حقوق خانم ها و آقایان هم 50 به 50 شود اما مهم ترین قسمت این هست که دید آقایون رو هم باید تغییر داد. اینکه مردان ایرانی بفهمند که نباید بدون توجه به سن و سال خود و بدون توجه سابقه ازدواج قبلی خود، همیشه به دنبال دختری باشند که تاکنون مجرد بوده است و سن وی هم حتما کمتر از 30 سال باشد. مردان ایرانی باید یاد بگیرند که به دنبال افرادی با شرایط سنی و تاهل مشابه خودشان باشند و خانم مطلقه و آقای مطلقه را به یک چشم بنگرند
    • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      مهمترین مشکل کمبود شغل هست و اگر شغلی هم باشد حقوق آن ناچیز است و امنیت شغلی هم نیست مهریه مشکل دوم هست
    • کارشناس ارشد A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      125 2
      تا 25 سالگی درس بخون بعد 3 سال برو خدمتبا احتساب تاریخ اعزامکار بدون مزد انجام بده بعد 28سالگی تازه اگه شانی داشته باشی و پارتی یه کار با حقوق 1ملیون گیرت میادو... مگر دیگر رغبتی هم به ازدواج میماند؟
    • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      72 8
      بخدا هیچ کجای دنیا این همه بگیر و ببند و رسم و رسوم و گرفتاری روی ازدواج وجود نداره که در ایران هست. هیچ کشوری اصلا اینطوری نیست بابا صحبت 40 یا نهایت 50 سال زندگی مشترکه عمر هم کوتاهه اصلا ارزش این همه گرفتاری رو نداره جوانان هم این وضعیت رو میبینن بیخیال ازدواج میشن این وضعیت الان رو هم متولدین 1310 تا 1345 بوجود اوردن مخصوصا خانمها که هی سکه رو سکه گذاشتن از هر چی ازدواج یک کوه درست کردن نه مهریه ها 1980 سکه بود نه جهیزیه این همه بگیر ببند داشت هر چیزی دست ما ایرانی ها بیفته تا نابودش نکنیم ولش نمی کنیم حالا نگاه کنید ببینید از این نهاد ازدواج در اینده چیزی خواهد ماند؟ کجای دنیا مرد رو میبرن میندازن زندان برا مهریه؟ خرج مسکن و مهریه و نفقه و...رو انداختیم گردن مرد و...
    • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      23 27
      خلاصه بگم که هیچ ملتی اینطور نیست و بعید هم میدونم دوستان از این داستان ی که برا ازدواح ساختن و تبدیلش کردن به یک پروژه سنگین کوتاه بیان این نهایت دودش در چشم خودتون میره مخصوصا خانمها به نظر من بزرگترین متضرر این داستان هستند چون من خودم دارم رویگردانی مردها رو از ازدواج میبینم که ریسک ازدواج رو بسیار زیاد براورد می کنن و اونهایی که میخان ازدواج کنن هم ترجیح میدن با یه دختر پولدار ازدواج کنن که هم هزینه شون کم بشه و هم دنبال یه ذره مال و منالشون هم نباشه و ریسک کم بشه. اصلا و ابدا این روند و دعواها و...رو به نفع شما دوستان نمیبینم
    • شمس تبریزی A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      45 56
      به اون بی نام اولی میگم حقوق انسانی مرد و زن مساوی است اما حقوق جنسیتی شان نمیتواند یکسان باشد. با این حال اگر اصرار بر حقوق جنسیتی یکسان دارید، می گویم من هم حق مرخصی زایمان دارم. خانم باید به من نفقه بده و قس علیهذا. ضمنا اگر حقوق جنسیتی مرد و زن یکسان است، به چه دلیل از مهریه 10 سکه و 20 سکه صحبت می کنید؟ مگر خانم به من مهریه میده که من به ایشان مهریه بدم؟ به اون بی نام دومی هم می گویم تیتر چیپی نبود. وقتی مرد به خواستگاری زن می رود، طبیعی است که مرد انتخاب می کند و زن انتخاب می شود. پس منطقی است که بگوییم مرد بی همسری را برگزیده و زن بی شوهر مانده. به تبریزاوغلی عزیز هم می گویم شما قول بده احمدی نژادی نباشی تا خودم برات آستین بالا بزنم خخخخخخخ
    • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      99 12
      اوغلی جان تو کلا منفی خورت بالاست...:
    • شمشک به دیزین IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      199 8
      سلام والا بالله من آرزومه ازدواج کنم گزینه ی خیلی مناسبم هست اما چرا نمیتونم ازدواج کنم؟ جوابش کاملا معلومه چون بیکارم و پول ندارم، چون وضع اقتصادی مملکت به باد فنا رفته. به خدا یه بحران روحی وجودمو گرفته که کم مونده از درون بپوکم
    • رها IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      61 12
      شمشک به دیزین جان شما که نصف سال مسدودین خیلی به ازدواج دایم فکر نکن
    • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      38 10
      پسرها مجردی رو "انتخاب" کردن؟ خوبه همیشه در نظرات پست های راجع به ازدواج، چند پسر میان میگن که شغل و پول ندارن وگرنه ازدواج میکردن. که البته این مورد تقصیر مسئولان هست که فکری برای بیکاری نمیکنن. ولی خب به هر حال خیلی از آقایون هم هستن که به خاطر شرایط متاسفانه ازدواج نمیکنن... با این کل کل ها میخواید کجا رو بگیرید؟
    • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      22 56
      خانمهای محترم یک مرد 45 سال نمیتونه با یک خانم 40 ساله ازدواج کنه چون بالای 35 سال خانمها نمیتونن فرزند داشته باشند و بنابراین اکثرا متمرکز میشن روی زیر 30 سال این قانون طبیعت هست و این بحث که در رده سنی خودتون دنبالش باشید در این داستان اصلا نمی گنجه بهتره از این دید هم نگاه کنید به مساله که فردی که ازدواج میخاد بکنه برا بار اول دنبال فرزند اوردن هم هست و دختر بالای 30 و چند سال دیگه نمیتونه شرایط رو براورده کنه چرا با این همه هزینه و گرفتاری و..که ازدواج داره با این همه شرط و...فردی که میخواهد ازدواج کند یک دختر 35 ساله را بگیرد؟ مشخصه که میره زیر 35 سال این اصلا بحث نداره و برای من جای تعجبه که چرا خانمها متوجه این مطلب نمیشن طرف زیبا هم باشه سن بالا فایده نداره برای بارداری
    • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      53 13
      من دیگه میدونم علارغم زحمت هام در زندگی تحصیل و کار و موفقیت های آن بایست قید ازدواج را بزنم . با کارم سرگرم هستم و آرزوم فقط از خدا اینه جلوتر از بابا مامان عزیزم بمیرم که حداقل دست اونا تا آخر عمرم روی سرم باشه و هیچ شبی را به تنهایی سپری نکنم. در ضمن بگذار بگن ترشیده پیر دختر حوصله داری ها . من که عاشق اتاق و کتابم و مامان بابای عزیزم هستم . فقط به دخترا میگم نگران نباشن ما خودمون یه کمپین هستیم. کمپین دختران دهه شصت مجرد ایران.
    • علیرضا A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      36 6
      شغل، شغل ، شغل چرا اینقد مسائل رو پیچیده میکنیم؟؟؟؟ 90 درصد تجرد های امروزی، چه در زمینه خانم ها و چه آقایون بخاطر نداشتن شغل مناسبه من خودم متولد 1365 م، کارشناسی ارشد نرم افزار رو هم دارم، شغل فعلی م هم یه دفتر خدمات کامپیوتری دارم، ولی هرجا میرم برا خواستگاری، یا انتظار شغا دولتی رو دارن، یا درآمد بالا رو مطالبه می کنن مشکل نبود شغله، به همین سادگی
    • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      48 6
      کسانی که میگن خانم ها بالای 35 سال نمیتونن بچه دار بشن، یه سر بزنن به سایت ثبت احوال. منوی سمت راستش یه گزینه موالید داره. اونو کلیک کنید یه صفحه باز میشه که سه تا لینک داره. لینک مربوط به مادران رو کلیک کنید. خانم ها حتی بالای 40 هم میتونن بچه دار بشن، ولی اکثرا ترجیح میدن تو سنین پایین تر بچه دار شن.... با اینحال به نظرم آقایون 40 و 45 ساله برن با زیر سی سال ازدواج کنن تا بعد از مدتی عواقبش رو هر روز و هر لحظه با تمام وجود حس کنن. فقط دو روز دیگه نیاید بگید زن ها فلان و بیسار. خودتون انتخاب میکنید پس خودتونم به پای لرزش بشینید.
    • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      25 22
      خانم محترم بارداری بالای 35 سال از نظر پزشکی مشکل داره و این بارداری های بالای 40 سال هم احتمالا مربوط به روستاها باید باشه ضمن اینکه مادری که 40 سال اختلاف سنی با فرزندش داره و وقتی که 60 سالش بشه بچه اش 20 ساله هست چطور میخاد بچه رو کنترل و تربیت کنه؟ من نمیدونم این همه لج بازی برای چیه؟ خب در 20 سالگی اون همه شانس برا ازدواج داشتین همه رو رد کردین الان دارید تئوری میدین که در 40 سالگی بچه دار بشین. ادم متحیر میشه. هر چیزی دوره و زمان و محدوده ای داره دوره شما گذشته این رو بپذیرید اجازه بدین بقیه زندگیشون رو بکنن. هیچ عیبی هم نداره شما هم بسیار انسانهای خوبی هستید ولی فرصت رو از دست دادین اما از ارزشهای شما چیزی کم نمیکنه این همه چونه زدن هم نداره فرصت گذشت تمام شد.
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
      6 29
      شمس تبریزی... که از تبریز نیستی..... افتخار من اینه که از طرفداران سردار بت شکن دکتر احمدی نژاد هستم.... و. شما رو هم دعوت نمیکنم که از کلید طرفداری نکنی..چون فایده نداره
    • آنا A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
      8 13
      از طرفی بیکاری و گرانی و کلا مسائل اقتصادی مانع بزرگیه از طرفی بی تعهدی پسر و دختر.بی تعارف دخترا و پسرا چندین سال با چند تا جنس مخالف رابطه دارن و به جای اینکه فقط برای یک نفر انرژی و محبت و عشق رو در چارچوب خانواده خرج کنن این محبت رو طی چند سال با چند نفر تقسیم می کنن و کم کم دچار تنوع طلبی،بی اعتمادی،بی تعهدی وبی انگیزگی میشن.باور کنیم دوستی و داشتن ارتباط زیاد با جنس مخالف حتی بعد از ازدواج بسیار آسیب زاست.توهم روشنفکری و تجدد و های کلاس بودن و لذتهای سطحی و بی ریشه و زودگذر جاری در کافی شاپ و پارک و دربند ودرکه و فضاهای مجازی داره زنده به گورمون می کنه.باور کنیم مطالبات اصلی ما اشتغال زایی و پرورش و تربیت روح و نفسه.اگر این ها ستانده بشه خودبه خودحال کنسرت و موسیقی و سینما هم خوب میشه.
    • بی نام RO ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
      15 6
      آقای 16:50 ، مردی که 40 یا 45 سال با بچه ش اختلاف سن داره، برای کنترل بچه اش و تربیتش دچار مشکل نمیشه؟ یا نکنه فکر میکنید تربیت فرزند منحصرا وظیه مادر هست و بچه برای رشد و تربیت نیاز به پدر نداره؟ نظر شخصی من اینه که برای تربیت فرزند، بیش از هر چیزی نیاز به آگاهی هست. کسی که آگاهی لازم نداره و اصول تربیت فرزند رو بلد نیست، فرقی نمیکنه چقدر اختلاف سنی با بچه ش داشته باشه، همچین کسی نمیتونه بچه اش رو درست تربیت کنه. سایت ثبت احوال رو هم سر نزدید یا به دقت بررسی نکردید. بیشتر زن هایی که در سنین بالای 40 سال بچه دار شده بودند، شهرنشین هستند.
  • کوروش A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    تیتر خیلی بدی زدید.یعنی چی دخترها بی شوهر ماندندچرا نگفتی پسرها بی زن ماندند دخترها مجردی انتخاب کردند.
    • بی نام BE ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      مشکل توی تیتر نیس. مشکل در "مدیریت جهانی" و بیکاری و اعتیاد و ... است.
    • بی نام AT ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      42 65
      برای اینکه میخواد کمبودهای خودش رو جبران کنه
    • قبف IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      با این حساب به هر پسر مجردی سه تا دختر میرسه خیلی هم خوبه مشکل هم حل میشه
    • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      53 40
      چون پسرها انتخاب میکنند و خواستگاری میرن و دخترها انتخاب میشن هیچ پسری دوست نداره ازدواج کنه به دلیل مهریه بالا و توقعات نجومی و... فکر کن این همه مشکلات اقتصادی را تحمل کنی بعد زنت بگه وظیفته جای تشکر
    • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      35 6
      مثل این که در این اجتماع زندگی نمیکنی کوروش در ایران دخترها حتی زمانی که انتخاب میکنن اقرار نمیکنن که انتخاب کردن و همیشه میخوان بگن انتخاب شدن. کلاسشون خدشه دار میشه بگن نخ دادن ، انتخاب کردن پیشکش. اگر منظورت این هستش که بین چند خواستگار انتخاب کردن، اونم انتخاب کردن محسوب نمیشه. چون چند خواستگار به صورت همزمان مراجعه نکردن که دختر دست به انتخاب بزنه. البته من خودم به شخصه به عنوان یه پسر 29ساله، ازدواج رو یه قرارداد مادی نمیبینم و به شرط وجود داشتن حداقل های لازم برای تشکیل زندگی، ازدواج رو یک پدیده کاملا عاطفی میبینم.
    • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      27 52
      چون پسرها هر وقت اراده کنن میتونن ازدواج کنن و دخترها هم همه بی خواستگار هستند و عملا انتخابی ندارن و گرنه سریع ازدواج میکردن دخترها وقت زیادی برای ازدواج ندارن سال 96 هم داره از راه میرسه. به بیان دیگر پسرها همیشه میتونن ازدواج کنن ولی الان اراده شون بر تجرد قرار گرفته ولی دخترها تا پسرها خواستگاری نکنن عملا نمیتونن کاری بکنن دلیلش هم اینه که مسئولیت و هزینه و..با مرد هست و تقاضا از سمت مرد هست و با توجه به هزینه زیدی که خانمها ایجاد کردن در طول سالهای اخیر عملا متقاضی برای ازدواج وجود نداره لذا تیتر درسته و تغییر تیتر هم باعث تغییر واقعایت جامعه نمیشه ببم جان من خودم دخترهای زیادی رو میشنایم دهه 70 و80 حواستگار رد میکردن الان در حسرت یک خواستگار موندن ولی کسی نیست چون هزینه و ریسکش زیا
    • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      18 0
      مشکل این هست که ما توهمین چیزای الکی گیر افتادیم . همینها تو زندگی مشترک میشه دعوا و طلاق ، چرا تو اول فلان کار نکردی چرا تو اول و................. ای خدااا
  • سعید A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    کار خوبی میکنن ، حالا ما که ازدواج کردیم چه گلی به سرمون زدیم ، جز هر روز دعوا ، حمالی برای بقیه ...
    • بی نام RU ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      من نه حوصله زندان دارم که به خاطر مهریه برم نه حال و حوصله این که بخوام برای طرف مقابلم امکانات فضایی به وجود بیارم که خودم هیچ وقت نخواستم مصل ماشین خیلی شیک اپارتمان خیلی خوب ویلا در شمال یا سفر به دور اروپا یا برزیل من دارم از مجردیم لذت می برم و تفریحاتم را هم دارم
    • بی نام GB ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      دم خودم و همه ی پسرای مجرد گرم ... بریم از آزادی لذت ببریم. بی خیال بابا
    • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      مردا اینجا چنان خودشونو به مظلومیت میزنن که آدم دلش کباب میشه . انگار نه انگار اینا همون آدمایی هستن که بیرون از خونه همونقدر کار میکنن که زنهاشون کار میکنن و وقتی میان خونه ولو میشن جلو تلویزیون و فوتبالشونو میبینن و همسرشون که اونم از سر کار اومده تازه باید آشپزی و نظافت کنه و به بچه ها رسیدگی کنه و اگر نتونه ضمن همه این فعالیتا به زیبایی و تناسب اندامش توجه کنه متهم به بی توجهی به زندگی زناشویی میشه
    • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      99 16
      خوش به حالت سعید تو رو خدا مواظب باش مثل ما دم به تله ندی که مثل باطلاق میمونه تا دست و پا بزنی بیشتر غرق میشی از مجردیت نهایت لذت رو ببر
    • بی نام US ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      32 59
      دخترای متولد دهه 60 دیگه واقعا باید بیخیال ازدواج بشن چون سنشون از محدوده ازدواج خارج شده و اینایی که هنوز مقاومت میکنن هم خبر ندارن که دخترای دهه 70 وارد شدن و پسر مثلا متولد دهه 50 هم نمیاد دختر سن بالا رو انتخاب کنه و میره سراغ دهه 70 و اونها هم قطعا بهش جواب مثبت میدن چون هم وضع مالی بهتری دارن و هم اینکه خود دهه 70 ها به دخترای دهه 60 که بی شوهر هستند نگاه می کنن و اونها براشون مایه عبرت شدن و دیگه اون کلاس دهه 60 ها رو نمیذارن . لذا این بحث دیگه برای دخترای دهه 60 بی فایده است بهتره به فکر مدیریت زندگی مجردی باشن کاریش هم واقعا نمیشه کرد فرصت شما دوستان دهه 60 از 17 سالگی بود تا 28 و 29 سالگی الان دیگه در این سنین این بحثها برا شما اتلاف وقته
    • مهتاب A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      44 26
      آقای بی نام 18:13 ... آخییی ممنون که به فکرمون بودی و بهمون خبر دادی که دخترای دهه 70 وارد گود شدن ... آخه از نداشتن مردان روشن فکری چون شما کنارمون خیلی داریم زجر می کشیم ... ضمنا مدیریت زندگی ما به خودمون ربط داره و نیازی به پیشنهادات شما نیست ... جنابعالی نیاز نیست جای ما تصمیم بگیری و بهتره بری برای دوست دختر کوچولوت یه عروسک با یه آبنبات چوبی بخری دلش شاد بشه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    و مردانی که همسرانشان به دلایل موهوم آنها را ترک می کنند.
    • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      موهوم نیست...... اخلاقتون رو خوب کنید هیچ مشکل موهومی پیش نمیاد ......
    • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      تو این دوره زمونه، مردی که تن به ازدواج میده تصمیم خودش و برای زندگی گرفته و میخواد با زنی که باهاش ازدواج کرده، " زندگی" کنه. اما زنها از دار دنیا فقط یه شوهر میخوان و از اون شوهر همه دنیارو میخوان و اصلا نمیدونن هدفشون از ازدواج چیه.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      27 1
      موهوم نیست چرخی تو اینستا و تلگرام بزن میفهمی
  • احسان IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    244 8
    مدام این آمارهارو منتشر می کنید، توی این مدت اخیر شاید سومی یا چهارمین مقاله در این مورد هست، خب فقط آمار؟ راهکاری نیست؟ فقط آمار بدیم بعد بریم دنبال بقیه زندگیمون؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      64 4
      راهکار چی؟ وقتی اوضاع اقتصادی،سیاسی و اجتماعی اینقدر بهم ریخته ست و امنیت روانی در جامعه پایینه شما انتظار داری زندگی پا بگیره و دووم بیاره؟...این چند صباح عمر هم میگذره و تموم میشیم خلاص
    • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      26 2
      راهکار همیشه وظیفه رسانه خبری نیست گاهی فقط اطلاع رسانی باید بشه وظیف این کارا با قوه مجریه است توقع ایجاد نکنید وظیفه و هدف یک رسانه خبری مشخصه و حل مشکلات کشور باهاش نیست 5 دقیقه فکر کنید که چرا باید خبرانلاین راهکار بدهد و اونی که مسئول این کاره در دولت و حقوق نجومی میگیره چرا راهکار نمیده؟ وظیفه رسانه در اولویت اول اطلاع رسانی است شما دوستان می فرمایید همین اطلاع رسانی رو هم نکنید خبرنگار هم یه ادم مثل من و شما . صمن اینکه کامنتها هست راهکار دارید ارائه بدین ولی کسی اجرا نمیکنه این بحث ازدواج 30 ساله اینطور شده و امکان نداره با بخشنامه درست بشه یک سری رسم و رسوم و فرهنگه که طرف خودش باید عقلش برسه اینا رو کنار بذاره. مطمئنم دخترا بیخیال این رسما و مادیات نمیشن داستان عوض شده
    • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      44 1
      بدبینی نسبت به آینده یکی از عوامل کاهش ازدواج در پسران است. به شخصه خودم با حقوق کم و ثابت از میزان تورم، گرانی سال بعد خبر ندارم و از طرف دیگر امنیت شغلی نیست. نو ایران هم تجربه ثابت کرده سال به سال و ماه به ماه هزینه خرید و اجاره مسکن و مخارج زندگی افزایش پیدا میکنه. پس به شخصه تا نتونم سرمایه ای برای خرید مسکن دست و پا کنم، اصن به ازدواج فکر هم نمیکنم. کم خودمون استرس و فشار داریم، بیایم استرس و فشار یه نفر دیگه رو هم به خودمون اضافه کنیم
    • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      4 28
      چی چی پایینه؟ کجا خوبه؟ کل دنیا اینطوریه، برو ترکیه زندگی کن که ندونی فردا مردی یا زده ای
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    331 4
    خیلی از جوان ها با دیدن مشکلات و امار طلاق و ... از ازدواج میترسند
    • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      دمت گرم دادا،30 سالمه اسم ازدواج میاد چهار ستون بدنم میلرزه، کی جرات میکنه با این دخترهای پرتوقع امروزی بره زیر یه سقف؟
  • یک خانم A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    به نظر من این که پسران/دختران بد شده اند ساده ترین و سطحی ترین جوابه. باور کنید همچنان انسان های خوب و شریف در جامعه وجود دارند.از نظر من مشکل اصلی قوانین جامعه ما در رابطه با ازدواج هستند که به روز رسانی نشده اند.من خودم پزشک هستم با درآمد بالا و خانواده حمایتگر و روشنفکر که حق و حقوق انسانی برای من قائل هستند.چرا باید شرایط کنونی رو رها کنم و تن به قراردادی بدم که در اون همسرم قانونا می تونه مانع از کار کردن/خروج از کشور و...بشه؟قوانین مربوط به طلاق و حضانت فرزند رو هم به این ها اضافه کنیدیا این که پول زن برای خودشه؟ مگه می شه؟ اینکه دیگه زندگی مشترک نیست بهترین راه حل همون قانون 5050 است.حقوق انسانی یک زن رو بهش برگردونند و به جاش چیزی به نام مهریه که معضل خیلی از پسرهاست حذف بشه.
    • mohsen IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      بیچاره مردم این سرزمین که امثال توی پزشک فکرشون فقط پوله و همه چیزو با پول میسنجند.
    • یه مرد A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      81 55
      پولتو به رخ ما میکشی؟ خانوادتو به رخ ما میکشی؟ نه جدی با این طرز گفتارت هم دنباله 5050هستی؟ شماها از بازی برد برد و یا همون 5050 فقط اسمشو بلدید اما از رسمش هیچی بلد نیستید
    • شمس تبریزی A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      25 37
      ببخشید خانم دکتر. کسی که با شما ازدواج میکنه یعنی شغل شما را به عنوان یک پزشک پذیرفته و نمیتونه قانونا مانع از کار کردن شما هم بشه. مگر اینکه تصمیم داشته باشید که 24 ساعته طبابت کنید که در اینصورت می تواند مانع بشه و البته مشکل قانونی طبابت 24 ساعته را با شرط ضمن عقد برطرف کنید. در مورد خروج از کشور هم، اگر شوهر مسافرتش بیش از چهار ماه طول بکشد باید از همسرش اجازه خروج بگیرد. از ذکر دلیلش معذور هستم. به رساله عملیه مراجعه فرمایید. اگر زن و مردی به صورت مساوی در اقتصاد خانه نقش داشته اند، چرا فی المثل موقع خرید منزل و ماشین سند را به صورت سه دانگ سه دانگ ثبت نکرده اند؟ این کاری است که خودتان باید انجام دهید نه اینکه از قانون توقع کنید.
    • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      80 45
      خانم دکتر شما همون تنهایی پیشه کن و اصلا زندگی دیگران رو خراب نکن هر چند بعید میدونم به تنهاییت ادامه بدی
    • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      51 13
      پدر شما هم می توانه این کارها رو سر شما در بیاره ولی نمی کنه چون شما رو دوست داره. بگردین کسی رو پیدا کنید که شما رو به اندازه ی پدرتون دوست داشته باشه.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      78 25
      نگاه مردسالارانه و ضد زن یعنی وقتی یه پسر میاد میگه من خونه و ماشین و شغل خوب با درآمد بالا دارم اما نمیخوام ازدواج کنم، بعضی ها میان بهش میگن دمت گرم داداش، بهترین کارو میکنی. ولی وقتی یه دختر این حرف رو میزنه، همون بعضی ها میان میگن پولتو به رخ ما میکشی؟؟؟ خانواده تو به رخ ما میکشی؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      32 27
      همه پسرها حسوديت رو ميكنن عزيزم دمت گرم ادامه بده
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    نگرانی ندارد...چه اصراریه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    من فکر میکنم علت مهمش بعد مسایل مالی٬ عدم شناخت درست و حس مسیولیت پذیری طرفین هستش٬ اصلا الان خواستگار معمولی هم نیست٬٬٬ چه برسه به خواستگارخوب و درجه یک٬٬ من الان ۳۶ سالمه و تحصیلات و شغل متعارف٬٬٬ دریغ از یه مورد حداقل هم کفو خودم٬٬٬ همه یا مردهای سن بالا٬٬ یا همسر طلاق داده ٬ که باز هم اینها قابل قبول هستند در شرایط بدتر اقایانی که همسر طلاق داده و دارای فرزند هستند٬٬٬ و از همه غم بارتر اینکه این تیپ اقایان به دنبال دختر مجرد هستند٬٬٬ و خیلی جالبه که با ان شرایط فعلیشون تازه کلاس هم میذارن واسه ما خانوما٬ به نظرم شرایط تو ایران به خاطر تفکر سنتی به مراتب ٬٬ برای دخترخانمها خیلی سخت تر از پسراست٬٬٬ دلم واسه دخترای محجوب و سنتی و ابروداری چون خودم خیلی میسوزه که در چنین دوره ای هستیم
    • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      شما هم احتمالا وقتي جوانتر بودي خواستگارهاي خوبي داشتيد ولي دندونگردي كرديد و الان كه متوجه اشتباهتان شديد بازهم سن خودتان را در نظر نميگيريد.
    • فمینیست25ساله A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      41 16
      من هم زیاد دیده ام که آقایون برای خانمها کلاس میگذارن و و وقتی میان خواستگاری حس و رفتارشون جوریه که یعنی تو ترشیده ای و من اومدم نجاتت بدمفکرمیکنم این نتیجه ی تربیت در جامعه ی مردسالار و دیدن سریالهای سخیف و تیترهایی مثل همین گزارش باشد که دختران ماندند و پسران برگزیدندهنوز فکرمیکنم نه پسرخوب کمه نه دخترخوب.در اطرافم هم ازدواجهای عاشقانه ی موفق زیاد دیده ام که اصل مهمشان برابری زن و مرد بود.خب هرکس به اونچه لیاقتشو داره میرسه. زنِ بسازِ کم خرجِ همدل سهمِ مردانی است که آنقدر شعور دارند که حقوق برابر به همسرشان بدهند و هردو پابه پای هم با مسئولیتها و وظایف مشترک و برابر، زندگیشان را بسازند. مردی که حق طلاق نمیدهد و دلش میخواهد زنش کار نکند خب باید هم مهریه و نفقه سنگین بدهد.
    • فمینیست A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      39 24
      من هم زیاد دیده ام که آقایون برای خانمها کلاس میگذارن و و وقتی میان خواستگاری حس و رفتارشون جوریه که یعنی تو ترشیده ای و من اومدم نجاتت بدمفکرمیکنم این نتیجه ی تربیت در جامعه ی مردسالار و دیدن سریالهای سخیف و تیترهایی مثل همین گزارش باشد که دختران ماندند و پسران برگزیدندهنوز فکرمیکنم نه پسرخوب کمه نه دخترخوب.در اطرافم هم ازدواجهای عاشقانه ی موفق زیاد دیده ام که اصل مهمشان برابری زن و مرد بود.خب هرکس به اونچه لیاقتشو داره میرسه. زنِ بسازِ کم خرجِ همدل سهمِ مردانی است که آنقدر شعور دارند که حقوق برابر به همسرشان بدهند و هردو پابه پای هم با مسئولیتها و وظایف مشترک و برابر، زندگیشان را بسازند. مردی که حق طلاق نمیدهد و دلش میخواهد زنش کار نکند خب باید هم مهریه و نفقه سنگین بدهد.
    • فمینیست A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      36 10
      ادامه کامنت قبلم: درباره ی خانمها هم همینطور. حقوق برابر و شوهرِ برابرخواه سهم زنانی است که مهریه و نفقه نخواهند و زندگی مشترک را واقعا از همه نظر مشترک بدانند و پابه پای همسرشان کارکنند.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      23 39
      شما زمانی که سن مناسبتری برای ازدواج داشتین هم کفو های خودتون برای ازدواج رو رد کردین و به زعم خودتون در مسیر پیشرفت های مادی گام برداشتین و الان انتظار دارین یه پسر مجرد 40 ساله همه چی تموم که تمایل به ازدواج با دختر 36ساله داشته باشه پیدا بشه که بیاد خواستگاری. بدیهیه همچین خواستگاری یافت نمیشه. اگر در سنین پایینتر منتظر خواستگاری خیالی که به مراتب از خودتون جلوتر باشه نمیموندین و به هم سطح خودتون رضایت میدادین وضعیت متفاوت بود.
    • بهنام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      41 94
      خانوم 36 سال تونه اگه اون اقای طلاق داده با چند فرزند رو دو دستی نگرفتی فردا باید به بابابزرگ من بله بگی.
    • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      24 61
      ببینید شما در دهه 80 یا 70 احتمال زیاد همون دختری بودی که خواستگار رد میکردی بالاخره اینایی که خواستگارا رو پشت سر هم رد میکردن که از مریخ نیومدن. همه در جامعه ما حضور دارن خواستگار اومدن یک سنی داره تازه اونایی که جواب رد بهشون دادین خیلی هاشون دیگه کلا بیخیال میشن اینم باعث میشه مساله حادتر بشه در سن 36 سالگی شما که نمیتوانید بچه دار بشید تازه 14 سال هم تا 50 سالگی فرصت دارید کدوم پسری میاد هزینه سنگین کنه برا ازدواج با یه 36 ساله؟ نشدنی است.
    • بی نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      17 44
      دوره فمینیست بازی گذشته بپا یوقت اجر زیرت نذارن ببینی رو هوایی این حرفات خریداری نداره فقط دل خودت رو خوش میکنه
    • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      71 10
      این آقایونی که میگن پسر مجرد 40 ساله نمیاد با دختر 36 ساله ازدواج کنه: میخواستم بگم بله حق با شماست. پسرهای مجرد 40 ساله اغلب دنبال دخترهای بیست و چند ساله هستن. و اون دختر هم یا جوگیر شده و با معیارهایی که هنوز به ثبات نرسیده ازدواج کرده، که بعد از یه مدت متوجه میشه معیارهاش تغییر کرده و اگه خیانت نکنه و جدا نشه لااقل سر ناسازگاری میذاره... و یا اینکه دختره پول براش مهم بوده و به خاطر پول ازدواج کرده و در واقع عاشق مرد نشده، عاشق پولش شده و چپ و راست پول میخواد. از یه جایی به بعد هم که سن شوهرش بالا رفت آرزو میکنه شوهرش بمیره و ارثش بهش برسه. این یه واقعیته. خودتون رو گول نزنید. تو این زمونه که تفاهم کم شده، اختلاف سنی زیاد اشتباه محضه.
    • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      23 26
      این که ازدواج مرد 40 ساله و دختر 25 ساله چقد عاقلانه است یا نیست دردی رو دوا نمیکنه. دختر 25ساله با همون معیارهایی ازدواج میکنه که دختر 36ساله ازدواج میکنه. برا هر دوشون پول و رفاه و مادیات حرف اول و آخر رو میزنه. دخترهای حسابگر امروز رو چه به عشق و علاقه؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      26 5
      بی نام 16:11 ، معیارهای دختر 25 ساله با معیارهای دختر 36 ساله یکی نیست. دخترها تو سن پایین معمولا معیارهاشون کمتر عقلانی هست. همون چیزی که گفتم جوگیری. مثلا ممکنه پسره آدم معروفی باشه، یا خیلی پولدار یا خیلی خوشتیپ باشه، و ..... من دوستم تو سن پایین عاشق پسری با اختلاف سنی نسبتا زیاد شد. چیزی که باعث شد عاشق بشه، دانشگاهی که پسره درس خونده بود و تا حدودی ظاهرش بود. دو سه سال بعد از ازدواج بهم گفت به نظرم تو انتخابم اشتباه کردم، الان معیارهای دیگه ای دارم. البته بازم استثنا وجود داره. ولی معمولا معیارهای افراد تا قبل از یه سنی ثابت نیست. اختلاف سنی هم به عدم تفاهم دامن میزنه. یه دهه شصتی دغدغه هاش با یه دهه هفتادی خیلی فرق داره
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      12 4
      حسابگری رو اگه به معنای عقلانی بودن در نظر بگیریم، چیز بدی نیست و با عشق و علاقه منافاتی نداره. داشتن پول در حد معقول برای شروع و ادامه زندگی لازمه. این رو خیلی از پسرهای عاقل هم قبول دارن. اما بعضی دخترا توقعات زیاد دارن و به اون پول در حد معقول راضی نیستن. اینه که مشکل ساز میشه. پول برای اکثر پسرها و دخترها مهمه، اما اندازه ش فرق میکنه. من بین دخترهای کم سن و سال، توجه به عروسی سنگین و پر خرج بیشتر دیدم. چون ظاهر بیشتر براشون مهمه. بازم میگم استثنا هم هست
  • فاطمه A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    83 47
    و این سایت خبر انلاینه که از اب گل الود ماهی میگیره.
  • بینام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    65 7
    ۱۰ سال پیش این مشکل رو من داد می زدم و می گفتم آقا بهترین راه حل این مشکل تغییر وزارت کار به وزارت اشتغالزایی و کارآفرینی است. چون بقول خود شما این همه تحصیل کرده دیگه مثل ۳۰، ۴۰ سال پیش کارشون نوآوری هست، نه کارگری و نیاز به حمایت دارند. اما هم اون زمان، هم الان اصلا کسی براش مهم نیست. مهم اینه که دولت کارفرما است. بنابراین مردم دو قشرند. یا کارفرما هستند و بیسواد و یا کارگر تحصیل کرده دانشگاهی. تازه بعضی مسئولین ادعا می کنن با افتخار که بله، منم خودم کارگرم.
    • بی نام RO ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      فکر کنم 10 سال پیش به دلیل بی دقتی مسئول وقت کامنت شما تایید نشد و ما دچار این مشکلات شدیم، خبر آنلاین جان کامنتارو تایید کن که جامعه به این سمت نره
    • بینام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      32 8
      ببخشید، ۱۰ سال پیش توی پلاس و فیس بوک و یاهو۳۶۰ مرحوم و ... کامنت می گذاشتم. درسته نسبتا پیر شده ام، اما سعی کردم به روز بمونم تو خبرآنلاین. خبر جان پخش کن که کل کل افتاد بینمون...
    • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      40 4
      من هم 22 سال پیش این شرایط رو می دیدم. برای همین از کودکی می رفتم سرکار.
    • بی نام RO ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      21 1
      همون، تو فیسبوک و ... پست میذاشتی، خب مرد مومن اونا فیلتره، مسئولین مملکت سایتای فیلترو که نگاه نمیکنن، فقط کامنتای سایت ها داخلی رو میخونن و در دستور کار قرار میدن، شما هم لطف کن پیشنهاداتون رو با جزئیات بیشتر در پایین خبر های مرتبط خبر آنلاین منتشر کنید تا انشالله به زودی شاهد شکوفایی کشور در بخش های مختلف باشیم
  • امید A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    233 5
    واقعا جای تاسف داره، جامعه را یک عده دیگه با بی تدبیری و بی کفایتی به این روز انداختند، اونوقت به محض اینکه در مورد موضوع ازدواج صحبت میشه، دختر خانم ها و آقا پسرهای این مملکت همدیگر رو مورد بدترین اهانت ها و اتهامات قرار میدن.
    • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      27 27
      واقعا ما تا كي ميخواهيم همه مشكلات را گردن دولت بيندازيم؟ دولت ميگه مهريه هاي انچناني بندازيد؟ دولت ميگه عروسي سلطنتي بگيريد؟ دولت ميگه خانمها بعد از ازدواج تنبلي كنند و از اين رستوران به اون رستوران برند؟ دوست من اينها فرهنگ غلط جامعه است و تا زمانيكه خودمون نخواهيم درست نخواهد شد.
    • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      44 2
      در ضمن بیکاری که اولین مانع جوونا برای ازدواج هست، صد در صد به خاطر سیاست های غلط مسئولان هست.
    • یه خانم IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      16 1
      من بانظر شما موافقم. در جواب بی نام باید بگم بله دولت مسئول هست. دولت سیاست گذاری میکند. دولت می تواند مسائل مثل مهریه نفقه و حق طلاق را حل کند. با قانونی که متناسب با شرایط فعلی جامعه هست. قانون باید یک گام جلوتر از جامعه باشد تا فرهنگ سازی بشود. دولت می تونه جلوی تفکیک جنسی را بگیرد. دولت می تواند مسائل اقتصاد را حل کند. دولت می تواند آگاهی دختران و پسران نسبت به هم بیشتر باشد.در بین این همه درس در دانشگاه و مدرسه چقدر در مورد روابط درست پسر و دختر صحبت شده است. فرهنگ غلط هم نیاز به برنامه هایی در جهت رفع آن دارد که بازم بر عهده دولت است.
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    آماری که دختران بالای 10 سال به بالا را در سن ازدواج میداند اصلا زیاد و کمش نمیتونه معیار خوبی یا بدی باشه . ازدواج دختران کودک و نوجوان زیر 18 سال فاجعه است.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      50 5
      زیر 20 سال از نظر من
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    76 11
    بسم الله الرحمن الرحیم ... روز از نو، کامنت گذاری ازدواجی از نو :دی
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    46 27
    در هر سال 20 الی 30 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست میدهند که بیشترین آنان پسران جوان هستند و عده ای بیشتر از این آمار هم در نقص عضو میشوند و همچنین حوادث کار و ... را هم اضافه کنید. حال اگر به آمار مرگ و میر جوانان در کشور نگاه کنید متوجه میشود که تعداد مردان چند برابر زنان است و طبیعتاً تعادل جمعیتی به هم میخورد.
    • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      51 9
      پسرا اکثرا در حال خروج از کشور هستن و تن به ازدواج با دختر ایرانی نمیدن در خارج هم اکثرا ازدواج نمیکنن بقیه شون هم سنشون میگذره و بیخیال ازدواج میش لذا کسی دیگه نیست ازدواج کنه داستان مختومه است. هزینه ها رو نباید بالا میبردن و اون همه رسم و...نباید تولید میشد
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    95 2
    با سپاس از همه مسئولین
  • بی نام US ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    138 3
    سال 1383 در جایی خونده بودم مسئولین مشکل اصلی جوانان را ازدواج می دانند ولی جوانان مشکل اصلی خود را کار و مسکن می دانند. نتیجه همینی شد که اعلام کردید چقدر اختلاف بین نظر جوانان و مسئولین وجود داشت و تاوانش رو فقط جوانان دارن میدن چون کسی به نظرهاشون توجهی نکرده و نمیکند و نخواهد کرد
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    94 62
    به نظر من زنان بايد حق طلاق داشته باشند ولي از تمام حقوق ديگر خود نظير مهريه و نفقه و اجرت المثل بگذرند. مشكل ارثشونم برند با خانواده خود با گفتگو حل كنند اين موضوع ربطي به شوهر آيندشون نداره و شوهر نبايد تاوان اين موضوع را بدهد. زنان بايد متعهد شوند كه در مقابل زندگي مسوول بوده و نصف تمامي هزينه ها را پرداخت ميكنند. در مقابل مشكلات اجتماعي نظير عدم دوچرخه سواري و استاديوم رفتن هزاران مشكل اجتماعي نظير سربازي رفتن و غيره براي مرد وجود دارد.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      29 11
      خب مگه ما گفتیم شما برید سربازی؟ دیوار کوتاهتر از ما گیر نمیارید؟ چون شما مجبور هستید سربازی برید که به عقیده من یه قانون اشتباه و بیخوده، اونوقت ما هم باید گرفتار یه قانون اشتباه دیگه بشیم؟ اصلا حواستون هست کیا این قوانین اشتباه رو تدوین میکنن؟ نمیشه از این دیدگاه به قضیه نگاه کنید که قوانین اشتباه برای هر دو جنسیت حذف بشه؟ والا، به خدا ما هم دوست نداریم سربازی برای آقایون، به صورت اجباری باشه.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      26 8
      ما میگیم قانون اشتباه رو باید قانونگذار، بازنگری و درستش کنه. بعد شما میگی مشکل قانون ارث رو با خانواده حل کنیم؟ مملکت نباید قانون داشته باشه؟ هرکی راه بیفته خودش برا خودش قانون رو با خانواده ش وضع کنه؟ دوست عزیز کلا مشخصه شما هیچ تقصیری رو متوجه مسئولان و قانونگذاران نمیبینی.
    • بی نام RO ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      21 27
      بله قانون بايد تغيير كند. ولي زنان نبايد تنها مشكلات اجتماعي خود را ببينند هزاران مشكل اجتماعي بدتر نظير سربازي براي مردان وجود دارد. متاسفانه فقط براي موضوع رفتن به استاديوم ورزشي كه مطالبه درصد بسيار پاييني از زنان ايرانيست ببينيد چه جاروجنجالي راه انداخته شده است. چرا كسي براي مشكلات مردان نظير سربازي، زنداني شدن به خاطر عدم پرداخت مهريه و نفقه و موارد ديگر كه دغدغه اكثر مردان ايرانيست صحبتي نميكند. متاسفانه زنان مظلوم سازي بيش از حد دارند ميكنند. الان رسانه هاي جيبوتي هم دارند در مورد استاديوم نرفتن زنهاي ايراني صحبت ميكنند ولي هيچكس اهميتي نميدهد مرد ايراني كه با هزاربدبختي تشكيل زندگي داده است به خاطر عدم استطاعت مالي در پرداخت مهريه و نفقه زنداني شود. عدالت نميبينم.
  • مشهد IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    80 69
    تا زمانی که مرد در جایگاه مردی خانواده نباشد و زن در جایگاه زنی خانواده نباشد اوضاع همین خواهد بود
  • امير گوگل IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    126 3
    در كشور ما كدوم مسئله رو به بهتر شدن رفته هر روز بدتر از ديروز ودرب وداغون تر ازدواج رو اوناى ديگه
  • مرتضی A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    145 6
    میخواستم از تجربه رفتن به خواستگاری یه دختر بگم در جواب فهیمه خانم بنده چند سال پیش یه دختر خانم رو برای ازدواج بهم معرفی کردن و من با این خانم رفتیم نشستیم برای حرف زدن شخصا بهشون گفتم مشکلی با کار کردن ندارن،اعتقادی به مهریه ندارم چون قرار هست ازدواج کنیم نصف اموالم برای شماست،بعدش گفتم مشکلی با سفر به خارج و این حرفا ندارم.برام جالب بود دختر خانم به من گفت از کار خونه بدم میاد بعدش گفت از بچه داری خوشم نمیاد و اینکه تاکیید زیاد کرد که سفر با دوستانش زیاد میره منم که خیلی روشنفکرانه برخورد کردم دیدم نه بابا دختر خانم برداشت اشتباه کردن و نشد.در ضمن اگه واقعا دوطرف بخوان ازدواج کنن باید متوقع از هم نباشن خیلی راحت احساسات خودشون رو و خواستشون رو بیان کنن درضمن همه دختراخوبن همه پسرا هم خوبن
    • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      135 8
      این خانم احتمالا دنبال عابربانک میگشتن برای سفرهاشون . خب اگر همه اینا رو دوست داشت چرا میخواست ازدواج کنه و اجازه خواستگاری داد؟ خونه باباش همه این اپشن ها رو داشت
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    145 7
    دلیل اصلی را مطرح بفرمائید . بیکاری نداری عدم اطمینان شغلی و هزینه کمر شکن زندگی . ایا با ردیف حقوقی کارمندی یا کارگری یک زوج جوان میتوانند یک زندگی حد اقلی را اداره کنند ؟
    • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      63 47
      چه استدلالي قطعا دو نفر آدم وقتي باهم زندگي كنند هزينه هاشون نسبت به وقتي كه تنها زندگي كنند كمتر ميشود. مشكل اينه اكثر دختران نسل جديد بصورت پيشفرض مرد را موظف به تامين مخارج جشن عروسي و مخارج زن و خانواده اش ميدانند و تنها وظيفه خودشونو رفتن به استاديوم و دوچرخه سواري و استراحت ميدونند. تا وقتي دخترها به ازدواج به چشم فرصت اقتصادي و راحت طلبي نگاه كنند آمار ازدواج بالا كه نميره، پايينترهم مياد. يك كمي هم كه بهشون سخت بگذره شكايت ميكنند و مهريه، نفقه و اجرت المثل طلب ميكنند و مرد رو رها ميكنند و ميرند با پولهاي باد اورده دنبال آرزوهاي زندگيشون.
    • مرتضی A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      22 29
      اختیار دارید وقتی قصد ازدواج داشته باشی دیگه بهونه خونه و کار و این چیزا معنی نداره وقتی مسولیت میخوایی قبول کنی دیگه خونه و کار بهونه هستش باید زحمت کشید ازدواج یه زندگی مشترک هستش و دونفری که باهم ازدواج میکنن باید خودشون بسازن زندگیشون رو نه اینکه همه چیز آماده باشه وقتی شروع به ساختن کنی دیگه حاضر نیستی به هر بهونه ای خونتو خراب کنی.همه ما متوقع شدیم انگار جنگه حاضر نیستیم بگذریم از حق خودمون در مقابل همسرمون باید متوجه بشیم اون خانم یا آقای مقابل ما قرار هستش تا آخر عمر کنارمون بمونه نه اینکه فکر کنیم دشمنمون هستش
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      27 2
      بی نام 10:36 ، دو نفر آدم وقتی با هم زندگی کنند هزینه هاشون کمتر میشه؟؟؟ به فرض شاغل بودن زن، باز هم هزینه ها کمتر نمیشه. شما از هزینه های فرزند خبر دارید؟ اگه یکی از این دو نفر یا هردوشون در زمان مجردی با خانواده زندگی کنن و مشکل مسکن نداشته باشن باز هم فکر میکنی هزینه هاش در صورت ازدواج کمتر میشه؟ شکی نیست که اشتغال خانم ها روی مسائل مالی خانواده تاثیر مثبت داره، ولی فکر نکنم هزینه ها کمتر بشه.
  • مسعود A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    57 60
    واقعیت این است که خانمها به دلیل درک بیشتر از حقوق انسانی در جامعه نسبت به نسلها قبل از خود نمی تواند و نباید تن به ازدواجی بدهد که در آن آرامش با اما و اگر و شاید همراه است .اگر همین تعداد دختران و پسران ازدواج نکرده را جزء متاهلین محسوب کنیم و همان نرخ طلاق را محاسبه کنیم اوضاع غم بار تر نخواهد بود ؟اساسا رخدادهای اجتماعی مثل تاهل و تجرد یک فرایند است و خود معلول نه یک علت .زمانی تاهل یک ارزش اجتماعی بود و تجرد هم ضد ارزش نبود اما در حال حاضر هر تاهل لزوما به مفهوم ارزش نیست زیرا یقینا خانمهای مجرد با مردان متاهلی مواجه میشوند نه تنهآ تاهل که تعهد را زیر پا گذاشته اند و می گذارند و این مهم در مورد خانمها به شکل ضعیف تری صادق است .تنها راه خروج از این بحران ، تساوی حقوق زن و مرد است
    • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      41 29
      بخون ببین خودت میدونی چی نوشتی
    • بی نام A1 ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      16 21
      پنجشنبه 16 دی 1395 14:46:02 25 10 بخون ببین خودت میدونی چی نوشتی پاسخ به شما ، وقتی توان درک موضوع مهمی مثل ارزش و ضد ارزش رو نمی دونی و ایضا مفهوم مترادف بودن تعهد و تاهل را نمی دونی ، این یعنی اینکه در این وانفسای روشنگری خبرگزاریها و کتب دانشگاهی و .... فارغی لااقل برو دانشگاه یه دو واحدی مبانی جامعه شناسی پاس کن آنوقت میتونی بیانی خبرآنلاین و نظر مردم رو بخونی و نظر هم بگذاری . راستی لطفا شما یه نفر همون مجرد بمونی بهتره ولی اگر متاهلی بیچاره همسرت
    • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      9 11
      بی نام 2:26 ، ارزش و ضد ارزشی که داری ازش دم میزنی و یه ایضا هم اون وسط ول کردی که بگی خیلی معلومات داری از نگاه افراد منتاقضه ، اون حقوق برابری که به عنوان راه حل ازش دم زده شده تو این متن، معنی و تفسیرش از دیگاه طرفین فرق میکنه ، توی همین متنی که دم از حقوق برابر زده شده توسط این خانومی که با اسم مسعود کامنت گذاشته، کاملا جانبداری از زن دیده میشه به عنوان حقوق برابر.، درضمن من اندازه موهای سرت کتاب خوندم و تحصیلات دارم شمایی که باید بری یاد بگیری تو بحث دونفر نیای.
    • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      11 16
      من هم واقعا متوجه نمیشم این حقوق برابری که بعضی از زنها مدتیه ازش یاد میکنن یعنی چی، آقای مسعود خان آیا زنهای امروزی که از قول شما به حقوق انسانیشون آگاه شدن به وظایف اخلاقی مثل تمکین، رعایت حریم ها، وظایف زنانشون در زناشویی هم آشنا شدن یا فقط اونجایی که به نفعشونه باید برابری باشه...
    • مسعود A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
      4 6
      در پاسخ به بي نام منتقد به مسعود ؛ اولا جوابيه بي نام خودم بودم مسعود لذا بين من و شما صحبت شد . دوما : متوجه شدم كه نوشته اول منو خوب متوجه شده اي . سوما : عزيز دل ؛ من مسعودم ، مسعود اسم زن نيست و ايضا بگم لطفا دو واحد مباني جامعه شناسي پاس كن لا اقل كتاب بخون اگر دانشگاه نرفتي يا .... چهارما : حقوق زنان را محترم بشمار
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    87 64
    من نمی دونم چرا دخترها بی شوهر میمانند، اما پسران بی همسری را بر میگزینند؟یعنی دخترها منتظرن تا انتخاب بشوند اما نمی شوند و بی شوهر باقی می مانند اما این خود پسرها هستند که انتخاب میکنند؟ یعنی واقعا زمان اون نرسیده که دست ازاین تیترهای کلیشه ای و بیش از همه توهین آمیز بردارید؟؟ به جای استفاده از این تیترها بهتره وقتتون رو صرف فرهنگ سازی در مورد این مسائل بکنید . این مقالات جز اینکه خانوم ها و آقایان رو به جون هم بندازه و آمار نظرات ساییتون رو بالا ببره هیچ سود دیگه ای نداره . من به عنوان یک زن مخالف بحث مهریه و طرفدار حقوق مساوی در همه موارد برای زن و مرد هستم . ولی میدونم برای رسیدن به این درک مشترک راه بسیار طولانی در پیش داریم که مقاله های اینچنینی مطمئناً کمکی به بهبود شرایط نخواهد کرد.
    • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      25 21
      واقعیت جامعه ما الان اینکه که پسرها میرن خواستگاری دست برداشتن و..هم نیست چون هزینه ها با مرد است و دختر نمیتونه بره خواستگاری و بگه هزینه ها رو باید بدی و....این درکش سخت نیست وقتی چیزی اقتصادی شد و پیمان مالی شد مثل خرید و فروش می ماند فروشنده نمیره دنبال مشتری، مشتری است که میاد دنبال کالا البته تشبیهش کامل درست نیست ولی مثالی است برای درک موضوع و کالا هم که گران شد مشتری بیخیال خرید میشه. بازم میگم ازدواج خرید و فروش نیست و این یک مثاله هر چند در جامعه ما شبیه خرید و فروش شده
    • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      33 31
      یا توجه به اینکه در فرهنگ ما پسر انتخاب کننده و دختر انتخاب شونده است تیتر درست نوشته شده است
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    آيا ميدانستيد حق حضانت دختر و پسر تا ٧ سالگي با مادر است. بعد آن دختر تا ٩ سالگي و پسر تا ١٥ سالگي حضانتش با پدر است. بعد از اين سنين خود فرزندان انتخاب ميكنند پيش چه كسي زندگي كنند. من تا همين چند روز پيش اين موضوع رو نميدونستم چون همه جا مرد ستيزان و فمينيستها ميگند حضانت با پدره و حق مادران خورده شده است ولي تازه متوجه شدم حضانت بيشتر با مادر است. متاسفانه فمينيستها جوي در كشور ايجاد كرده اند كه حقوق زنان در ازدواج كمتر از مردان است. اين موضوع اصلا صحيح نميباشد چرا كه اين زنان و دختران هستند كه براي ازدواج بيتابي ميكنند و آقايان از ازدواج گريزانند. الان ازدواج براي خيليها شده كاسبي لباس عروسي بر تن كنند، چند صباحي ماجراجويي و تفريح كنند و بعد هم مهريه و نفقه و اجرت المثل طلب كنند.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      28 65
      بی نام جان مطلب رو نگرفتی . در فاصله بین سن ۷ تا ۹ سالگی دختر و تا ۱۵ سالگی پسر آگه بابا بچه ها رو برد خارج از کشور و یا رفت جایی که دست مادر بهشون نمی رسد ، این کجاش خوبه ؟ ضمنا بهتره به سن ۹ و ۱۵ هم خوب دقت کنی .سنینی که بچه حتما نیاز به مادر دارد نه نامادری و..... فکر کنم با توضیحات من سوالات جدیدی برات مطرح شد .
    • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      18 1
      بي نام ١٠:٥٩ نامادري در مقابل ناپدري. باز شما زنها فقط منافع خودتونو ديديد كلا آش و با جاش ميخواهيد. كلش واسه شماست. اصلا ما مردها فقط بايد برده باشيم و بچه ها اصلا نبايد سايه پدر بالا سرشون باشه فقط پولشو احتياج دارند. همين فرمونو ادامه بديد امار ازدواج قطعا صفر ميشه. مشكل مردها قصه و داستان نيست، مشكل مهريه، اجرت المثل، نفقه و هزينه هاي گزاف ازدواجه. شما مشكلت اينه ازدواج كردي، بچه دار شديد، طلاق گرفتيد و بعد ٧ سال تو فاصله بين ٧ تا ٩ سالگي شوهر سابقتون دخترتونو ببره خارج. احتمال اين موضوع چقدره؟ ولي هزينه هاي زندگي كه بر دوش مرده احتمالش ١٠٠ درصده.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      20 3
      بی نام 10:59 چرا سفسطه میکنی، آخه چند درصد از پدرها توانایی رو دارن بچه رو به خارج ببرن تا دست مادر بهش نرسه درثانی دخترهای این دوره زمونه رو اصلا نمیشه تحمل کرد، مادر بودنشون هم برای بچه مخاطره آمیزه با نوع نگرش و تفکراتشون
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    دوستاني كه ميگند در غرب اموال به دست آمده بعد از ازدواج بين زن و مرد بعد از طلاق تقسيم ميشه، در ايران هم در عقدنامه همينطور است و برخلاف غرب فقط دارايي هاي مرد تقسيم ميشه و نه زن. بعلاوه همه كساني كه در غرب زندگي كرده اند ميدانند مرد غربي بر خلاف مرد ايراني علاقه اي به اندوختن ثروت ندارد و تقريبا تمام حقوقش را خرج ميكند و خانه اي هم كه بخرد با زنش شريكي ميخرد و تا آخر عمر هردو بايد قسطش را به بانك بدهند. فكر كرديد همه مردهاي غربي ثروت بيل گيتس را دارند؟ در ضمن اگر مردي درامد كلاني داشته باشد قبل از ازدواج از زن تعهد ميگيرد كه اموالش بعد از جدايي با زن نصف نشود. در ضمن اينرو هم در نظر بگيريد در غرب زن پا به پاي مرد كار ميكند.
    • بی نام RU ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      ولی دختران در اینجا بعد از ازدواج سر کار نمی روند و هر روز با دوستانشان از این رستوران به ان رستوران می روند
    • کامیاب A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      12 0
      حرفت درسته متاسفانه نوع اداره کشور و تقسیم ثروت و برنامه ریزی رشد و توسعه اگه همچین چیزی وجود داره کار ماهارو به جایی رسونده که دشواری های زندگی مشترک رو نتونیم تحمل کنیم پول خوشبختی نمیاره ولی نبودش حتما بدبختی میاره شرط شماره 1 و شرط شماره 2 میل به قبول شرایط زندگی مشترک در هر دو جنس که این دومی با امید به آینده و قدرت هدف گذاری و نشاط و ازون طرف خروج از توهم ثروتمند شدن و موفقیت یک شبه و بدون زحمت بوجود میاد مثل کسی که تا انگیزه نداشته باشه ساعت 6 صب پا نمیشه سختی ورزشو به جون بخره
    • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      39 29
      به مهریه که باهاش مخالف هستم کاری ندارم، ولی شما تا حالا دیدید یک مرد دارایی هاش بعد از طلاق نصف بشه و به همسرش انتقال داده بشه؟؟؟؟ نه، واقعا دیدید؟
    • بی نام A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      39 23
      من خودم بعد طلاق داراییم صفر شد . یعنی هر چی داشتم دادم بهش.تازه تا دو سال آینده باید چندده میلیون دیگه بهش بدم خلاصه تجارت خوبی واسه بعضیا شده البته دم همه خانومای فهمیده و خانواده دار گرم
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    دختر یک دنده و نساز خوب بی شوهر می مونه.
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      73 12
      پووووول داشته باشی اونم زیااااااد چرا نسازه ؟
    • بیچاره سعدی CA ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      14 17
      همین میزان منفی‌‌ها به شعر سعدی نشان دهنده فاصلهٔ مردم ما با ارزش‌های فرهنگیشونه. زن انسان ساز است. مرد‌ها را مادران دلسوز پرورش میدهند و آنها رای به پادشاهی میرسانند و همسرانشان در سختی‌های زندگی‌ به آنها یاری میرسانند. ولی‌ این شعر در امروز کشور ما منفی‌ می‌گیرد.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      23 3
      این شعر سعدی در دوره خودش مصداق داشته، ولی الان نه. زندگی خیلی سخت شده و خیلی چیزها عوض شده. خود سعدی هم اگه الان زنده بود به شعرش اعتقادی نداشت. الان اگه پارتی نداشته باشی کلاهت پس معرکه س
  • پسر 26 ساله/ دانشجو IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    170 4
    نه حوصله ازدواج دارم نه دل و دماغشو نه انگیزه اش رو ... تنها چیزی که توی مجردی دارم اعصاب راحته که اینم نمی خوام از بین بره
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      113 3
      خداییش آدم عاقلی هستی
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      100 3
      خدایش به عنوان یک متاهل بهت میگیم درسترین کار ممکن رو کردی و از مجردی لذت ببر متاهلی هیچی بجز عذاب و دردسر نداره
  • وحید A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    با عرض سلام خدمت دوستان.،به نظر من تنها دلیلی که دختران وپسران نمیخوان ازدواج کنند رابطه دوستی پسرها و دخترها هست این که راحت دوست میشن و هر کاری میکنند دیگه چه نیازی به ازدواج هست.دلیل این هم فرهنگ غرب هست که داره فرهنگ اصیل و قدمت دار ایرانی را نابود میکنه.امیدوارم این مشکل برطرف بشه
    • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      69 4
      بیکاری و بی پولی هم لابد اصلا مهم نیست؟
    • کامیاب A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      82 4
      منظور شما اینه که دخترا و پسرا بخاطر فشار جنسی برن ازدواج کنن ینی ازدواج رو فقط در حدود رفع نیاز جنسی می بینی والا کاش مام مثل شما بودیم
    • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      54 2
      نه اینطور نیست اگر این بود در غرب ازدواج وجود ن داشت. دلیلش اینه که هزینه و ریسک ازدواج در داخل بالا رفته و دردسرش زیاد شده
  • احسان IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    27 25
    متاسفانه تلویزیون میلی ما هم در این مورد کم مقصر نیست. در سالهای اخیر وقتی تو اکثر سریالهای تلویزیونی مرد رو موجودی مفلوک و ذلیل خانواده نشون میده و زن سالاری و بچه سالاری رو عادی.نتیجش این میشه که سطح توقع زنها بیش از اندازه شده و با واقعیتهای یک زندگی متاهلی واقعی نتونن کنار بیان و مردها هم اینده ازدواج خودشون رو تو این سریالها به صورت یه موجود تو سری خور میبینن. که موجب میشه اعطای ازدواج رو به لقاش ببخشن و زندگی مجردی رو انتخاب کنن.
    • امیر A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      26 0
      حالا مگه جدا کسی میبینه این صدا سیمای میلی رو؟
  • امیرحسین IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    15 2
    از خانم سارا داستانی نویسندۀ این متن خواهش می‌کنم متن زیر رو بخونند:http://www.khabaronline.ir/detail/618406/society/family و این که خبرنویسان و تحلیل‌نویسان ما، لطفاً بیشتر مطالعه کنند و عمیق‌تر به مسائل نگاه کنند تا متن‌هایی سطحی شبیه این در خبرگزاری‌های ما کم بشه.
  • آرش IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    13 7
    چیزی که در زندگی مشترک باید باشه انعطاف است . چیزی که هم دختر و هم پسر باید داشته باشه که زندگی شیرین باشه . الان کسی این رو نداره . هرکی می خواد حرف خودش زو به کرسی بنشاند . مخصوصا وقتی سن بالا تر میرود هرکس فکر میکند که خودش درست میگه . به نظر من بالا رفتن سن ازدواج اون رو سخت میکنه باید توی سن های کمتری ازدواج شکل بگیره .
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    52 10
    دختران پرتوقع حق طلاق مهریه نصف اموال پسران تنبل دو دلیل عدم ازدواج، در کنار کوتاهی نسل قبل.
    • من IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      35 2
      مهریه نصف اموال مگه خوب آدم دیوونس مگه تجارته مهریه 14 تا سکه چی دارن مگه جراح قلبن یا دکترای فضایی دارن
    • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      19 5
      شایعه نکن حاجی نصف اموال کجا بود همینجوری مهریه های نجومی هم مد شد
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    69 11
    بی شوهری عیب نیست اما طلاق اونم تو مملکت ما فاجعه ست
    • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      18 53
      بی شوهری عیب نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خانم یکم هم از عقلتان استفاده کنید
  • reza IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    33 2
    درد همه این مشکلات یه چیزه...البته به زعم بنده و اونم دلار سبزه....
  • بی نام DE ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    90 6
    یکی از راه های حل این مشکل برابری حقوق زن و مرد هست... زنها از تمام حقوق مردها برخوردار بشن و در عوض تبعیض هایی مثه نفقه و مهریه و نرفتن زنها سربازی هم از بین بره... دخترای امروزی میخوان از تمام مزایای زندگی سنتی مثه مهریه و نفقه و عدم سربازی رفتن برخوردار بشن ولی تمام مزایای زندگی مدرن هم داشته باشن... به دخترا باید گفت یا سنتی سنتی فکر کنید یا مدرن مدرن... این جوری که نمیشه تا به مهریه و نفقه میرسه میگن ما سنتی هستیم ولی تا به حق کار و تمکین و سفر خارج میرسه میگن ما مدرن هستیم
  • محمد RO ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    50 8
    خیر انلاین بارها درباره این موضوع خبر زدی و مشکلات رو نوشتی ، همینطور چند وقت پیش نتیجه گیری هم کردی که مشکلات ازدواج چیه ، حالا دوباره میای تیتر میزنی که چی بشه ؟ میخوای اعصاب جوونا رو خورد کنی ؟ به فکر راه حلی باش اگه واقعا راه حلی وجود داره اگه نه هر هفته تیتر زدن درباره این موضوع فایده ای نداره
    • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      23 0
      وظیفه رسانه بیان هست و راه حل دادن و اجرا نیست ضمن اینکه اینجا راه حل هم داده بشه کسی توجه نمیکنه و راه حل هم مشخصه اجازه بدین که رسانه کارش رو بکنه این همه کامنت نشون میده که درست زده به هدف و تشکر هم میکنم ازشون. اجرا رو هم از قوه مجریه بخاین راه حل هم از قوه مققنه ببم جان خدا حفظت کنه
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    66 39
    زشته به خدا خجالت داره آدم کامنتا رو میخونه ... همه اش دعوا همه اش جنجال همه اش متهم کردن همدیگه ... شریک زندگیتونو اول عاقلانه انتخاب کنید و بعد یک عمر عاشقانه زندگی کنید ... چیز سختیه؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      11 4
      اولا من به این نظر منفی دادم و مثبت اعلام شد. دوما اون کسی که چنین حرفی رو زده مخش تاب داشته. عقل و عشق در تضادند. وقتی بچه ات داره تو آتیش میسوزه؛ غرق میشه، گرسنه هست به ترتیب خودتو میندازی تو آتیش، میپری تو آب بدون اینکه شنا بدونی، غذا رو می دی اون بخوره حتی اگه گرسنه بمونی در همون زمان عقل می گه این اشتباهه و این فرمان رو میده که میسوزی، خفه میشی، میمیری و کسی که این کارها رو میکنه از عشقه. بنابراین عاشقانه انتخاب و زندگی کنید بعد از اینکه به اندازه کافی پول داشتید. بی پولی مساویست با پایان عشق
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    58 2
    "گذر از کشوری سنتی به صنعتی و سر درگمی جوانان بین باورهای سنتی درست و غلط" جامعه شناسان خیل هم تصور غلطی دارند. وقتی یک سر به بازار و قیمت بزنند میفهمند که دلیل تجرد جوانان چیه.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    38 23
    چرا هر روز اینو تیتر می کنید،هروقت اومدم همین بوده ،برید از مسولین بپرسید،اینقدر زن رو تو اجتماع کم قرب کردین و کردن که نتیجه این شد ،دیگه چیزی هم پیدا نکردین راحت تر از این ،چون نباید پاسخ کسی رو بدین،بسه،از هفت روز هفته شش روز هفته مشکل کشور ازدواجه و سوژه خبر آنلاین
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      15 6
      اتفاقا تو هیچ برهه ای از تاریخ هیچ جای دنیا بعید میدونم تا این حد دخترها زیاده خواه و پرتوقع وجود داشته. کدوم کم ارج و قرب، جمع کنید بابا بساطتون رو
    • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      30 27
      خیر شما خودتون خودتون رو در این مسیر انداختین با افزایش مهریه و به زندان انداختن مردها و...شاید نسلهای قبل شما یعنی متولدین دهه 40 از این داستان بهئنوایی رسیدن ولی نسلهای بعد تاوانش رو دادن چون پسرها ریسک هزینه و دردسرهای ازدواج را بالا ارزیابی کرده و بیخیال شدند و میشوند سالانه 160 هزار طلاق هم داریم و 160 هزار زن دیگه به داستان ازدواج اضافه میشه علاوه بر موجودی کنونی
    • بی نام A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      30 2
      جناب بی نام 15:48 ، البته 160 هزار مرد مجرد دیگه هم به موجودی کنونی اضافه میشه.
    • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      22 19
      مرد مجرد اضافه میشه ولی اونا دیگه چون نقره داغ شدن اکثرا بیخیال میشن ازشون بپرس ایا مایلی دوباره ازدواج کنی؟ صدی هشتاد میگن نه ولی خانمها اینطور نیستن به ظاهر میگن نه چون کسی نیست و نمیخان خودشون رو کوچیک و در انتظار نشون بدن ولی موردش پیش بیاد میگن اره
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    68 18
    دخترها"ماندند" پسرها"برگزیدند" باشه.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      21 34
      نکنه میخوای بگی برعکسه، لابد شما مارو اره
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    فوق لیسانس برق دارم و ماهی4میلیون درآمدمه.اصلن خوش ندارم مبلغیشو برای قوم و خویش زن هزینه کنم.
    • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      59 6
      شما ادم عاقلی هستی همین دنده رو برو موفق باشی
    • شمس تبریزی A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      14 43
      در صورتی که گرل فرند دارید، اون پولی رو که می خواهید برای گرل فرند خرج کنید، برای خانواده همسر خرج کنید. راه دوری نمی رود و خدا هم خشنود میشه. اگر هم فرندشیپ ندارید که خود دانید
    • بی نام A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      37 0
      تو شمس تبریزی هستی یا شمس انگلیسی؟ چون شمس تبریزی از گرل فرند استفاده نمی کردا.... دی:
  • ابی A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    41 3
    بیکاری . تورم و حتی دستمزدهای پایین شاغلین و توقعات بالای خانمها وبعضی از اقایون از عوامل اصلی افزایش سن ازدواج هست ... مثل خودم ....
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    82 12
    خداوکیلی دخترایی که من تو کوی و خیابان میبینم به هیچ وجه شایستگی تاهل ندارن.تا1و2شب تو خیابون و سیگار و قلیون پشت به پشت و .....؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      45 14
      اتفاقا منم به خاطر همون سیگار و قیلیون کشیدن پسرا و تا دیر وقت بیرون بودنشون ازدواج نمیکنم
    • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      40 12
      نه که اقایون خیلی سالمند و همه اش یا دارند ورزش می کنند یا مطالعه یا کار
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    19 10
    خواهشمندم مسایل صنعتی و سنتی را با هم مخلوط نکرده و استفاده نکنین
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    33 3
    وژدانی ازدواج اصن راه نداره
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    50 50
    ما بی شوهر ماندیم و اونا بی همسری برگزیدند؟ سریال زیاد میبینی؟
    • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      61 46
      واقعیت رو گفته اگر بی شوهر نیستی چرا ناراحتی؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    44 4
    خندم گرفت وقتی هوندم که یکی از دلایلش گذر کشور از سنتی به صنعتیه خخخ بابا دلیلش سیاسته غلطه دولته وگرنه کشور ایران کجاش صنعتیه یا در حلل صنعتی شدن ما اوج کشور جهان سومی هستیم
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    10 6
    مرد و زن هر کدام بدون دیگری ناقص است و این دو در کنار هم به کمال می رسند و می توانند یک پروژه طولانی مدت ایجاد خانواده که باعث نشاط در هر دو جنس می شود را پیش ببرند. به دلیل فقدان آموزش در این مورد که زنان و مردان از لحاظ کارکرد مغز کاملا متفاوتند و به دلیل همین تفاوت مکمل یکدیگر نیز می باشند و اینکه زنان می خواهند تا مردان دقیقا طبق کارکرد مغز ایشان در زندگی مشترک عمل کنند و مردان نیز همین توقع را اززنان دارند راهبری زندگی مشترک برایشان دشوار شده و در آنها ایحاد فوبیا از زندگی در یک محیط پرتنش کرده لذا راحتی زندگی در خانه پدری را ترجیح داده و توانایی خود در ایجاد یک زندگی مستقل را کنار می زنند. ازدواج و تشکیل خانواده متاسفانه به مسئله جنسی فروکاسته شده و صحبت علمی در این مقوله نشده.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    19 21
    این پست، مقاله بود؟؟؟ خیلی طولانی بود. واقعا بیشتر از دو پاراگرافش رو نتونستم بخونم. یه خورده مختصر و مفیدتر بنویسید. تیتر هم که شاهکار بود. این چه تیتریه آخه؟ خوشتون میاد ملت رو به جون هم بندازید؟
  • علی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    21 40
    علل این موضوع خیلی ساده ست ... 1. بیشتر دختر شاغل هستند و پسر ها بیکار ...یه دختر شاغل با یه پسر بیکار ازدواج نمیکنه .. شغل خانم ها رو بگیرند ،بدن به مرد ها ..خیلی از مشکلات حل میشه ...اون موقع مرد شغل داره و راحت میره خواستگاری ..و زندگیش رو راحت می چرخونه هر دو هم راضی ..مازاد شغل ها هم بدن به خانم ها 2 . به پسران و دختران جامعه ی خودمون یاد ندادیم زندگی کردن .. هدف زندگی رو نگفتیم ..الان آمار طلاق تحصیل کرده های دانشگاه خیلی بیشتر از کسانی هست که تا دیپلم درس خونند ...
    • یک دختر A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      8 25
      به مردم چه مربوطه که شما تو زندگیت میخوای چیکار کن.وقتی اقایون فقط ادعا هستند و هیچ حرفه ای یاد نگرفتن خوب کارفرما هم از یک خانم مطلع و کم ادعا استفاده میکنه تا کارش انجام بشه.کار کردن بر اساس شایسته سالاریه مخصوصا در جاهای خصوصی.اقایون حتی یک بقالیه ساده رم نمیونن بچرخونن.خوب کار بلد نیستن دیگه.
    • میثم US ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      19 15
      انتخاب خانوما برای کار کردن تو محیطهای خصوصی بر اساس شایسته سالاریه؟ هه تا اونجایی که مامیدونیم بخاطر حقوق کمتر گرفتن خانوما و .... مسائلیه که نمیشه اینجا مطرح کرد
    • یک دختر A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      1 17
      اقا میثم اینقدر با محیط کار بیگانه ای که نمیدونی جاهای خصوصی مثل کارخونه ها به مراتب از جاهای دولتی سالمتره.کارفرما هم اصلا نگاه جنسیتی به کسی نداره.چون سرمایه نذاشته وسط که با این کارا به باد بده.ذهنتو درست کن واقعیت با اون چیزی که تو ذهنته فرق داره.
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    20 27
    اگر مردي زنش را به خاطر عدم انجام وظايفش زندان مي انداخت، اين زنان گوش فلك را كر ميكردند از بي بي سي تا رسانه هاي جيبوتي گرفته تا سازمان ملل ايران را محكوم ميكردند و ازدواج را تحريم ميكردند. حال آنكه تقريبا همه ما يك مرد از دوستان و آشنايان ميشناسيم كه به خاطر عدم پرداخت مهريه و نفقه زنداني شده است. راستي الان يادم اومد طفلك خانمها نميتوانند در سطح شهر دوچرخه سواري كنند و يا به استاديوم بروند و تقريبا اينرا به گوش همه دنيا رسانده اند. ولي اينكه مرد ايراني دو سال سربازي اجباري ميرود، نفقه، مهريه، اجرت المثل و هزينه مسكن و ازدواج را پرداخت ميكند را كسي نميداند. اگر هم اين هزينه ها را ندهد به زندان مي اندازنش. سربازي نرود حق زندگي كردن به صورت عادي را نخواهد داشت.
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    75 6
    کلا نظرات خیلی جالبه. هیچ کامنتی رو ندیدم که مثلا از خوبی و احترام به همدیگه و تقسیم کار و کلا نکات مثبت بگه. همه اول جمله شون حق طلاق و ایناست. همه هم دنبال من بودن هستن و اعتقادی به ما بودن ندارن
    • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      24 3
      کار از این حرفا گذشته و رسوم و فرهنگ عوض شده کاریشم نمیشه کرد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    74 5
    45 سال دارم ازدواج نكردم خونه و ماشين و كار دارم دو مورد جدي براي ازدواج داشتم ولي متاسفانه اين خانمها همزمان با چند مرد ديگه هم براي ازدواج در ارتباط بودند و در اخر به من جواب منفي دادند و به سراغ اونا رفتند كلا نسبت به ازدواج بدبين شدم
    • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      55 6
      بهترین کار رو کردی غصه نخور جاش شیر هویج بگیر بزن کیف کن ارزش نداره
    • یه مرد A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      49 5
      اقا خیلی حالم گرفته شد وقتی نظرتو خوندم خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییی
  • سعید GB ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    44 20
    سلام.فقط فقط مشکل پولههههه. من بیست هشت سالمه هیچیییی ندارم.فوق لیسانس از دانشگاه سراسری هم دارم. خدایی یه کار به من بدین ماهی به میلیون درآمد داشته باشه عروسی میکنم.الان با کدونم پول ازدواج کنم. آدمین محترم بچاپ اطفا..
  • .... ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    41 52
    اگر آمار دخترها سه برابره خوب هركدوم از آقايون سه تا دختر بگيرن تا درست بشه.
    • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      44 2
      در گرفتن اولیش هم همه گریزان هستن 3 تا بگیرن؟ مگه دیوانه اند؟ میدونم شوخی کردی ولی بحث تعداد هم نیست دیگه زمونه دو تا گرفتن هم تموم شده الان بحث سر اینه که ازدواج بکنیم یا نه؟ از بحث بین 2 و 1 به بحث بین 0 و 1 رسیدیم.
    • بی نام AU ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      8 47
      یکی از اشکالات فرهنگ و سنت ما در خانمهای ایرانیست ک نسبت ب هوو و همسر دوم گرفتن شوهر خیلی حساس و مخالفند در حالی ک فکر میکنم خانمهای خارجی و غربی نسبت ب شوهاشون و رابطه انها با خانم دیگر این حساسیت بالا را ندارند
    • بی نام RO ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      14 1
      جناب بی نام 7:36 ، هم مردها و هم زن ها نسبت به رقیب حساس هستند و باهاش مخالفن، این موضوع مختص به زن ها نیست. اگه جایی دیدی زن یا مردی این حساسیت رو نداره، به احتمال زیاد اون زن یا مرد دلش با همسرش نیست و درگیر رابطه ای خارج از ازدواج شده. پس زیاد خوشحال نباش از این موضوع. خانم ها و آقایان غربی هم اونطوری که شما فکر میکنی بی خیال نیستن.. یاد بگیریم تعهد نداشتن و خیانتکار بودن افتخار نیست. کسی که نمیتونه به یک نفر پایبند بمونه بهتره اصلا ازدواج نکنه و به جاش، هر چند وقت یه بار با یک نفر دوست بشه و باهاش زندگی کنه... اینم یاد بگیریم که تعهد داشتن از نظر یه آدم باشعور و باشخصیت، همیشه باارزش هست. کسی که تعهد رو زیر پا میذاره و به همسرش وفادار نمیمونه، در حقیقت داره خودش رو بی ارزش میکنه
  • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    12 13
    با احترام به سایت خبر انلاین این مطلب بسیار غیر علمی, و عامیانه بود با تشکر
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    22 9
    این خوشحالا رو بگو که از این خبر ذوق کردن و در حالی که تو یه ازدواجشم موندن میخوان 3 تا 3 تا زن بگیرن. عزیزان، در این آمار نسبت دخترای ازدواج نکرده بالای 30 سال رو به پسرای مجرد بالای 35 سال حساب کردن. وگرنه تعداد کل پسرای مجرد نسبت به کل دخترهای مجرد بیشتره. به آمار دختران و پسران مجرد در همه رده های سنی مراجعه بفرمایید. دقت کنید که پسرای 30 تا 35 رو اصلا حساب نکرده. خب اینا با کی باید ازدواج کنن. لابد با دخترای چند سال کوچکتر از خودشون. و پسرای هم سن اون دخترها باید با کی ازدواج کنن؟ لابد اونا هم باید با دخترهای کوچکتر از خودشون ازدواج کنن که به خاطر کمتر بودن متولدین رده سنی اون دخترا، چند سال دیگه با افزایش پسرهای مجرد نسبت به دخترهای مجرد مواجه هستیم. عاشق این کارشناسان آمار آی کیو هستم
  • سجاو A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    34 30
    خدا کنه همه جوونا ازدواج کنند خبرآنلاین دست از سر این موضوعات ازدواج کردن برداره...
    • بی نام A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      8 7
      خخخخخخخ
  • مهتاب A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    34 7
    این رو بخونید دلتون شاد بشه ... بهتره با هم دوست باشیم، چون به هر حال دختر و پسر تو این کشور داریم کنار هم زندگی می کنیم . زن و شوهری از زندگی خسته شدند و تصمیم گرفتند با هم خودکشی کنند. با هم با بالای برج بلندی رفتند و مرد گفت تا ۳ میشماریم و با هم میپریم. تا ۳ شمردند و زن پرید ولی مرد . مرد با لبخند سقوط زن را نگاه میکرد که ناگهان چتر نجات زن باز شد و در حالی که با آرامش در حال فرود بود میگفت : بی شرف دروغگو مگر پات به خونه نرسه میدونم چیکارت کنم اینو گفتم تا بدونید مرد هرچقدرم مارمولک باشه به پای زن نمیرسه :دی
  • آرش A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    32 2
    من خودم موقعیتم از نظر خودم و اطرافیان خیلی خووبه قیافه ام هم متوسط رو به بالا، جدیدا به چند تا دختر پیشنهاد ازدواج دادم منتهی خیلی راحت رد کردند. من اصلا موندم که از یکطرف سایت شما و خودشون یک چیزهایی میگن ولی واقعیت خیلی فرق داره، همه چی رو با هم میخواهند، موقعیت کاری، قیافه در حد براد پیت، خانواده با کلاس، آزاد گذاشتنشون و ... البته خود ما پسرها هم یک مشکل اساسی داریم فقط دنبال قیافه ایم. یک چیزه دیگه هم اینکه آدم نمی دونه دختر دلخواهش رو باید از کجا پیدا کنه مثلا توی شهرهای بزرگتر مثل تهران این داستان پیچیده تر میشه البته منظورم گزینه های مناسب می‌باشد. خلاصه این قصه سر دراز دارد.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    28 27
    چه تیتر سکسیتی انتخاب کردید؟ واقعا که... از تیترتون میشه فهمید که متن مقاله چی میگه
  • بی نام TR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    34 32
    راضی ام از تیتر
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    26 0
    من الان ۲۶ سالمه تازه مدرک کارشناسی ارشد گرفتم ۶ ماه طول میکشه تا اعزام شم خدمت تا خدمتم تموم شه ۲۹ سالم میشه ، تازه باید شروع به کار کنم اگر کاری باشه تا بخوام پولم جمع کنم خونه ای داشته باشم تا بتونم ازدواج کنم ۳۵ سالمه اونم اگه تا اون موقع رغبتی داشته باشم.
  • پسر 29 ساله A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    60 3
    وقتی همه دنبال پول هستند ترجیح میدن برای خودم خرج کنم تا برای یکی دیگه .
  • شفیعی A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    18 8
    خیلی متعجم که اکثر شبکه های خبری ازدواج نکردن جوونا را دارند بحرانی جلوه میدند. اونی که میخواست ازدواج کنه ازدواجشو کرده و اونی که نمیخواسته ازدواج کنه ازدواج هم نکرده. به همین راحتی مطمئناً هیچ دختر مجردی بی خواستگار نبوده و هیچ پسر با قصد ازدواج مجرد. همه در محدوده خودشون فرصت ازدواج داشتند. نیایم با ناآگاهی اجتماعی با ایجاد استرس در طبقه خاصی از بهترین جوونای این مملکت که هرکدوم دارند وظایف مهم کاری و اجتماعی را به نحو احسن بهتر از هر فرد متاهل دیگه انجام میدن تنش وارد کنیم که در واقع نه به نفع اونها کار کردیم و نه برای کشور. چرخه نظام اجتماعی و زیستی شهری و روستایی بهتر از هر دکتر متخصص اجتماعی و آمار دان اون توازن رو برقرار می کنه نیایم با بی فکری آسیب به این سیکل معیوبترش کنیم
  • حسن A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    40 5
    به جای اینکه مسئولین به فکر ازدواج جوانان باشند به فکر اشتغال انها باشند ازدواج بعدش درست میشه.
  • مهرداد 29 IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    28 3
    امکاناتم کامله اما میدونم که مجرد بمونم لذت بیشتری از زندگی خواهم برد به این تفکرم ایمان دارم ازدواج درگیریه روانیه زیاذی داره فک کن همون اولش که میخاید اشنا شید خودش و دوره بریاش بخان هی ارزیابیت کنن که پسر خوبی هستید یانه ما هم گرگ روزگار هی مجبوریم فیلمشون رو بازی کنیم که مثلا وای وای شما منو امتحان کردید ها هااا هااااا یا هر اخر هفته باید بری خونه پدر زن اونم لم بده از خاطراتش بگه و بخاد بت بفهمونه چقد شاخ بوده یا اینکه هر روز و همه جا مخصوصا تو ترافیک این کلمات تو گوشت باشه که نامزدت هر روز با دوستاش هماهنگ میکنه ک لباس ساقدوشا چه شکلی باشه کلا من از لحاظ روانی مشکل دارم با این قضیه وگرنه امکانات اقتصادیم کامله و میتونم ازدواج کنم
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    47 1
    آمار طلاق گرفته ها کمتر است آیا؟
  • سیدعلی فلاح A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    15 29
    بنده مرد هستم اما مهمترین دلیل، اخلاق نامناسب و غیرقابل اعتماد بودن مردهاست. البته نه همه مردها ولی متاسفانه اکثر ما مردها واقعا فاقد اخلاقی متین و صادقانه هستیم و واقعا غیرقابل اعتمادیم. قطعا لطافت و مهربانی ذاتی و خدادادی زن، آنقدر زیاد است که وقتی در کنار همسرش احساس آرامش کند با سایر مسائل مثل مالی و یا اختلافات خانوادگی و غیره، با همه اینها میسازد و چون شوهرش را عمیقا دوست دارد، باز همان لطافت و عاطفه زنانه اش به او اجازه اینکه کاری علیه شوهرش کند نمیدهد. متاسفم از اینکه خیلی از ما مردها اخلاق و رفتار قابل اطمینانی نداریم.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      30 0
      من هم دختر هستم. در اینکه خیلی از مردها اخلاق مناسب ندارن و قابل اعتماد نیستن شکی نیست. ولی در نظر داشته باشید این موضوع یک طرفه نیست، و خیلی از زنها هم اخلاق مناسب ندارن و قابل اعتماد نیستن. مردها و زنهای این جامعه از دو سیاره متفاوت با تربیت های متفاوت نیومدن.... دیگه اینکه خیلی از دخترا قبل از ازدواج میگن مسائل مالی برامون مهم نیست، ولی بعدش با شروع مشکلات مالی و مواجه شدن با واقعیت زندگی، نظرشون عوض میشه. من هم جنس هام رو بهتر میشناسم. البته استثنا هم وجود داره. ولی تو این جامعه، مسائل مالی حتی برای آقایون هم مهمه و متاسفانه بدون پول نمیشه احساس خوشبختی کرد، حتی اگه مجرد زندگی کنی
    • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      30 10
      ديگه ببين چقدر وضع خرابه، خانمها مياند اينجا به نام آقايان نظر ميزارند خخخخ
    • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      18 7
      بی نام 18:33 ، اتفاقا چند روز پیش هم یه آقا در پست مربوط به حق طلاق، خودش رو شیما و اعظم معرفی کرده بود. نامبرده، اسامی دیگری هم از قبیل ارسلان، علی اکبر، شاهین، آرش، و علی در همون پست داشت. به نظرم کسی که خودش رو جای جنس مخالف جا میزنه و با چند اسم مختلف کامنت میذاره تا حقانیت گفته اش رو ثابت کنه، به خودش و حرفش اطمینان نداره. فرقی هم نمیکنه طرف خانم باشه یا آقا.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    86 17
    بابا ما با 10 تا از این دخترا دوستیم .اصلا دیوانن بخداااا. ییییک توقعات فضایی دارن که اادم مغغغغزش سوت میکشه .نمیگم 100 درصد ولی 95 درصدشون فققققط دنبال پول هستند
    • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      47 22
      اونوقت کسی که با ده تا دیوانه دوست میشه، خودش خیلی عاقله؟
    • بی نام A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
      42 7
      ایول دادا زدی وسط خال فقط دونبال پولن
  • احسان A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    93 1
    متاسفانه الان فساد بین متاهل ها خیلی بیشتر از مجردهاس. منبع فساد زندگی های از هم پاشیده اس نه مجردهایی که پیش خانواده زندگی می کنن
  • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    30 5
    ریشه این مساله رو باید در تغییر سبک زندگی بالاخص بین دختران جستجو کرد در وهله بعدی مصائب اشتغال و اقتصاد مقصر این شرایط هستند
  • بی نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    25 0
    تا وقتی نگاه ما به ازدواج، به هدف پولشویی و معامله نقدی باشه همون بهتر که مجرد بمونیم. ولی اگه به دیده تکامل و لذت بردن از زندگی به ازدواج نگاه کنیم قطعا میشه موفق شد. فقط باید نوع نگاه ما عوض بشه. در ثانی صداقت نباشه همون بهتر که زندگی مشترک هم در کار نباشه. التماس تفکر
  • فاطمه A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    9 31
    والا من متاهل خوشبخت کم نمیبینم.مجردهام فقط دخترن اونم دهه شصتی مثل من که شرایط باعث شد نتونن ازدواج کنن.هم ازدواج خیلی زیاده هم فرزند اوری.من نمیدونم فوقش یک میلیون دختر مجرد تو کل ایران هست دیگه اینهمه تیتر زدن و در موردش حرف زدن نداره.
  • ایدا DE ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    27 25
    والا من موقعیت اجتماعی خوبی دارم هم از نظر کار و هم درس ولی شوهر مناسب خودم پیدا نکردم.
    • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      16 22
      آخه شما تا وقتی سنتون کمتر از 30سال هستش به پسر همسطح خودتون رضایت نمیدین.
  • جواد GB ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    13 12
    با فمنیست موافقم... البته خوشرفتاری حق هر زن هست... دوست داشته شدن... بخشیدنش... کمک کردن بهش در انجام مسئولیت ها... و اینکه او هم مانند ما خسته و ناراحت و دلگیر می شود... خودخواهی چه از طرف زن و چه از طرف مرد پسندیده نیست... عشقمحبت و ابراز دوست داشتن و همپا شدن نباید وسیله گرفتن امتیاز شود... بلکه باید زن و مرد بی دریغ و سخاوتمندانه و بدون چشم داشت به هم عشق بورزندکمک کنند به همدیگر،ابراز علاقه کنند، دعوت به خوبی ها کنند، خوشرفتاری کنند و در این مسیر اگر به مشکل خوردند خانم توجه نکرد،اقا بی محلی کرد، همسر از خواسته هاش کوتاه نیامد، اگر به خدا توکل کنند و هدف گذاریشان باید کمک به همدیگر برای داشتن یک زندگی موفق باشد...
  • بی نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    20 4
    همه اینها در تربیت بد و غلط پدر و مادرها نسبت به فرزندان نشأت میگره پدرمادرهایی که در زندگی شخصی اشان ضربه خورده اند و می خواند کمبودشان را در فرزندانشان جبران کنند
    • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      10 3
      همه ش نه ولی خیلی از مشکلات جوون ها به خاطر اینه که پدر ها و مادر اصلاً بلد نیستن چه طوری باید به انسان رو تربیت کنن و نمی پذیرن که فرزندشون به انسان دیگه است که راهش رو خودش انتخاب می کنه و اون ها حق ندارند براش تعیین تکلیف کنن
  • حسین IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    25 3
    تا وقتی که به جای استفاده از تحلیل همچین گزارشی خوبی نیایم منطقی نظر بدیم و به جاش کل کل کنیم که مقصر کیه وضع همینه...... ولی در کل به نظر من مشکلات اقتصادی و تغییر فرهنگ از سنتی به صنعتی مهمترین دلیل عدم ازدواج هست
  • بی نام A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    19 12
    چرا الکی شلوغش میکنید توی متن نوشته : "میانگین سن ازدواج در مردان را ۲۸ سال و زنان را ۲۳.۵ سال عنوان کرده " تمامی این آمارها با این سن سنجیده شده است . شما با سن ۳۰ سال برای مردها و ۲۷ سال برای زن ها بسنجید تعداد مجردها رو مطمئن اینقدر نمی گید چقدر زیاد هستن .... اینم بگم میانگین سن ازدواج دنیا اینطوریه average marriage age گوگل بزنین : الان : مردها ۲۹ زن ها ۲۷ ۱۹۹۰ : مردها ۲۶ زن ها ۲۳ ۱۹۶۰ : مردها ۲۲ زن ها ۲۰ این افزایش سن یه موضوع جهانی هست به دهه شصتی بودن و طلاق و مهریه ربطی نداره .... اقتصاد داغونه که داغونه ... دختر پسرها کلا سطح فکریشون الان توی سن بالاتر دغدغه تشکیل خانواده داره نه توی جوونی والسلام . خبرآنلاین تایید کن با تشکر
  • بی نام US ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    36 13
    وقتی جلوی معاشرت سالم دخترها و پسرها گرفته میشه و حتی سرکوب میشه و البته در گذشته خیلی شدیدتر بود که حالا نتیجه‌اش این شده، در معاشرت سالم آشنایی و شناخت اتفاق میفته و به ازدواج منجر میشه.
  • جواد A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    8 11
    هههههههههههههههههههههههههه.مردم از خنده
  • غلام عشق CA ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    19 42
    با اینکه خیلی‌ مذهبی‌ نیستم ولی‌ از اسلام خوشم میاد چون فطرت انسان‌ها را انکار نمیکند. یکی‌ از دلایل تمامی‌ مشکلات بشر انکار فطرت انسان هاست. زن مرد مقتدر می‌خواهد مرد هم زن خانم با رفتاری مادرانه و با عطوفت می‌خواهد. حالا یکی‌ ۲ نفر استثنا این وسط پیدا میشن ولی‌ استثنا را نباید به همه تعمیم داد. زندگی‌ رای هم باید با هم ساخت. اصلا همین سختی هاست که بزرگترین چیز زندگی‌ ینی اعتماد را میسازد. ولی‌ این نسخهٔ جدیدِ وارداتی که من برم همه چیو فراهم کنم و بعد شخصی‌ بیاید و جلوس کند اعتماد ایجاد نمیکند، بلکه اگه من همه چیو فراهم کردم دیگه زن میخوام چیکار.
  • آقای خاص A1 ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    36 28
    درمورد تیتر و اعتراضاتی که بعضی کاربرا بهش کردن باید بگم که چون عرف جامعه ایران ایجاب می کنه که مرد زن رو انتخاب کنه اینجوری نوشتن، آدم اگه منطقی بخواد فکر کنه می بینه که ازدواج یه مسئولیت من درآوردی و قرارداد مزخرفه، خیلی زود هم زن و مرد واسه هم تکراری میشن ولی مسئولیت خسته کننده اون باقی می مونه، عشق و عاشقی هم یه توهمه پوچه واسه تولید مثل، مسئولیت همسری و پدر و مادر شدن جلوی رشد و پیشرفت و آزادی آدمو می گیره، مشکلات اقتصادی و بی پولی هم که فراوان
  • بی نام A1 ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    44 9
    پسرم، و 29 ساله، دوست دارم ازدواج کنم و تشکیل زندگی بدم و این حقه منه که از این حس تنهایی درونی در بیام. ولی مشکلات اقتصادی اجازه همچنین کاری بهم نمیده، ظاهرم غمگین نیست ولی از درون غمگین هستم واقعا. کاش اینطوری نبود وضعیتم.
    • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      29 2
      یکی دو سال دیگه دندون رو جیگر بذاری از سرت میوفته
    • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
      22 1
      سه، چهار سال دیگه از درون و بیرون و زوایای مختلف غمگین به نظر میای اما خوبیش اینه که دیگه به ازدواج فکر نمیکنی، راحت میشی
  • من A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    31 33
    دختر ها بی شوهر میمانند، اون وقت پسر ها برمیگرینند که همسر نداشته باشند. تیتیری که زدید توهینه.
  • آرش،35 ساله A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    82 2
    30 بار رفتم خواستگاری، نشد که بشه، ناراحت نیستم چون زندگی دوستای متاهلم رو میبینم که با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنن... بگردین دختر کم توقع و خوش اخلاق پیدا کنین که پا به پاتون زندگی بزاره یا اصلا نگیرین... مجردی عیب نیست تحمل شریک ناشریک یا خدایی نکرده طلاق بده
  • ناشناس IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    37 19
    فراهم کردن امکان ازدواج برای پسران با دختران خارجی بهترین روش هست .
    • بی نام US ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      24 11
      موافقم. به نظرم استقبال هم میشه.یک نمونه کوچیکش شایعه چند ماه پیشه که باعث ازدحام جلوی سفارت روسیه شد.شاید بگن تفات فرهنگی مشکل ساز میشه ولی با این آمار فاجعه طلاق دیگه آدم باید ریسک کنه و سراغ راه حل های مبتکرانه باشه، فقط کمی شهامت میخواد.تو همین کشورای مسلمون اطراف دختر نجیب و کم توقع زیادپیدا میشه، من نجابت دخترای کشور رو زیر سوال نمی برم ولی اونقدر پرتوقع و مادی گرا شدن که دیگه خیلی گزینه به دردبخوری برای پیوندی مثل ازدواج نیستن.
    • بی نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
      20 16
      عاره همین الان پسرای خارجی از اروپا و امریکا صف می کشن عروس ببرن اونم عروس 35 ساله
    • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      20 11
      بی نام کلا سواد هم نداری. این ناشناس که کامنت گذاشته، پسر هستش و گفته مسئولین امکان ازدواج پسران ایرانی با دختران خارجی رو فراهم کنند. امیدوارم با این توضیح، دیگه معنی این جمله ساده و غیر پیچیده رو متوجه بشی. گرچه، دختر خارجی عقلشو از دست نداده بیاد ایران زندگی کنه و با کسی ازدواج کنه که اونو به چشم شهروند درجه دو میبینه و اگه سنش به 35 برسه دیگه براش ارزش قائل نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    25 12
    دختر نیستن که. ماشالا همه ماشین حساب.هر چیم که خونه باباش نداشته از پسر بیچاره میخواد. ب نظرم فرهنگ یه جامعه رو خانمها شکل میدن.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    9 3
    مسئله عدم ازدواج، گسترش روابط غیر از ازدواج، کاهش فرزندآوری، افزایش سن ازدواج و تمایل‌نداشتن به آن و بسیاری از مشکلات دیگر را زنجیره‌وار به هم متصل دانسته و بیان کرده است: باید بدانیم همه اینها به اشتغال و بیکاری و تحصیلات و میزان محدودیت‌ها و آزادی‌های جوانان در جامعه ربط داشته و دارد. فقط اشتغااااااااااااال
  • بی نام US ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    1 17
    زندگی چیست؟ عشق و دلداری، وقتی با یاری پس چی کم داری؟
  • بی نام RO ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    17 12
    آخه اکثر دخترهای امروزی به درد زنگی نمیخورن برای همینم پسرها به دید برگزیدن به عنوان همسر بهشون نگاه نمیکنن
  • بی نام A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    7 38
    از طرف یه دختر 63 مینویسم اینکه با این حرفا عمرا بخوام به خواستگارهام جواب بدم . اما مشکل من نبود خواستگار نیست مشکل من ایده ذهنی ام است نمیتونم با کسی زندگی کنم اونی که خواستم نیست. لذا دولت به همه پسرای هم سن من کار در حد مدیر عاملی بده دکترا بهش بده موقعیت بالا بهش بده وقتی میخوام برم ببینمش 40 50 نفر حداقل پشت درش منتظر امضا باشن لایق باشه خوش تیپ باشه بعد من با کفش پاشنه بلند برم اونجا همه بهم بگن خانم دکتر اومده وای اون موقع است میگم این من هستم اینه که جونم هم فداش میکنم نه با یه بیکار و بدبخت که زندگیم جهنم شه و حقوق ام را هر ماه بخوره. همون ترشیدگی بهتره رییس جمهور میتونی این کار را واسه دخترای شصت انجام بدی؟؟؟؟ فرض کنید ما هم دختر های شما هستیم چی کم داریم؟کمک کنید به دختروپسرا
    • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      25 13
      دروغ نگو، تو دختر نیستی. تو با این افکارت میخوای آبروی ما دخترا رو ببری. ولی حتی اگه یه درصد دختر باشی، همون بهتر که ازدواج نکنی. چون صد در صد شوهر بدبختتو روانی میکنی خانوم سیندرلا
  • امیر IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    25 4
    به نظر من اگه مشکل بیکاری حل بشه جوانها خودشون ازدواج میکنن
  • بی نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    19 2
    بزرگترین عامل عدم ازدواج نبود حس و عشق و امید به زندگیه و غم ریشه دار درون فرهنگ ما .
  • بی نام A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
    15 15
    مطلب به این خوبی رو چرا با یه تیتر نامناسب خراب کردین؟ تیتر و پاراگراف اول، با بی سلیقگی نوشته شده و باعث شده خیلی ها اصلا این مطلب رو نخونن. در حالیکه این نوشته، یه تحلیل درست از مجرد بودن در جامعه ما هست. به دوستان توصیه میکنم این نوشته رو بخونن. از نویسنده مطلب هم برای گردآوری و نوشتن این تحلیل خوب تشکر میکنم.
  • مازیار A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    29 4
    مشکلات مالی که پسران دارند از عوامل ازدواج نکردن آنهاست. پیدا کردن شغل مناسب با درآمد کافی آیا برای جوانان امکان پذیر است؟آیا پسران میتوانند با حد اقل حقوق اردواج نمایند؟پس ابتدا باید اساسی ترین مشکل پسران را که مشکل مالی است در جامعه حل کرد بعد گفت چرا ازدواج نمیکنند.چطور میشود با ماهی یک میلیون تومان کرایه خونه داد وخرج زندگی دو نفر را تامین کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • m IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    23 15
    دختران بی شوهر ماندندپسران برگزیدنداین چه تیتری هست ...................... بسیاری از زنان ودختران سرزمین من برگزیدند که همسری نداشته باشند.......دلایل آن هم برکسی پوشیده نیست.آنها نماندند،برگزیدند.
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    45 1
    همون بهتر که دخترها و پسرها مجرد بمونن با این طرز فکر و از خود راضی بودنی که ما دخترا و پسرها داریم نریم سر زندگی دونفره بهتره چون جز دعوا و بحث چیزی عایدمون نخواهد شد و بدتر از همه یک مشت بچه روانی و از خود متشکر تحویل جامعه خواهیم داد
  • غضنفر A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    55 1
    با همین فرمون برید جلو . ان شاء الله نسلمون به زودی منقرض میشه
    • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
      18 1
      بهتر
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    9 17
    البته من هم پسرهاي پولدار زيادي رو مي شناسم كه با وجود داشتن شغل و مسكن و ماشين مدل بالا باز هم ازدواج نمي كنند. الان پسرا هم بيشتر دنبال تك دختره كم سنه خوشگله پولدار با اندام كاملاً مورد دلخواه خودشون هستند. بعد هم ميگند دختر خوب پيدا نميشه.
    • پسر 27 ساله بدبخت دانشجو IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      33 5
      مـــــن به خـــــواستگاری دختری با سطح اجتماعی و خانوادگی معمولی رفتم جواب رد دادن بهم چون پولدار نیستم ... ظاهر دختر خانوم هم زیاد تعریفی نداشت ولی با این وجود طوری با خانواده شون طی کردم که دخترتونو میخوام باز هم گفتن نـــــه ... به هر حال من که قید ازدواجو زدم ... به هم جنس هامم توصیه میکنم تاهل رو کنار بذارن و از مجردی شون لذت ببرن
  • ناشناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    39 11
    پسرا می رن خواستگاری ولی این دخترا هستند که انتخاب می کنند پس انتخاب از طرف پسرا نیست بجز گاهی مواقع. البته حق باید گفت نه پسرا و نه دخترای این زمانه هیچکدام به درد ازدواج نمی خورند بهتره خونه هر دو خونه باباشون بمونند.
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    18 25
    متاسفانه حل مشكلات اجتماعي زمانبر است و مشكلات مربوط به ازدواج نيز از اين قاعده مستثني نيست. متاسفانه عملكرد غلط خانواده ها در دهه هاي پيشين، سو استفاده زنان از مهريه، نفقه و اجرت المثل، توقعات بالاي دختران و تغييرات شديد فرهنگي باعث شده دختران دهه ٦٠ خواستگاري نداشته باشند. اين دسته از دختران ديگر توقعات بالايي كه در بيست سالگي داشته اند را دفن كرده اند ولي مشكل آنجاست كه رقباي دهه ٧٠ اي آنها نيز توقعاتشان پايين است. با در نظر گرفتن سن باروري و مسايل ديگر مردان نيز مايل هستند با دختران جوانتر ازدواج كنند. درنتيجه، به نظرم دختران دهه شصت بايد دنبال مردهاي مجرد بالاي ٥٠ سال باشند.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      31 17
      یعنی ماها که سی سالمون هست، بریم با یکی همسن بابامون ازدواج کنیم؟ خجالت بکشید و از این همه مسخره کردن دختران با کلمات توهین آمیز کادوپیچ شده دست بردارید ... بدبختی زندگی در جامعه ای است که آمال دختران در زندگی رو در ازدواج تعریف کرده
    • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      22 16
      اولش رو خوب شروع کردی ولی از خط دوم، طرز فکر بی منطق و یک طرفه و توهین آمیزت رو نوشتی. من نمیدونم خانم ها و آقایان این سرزمین کی میخوان یاد بگیرن به جای کل کل و کوبیدن و تحقیر جنس مخالف، گفتمان منطقی و بدون توهین داشته باشن.
  • رهگذر IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    13 28
    خبر چرا این تیترها رو میزنید تا ما میاییم با تنهایی و شرایط خودمون کنار بیاییم با این تیترات باعث دلهره و نگرانی مجدد ما برای چیزی میشین که نمیتونیم کاری براش بکنیم یه حقوق پایه داشتن با پول پیش خونه داشتن یه عروسی کاملا معمولی قطعا توقع زیادی نیست مشکل اینه که پسرا با هر شرایطی هر شرایطی که دارن دنبال یه دختر پلنگن با سن کم
    • امير IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      32 1
      كي دنبال پلنگه ؟ كي همچين حرفي زده . من ادعاي شما رو تكذيب مي كنم . چون دنبال پلنگ نيستم .
    • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      4 3
      وظیفه رسانه اطلاع رسانی است اگر تا حالا خودتون نگران نشدین و با یه تیتر نگران شدین ناشی از بیخیالی شما است فرصت شما محدود بوده و داره میگذره هر روز سخت تر میشه سال 96 داره میرسه در سال 96 متولد 1360 حدود 36 ساله خواهد بود از خواب بیدار بشین
    • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
      6 3
      توقعاتی که در کامنتتون بهش اشاره کردین توفعات الان برخی دختر ها است اونم به دلیل اینکه سنشون بالا رفته وگرنه دهه 70 و 80 اتیش می سوزوندن و داستان دیگری راه انداخته بودن الان دیگه فایده نداره باید تازه امتیاز هم بدین تا شوهر پیدا کنید.
    • رهگذر IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
      9 6
      آقای امیر یه نگاهی به وضعیت دختران محجوب جامعه بکنی و مقایسه کنی با دخترای دیگه متوجه میشی و استثناء هایی هم حتما وجود داره مثلا شما که این ادعا رو دارین
  • بی نام RO ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    2 1
    سلام امیدوارم این نظز منتشرشود اشتباه سهوی یا عمدی در نوشتن تیتر جهت دار و قضاوت کننده درباره موضوع این گزارش باعث عکس العمل زیاد خوانندگان شده است / رسانه کارش قضاوت نیست ان هم از دیگاه خودش / اگر این تیتر کار خود خبرنگار باشد پسندیده تر بودکه دبیر و یا سردبیر قبل از انتشاز اط تیتر مناسب تری که جهت دار و یا قول برخی دوستان نگاه جنسیتی در ان دیده نشود اسفاده کند تا کل گزارش قربانی تیتر نشود /و گاهی اوقات هم خبرنگار این تیتر را انتخااب نکرده و دبیر یا سردبیر قبل از انلاین خبر تیتر به سلیقه خود تغییر میدهد که با این تتیر زیاد حرفه ای نوبده است که موج اعتراض ها ار دربردادشته است
  • امیرحسین IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    21 3
    خدا میدونه که دوست دارم ازدواج کنم ولی نمیتونم چون پول ندارم کار ندارم خونه ندارم ماشین ندارم به نظرتون چه جوری ازدواج کنم؟؟؟؟خدایا خودت کمک کن
  • بی نام EU ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
    20 2
    اگه پول داشته باشی خیلی راحت می تونی در ماه با 2 تا دختر اشنا بشی و ... الان اینقدر راحت شده، من چرا باید ازدواج کنم؟ اگه بچه هم بخوام از پرورشگاه میارم ☺☺☺☺☺
    • بی نام RO ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
      15 5
      اگه پول داشته باشی خیلی راحت میتونی در ماه با دو تا دختر آشنا بشی و..... ایدز بگیری. اون دخترایی که هر پونزده روز یه بار باهاشون آشنا بشی معلومه چقدر با دقت و وسواس انتخاب شدن. خداییش به همچین دخترایی اعتماد میکنی؟؟؟ برادر من، خب اگه پول داشته باشی، .... هیچی خواستم بگم ازدواج کن، بعد دیدم با این طرز فکر بهتره همون ماهی دو تا دوست دختر داشته باشی
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
    4 2
    یک دهه است با این تیترها و تحلیلی های آبکی دختر و پسرهای این مملکت رو گمراه و عجول و ترس زده کردید...به جای آگاهی دادن و یاد دادن مهارت... اون از دولت هامون ...این هم از خبر گزاری هامون خدا سزای هر دو تا رو بده
  • مریم IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    3 2
    ما همه ایرانی هستیم ودر یک مملکت زندگی می کنیم پس بهتر نیست کسانیکه از لحاظ مادی در رفاه هستند مراگز یی را افتتاح کنند که مشکلات ازدواج جوانها را رفع کنند پس به جای اینکه عقاید هم را نفع کنیم به هم احترام بگزاریم و ایدی بدهیم برای را حل این موضوع