برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند که «حمایت دولت از تولیدکنندگان واقعى، استفاده از علم و ماشین‌آلات به‌روز شده در تولید و کشاورزى و نگاه مثبت ادارات به تولیدکنندگان واقعى، از جمله راهکارهای ایجاد یک میلیون شغل در سال است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نرخ بیکاری رو به افزایش است و در عین حال، بنا به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هر دقیقه 14نفر به متقاضیان بازار کار اضافه می‌شود. تنها در 6 ماهه سال‌جاری، یک میلیون و 230 هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند. بر این اساس، سالانه به ایجاد یک میلیون شغل نیاز است.

برخی از کاربران خبرآنلاین، راه ایجاد یک میلیون شغل در سال را کوچک کردن دولت، اعتماد به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف صنعتی، بازرگانی و گردشگری می‌دانند.

محمد، یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشت: «یکی از راهکارها، فراهم‌سازی بستر سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه سیاست و اقتصاد به‌منظور استفاده از نیروی کار متخصص و کم و بیش ارزان و اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذاران و دادن تضمین‌های لازم است.»

«دلال مرکزی» یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین که خود را این‌گونه معرفی کرده، متذکر شده است: «دولت تمام بدهی خود را که حدود 120 هزار میلیارد تومان است را به مردم ایران یک جا پرداخت کند. خود مردم به جای یک میلیون، 10 میلیون شغل ایجاد می‌کنند.»

«مهدی» در پاسخ به «دلال مرکزی» نوشته است: «جناب دلال مرکزی، اگر این حجم پول یک‌جا و مستقیما به حساب مردم واریز بشه، اقتصاد کشور برای یه مدت متلاطم می‌شه و قیمت‌ها چندین برابر می‌شه و بعد یک مدت به حالت عادی برمی‌گرده؛ به‌طوری که به‌جز اون پول، درآمد شما تغییر زیادی نداشته، ولی قیمت‌ها در بازار افزایش داشته، بنابراین در انتهای این سیکل، قدرت خرید شما کاهش پیدا می‌کنه.»

«شوخ» هم راهکار ایجاد یک میلیون شغل در سال را چنین دانسته است: «فعال کردن کارخانه‌های تعطیل شده و ایجاد کارخانه‌های جدید و دادن وام‌های کم‌بهره به مردم برای ایجاد کارگاه‌های کوچک و استفاده از سزمایه‌های خارجی برای ایجاد رونق اقتصادی.»

«هموطن» یکی از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «دولت به کارمندان زن شاغل دولتی، عمومی و نیمه‌خصوصی پیشنهاد کند که به تمایل خود بازخرید شوند و به تناسب سال‌های اشتغال بازنشستگی دریافت کنند. در عوض آنها به انتخاب و صلاحدید خود مردی دارای شرایط مورد تایید کارفرما به جای آنها معرفی و به کار گمارده شوند. این مرد می‌تواند پسر، برادر، همسر یا نامزد و... آنها باشد. این‌طوری تا حدودی مشکلات بیکاری حل می‌شود.»

«كمال» هم نوشته است: «حمايت دولت از توليدكنندگان واقعى، استفاده از علم و ماشين‌آلات به‌روز شده در توليد و كشاورزى و نگاه مثبت ادارات به توليدكنندگان واقعى، از جمله راهکارها است.»

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «از آقای احمدی‌نژاد این رو باید پرسید، که رفت اسلام‌شهر و برگشت گفت ما 900 هزار شغل ایجاد کردیم. به‌نظرم هیچ‌کس مثل ایشون نمی‌تونه راهکار بده.»

«شاهین» عنوان کرده است: «اصلاح نظام آموزشی و دانشگاهی کشور، تبدیل علم به ثروت، مدیریت سرمایه‌های جاری کشور توسط دولت و به نفع مردم، پیشرفت غرب به خاطر تجاری کردن علم بود؛ وگرنه شش ملیون مهندس مدرکی هم داشته باشی، فایده‌ای نداره.»

«عرشیا» هم نوشته است: «تنها راه کوچک کردن دولت، اعتماد به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف صنعتی، بازرگانی و گردشگری است؛ البته اگر حضرات دلواپس بگذارند، وگرنه که همه این‌ها می‌شود آب در ‌هاون کوبیدن.

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =