کتاب «هشیاری عاطفی در بزرگسالان» اثری است که با گردآوری و ترجمه حمیدرضا بلوچ توسط انتشارات آینده درخشان به تازگی روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، كتاب «هشياری عاطفی در بزرگسالان» اثری است که با گردآوری و ترجمه حميدرضا بلوچ توسط انتشارات آينده درخشان منتشر شده است.

در این كتاب درمی‌يابيم هشياری عاطفی ريشه‌های بسيار عميقی در رفتار، هيجانات، روابط فردی و اجتماعی ما دارد و با تقويت برخی مهارت‌ها در اين زمينه می‌توانيم در فعاليت‌های فردی و اجتماعی موفق‌تر عمل كنيم. همچنين قادر خواهيم بود به ديگران كمك كنيم تا در زندگی و شغل خود سازنده‌تر باشند.

مترجم در اين كتاب نظرات و انديشه‌های بيش از 10 محقق و نظريه‌پرداز در حوزه‌ هوش عاطفی را گردآوری كرده است. بلوچ كه پيش از اين در حوزه‌ هوش عاطفی آثاری از گلدمن را ترجمه كرده بود. در اين اثر ما را با هشت مهارت در زمينه‌ هوش عاطفی آشنا می‎كند كه عبارتند از: خود آگاهی (نسبت به عواطف و هيجانات خود)، خود تنظيمي (كنترل و تنظيم احساسات و عواطف خود)، همدلی، كنترل خشم، ايجاد انگيزه در خود، احترام به خود (عزت نفس)، شناخت احساس، عاطفه و هيجان، كنترل و تنظيم روابط خويش با ديگران (مهارت‌های بين فردی).

اين مهارت‌ها اصولی هستند كه روانشناسان مختلف بر آن‌ها تاكيد ورزيده‌اند و تقويتشان را باعث ايجاد فوايد و ثمرات بی‌شماری در زندگی ما می‌دانند.

كتاب «هشياري عاطفی در بزرگسالان» با گردآوری و ترجمه حميدرضا بلوچ در 323 صفحه و در قطع خشتی به بها 17هزار تومان با شمارگان يك هزار و پانصد نسخه از سوی انتشارات آينده درخشان منتشر شده است.

57243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =