تسنیم نوشت:رئیس کل گمرک با اعلام اینکه تعداد زیادی موارد مشابه تخلف ۳ هزار میلیاردی در گمرک ایران در حال رسیدگی می‌باشد، گفت: نامه وزیر صنعت در این باره دخالت در گمرک نیست.

مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران در جمع خبرنگاران درباره تخلف 3 هزار میلیارد تومانی برند کره‌ای گفت: قاعده 2 - الف یک قاعده جهانی است و با اتصال گمرک ایران به کنوانسیونهای بین‌المللی این قاعده برای کالاهای وارداتی به کشور اعمال می‌شود. در این راستا اگر قطعات منفصله وارد کشور شود و در نهایت با پیچ، جوش و پرچ کالای نهایی به دست آید از سطح ردیف قطعه به کالای کامل تبدیل می‌شود.

وی افزود: تعرفه لوازم خانگی 7 درصد و تعرفه قطعات کامل 26 درصد است. بعضی از واحدها به جای تولید کالای کامل قطعات را از گمرکات مخلتف وارد کشور می‌کنند و از آنجا که قطعات به انبار واحد رفته و فروشنده کالای نهایی یکسان است قاعده 2 - الف برای این دست کالاها اعمال می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه جریمه 23 هزار میلیارد تومان برای این برند کره‌ای صحت ندارد گفت: رقم جریمه واقعی همان 3 هزار میلیارد تومان است.

کرباسیان در پاسخ به سوالی مبنی بر نامه‌نگاری وزیر صنعت درباره برند دیگر لوازم خانگی کره‌ای گفت: همه حق دارند نامه بنویسند و من به عنوان رئیس کل گمرک در طی روز تعداد بیشماری ملاقات دارم و وظیفه من توضیح دادن موارد اختلافی اینچنینی است. اما این موضوع به معنای دخالت در کار گمرک نیست.

وی با اشاره به موضوع حسابرسی پس از ترخیص گفت: این نوع حسابرسی باید به گونه‌ای انجام شود که موضوع کارتهای بازرگانی یک بار مصرف را نیز در بر بگیرد به همین علت بازبینی و حسابرسی پس از ترخیص به صورت مشترک به پرونده‌های مربوط به قاعده 2 - الف رسیدگی می‌کند. 

وی افزود: دفتر بازبینی و بازرسی در همه دفترات گمرک مستقر شده است و به زودی این موضوع به شکل سیستمی پیگیری می‌شود. یعنی اگر موردی مربوط به گمرک رجایی باشد در همان گمرک فرآیند رسیدگی تخلف انجام نشده و در گمرک دیگری این عملیات پیگیری می‌شود.

رئیس کل گمرک ایران در پایان گفت: تعداد زیادی موارد مشابه تخلف 3 هزار میلیاردی در گمرک ایران در حال رسیدگی است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    0 0
    بسیار است اما خبری از آنها منتشر نمیشود؟ آبروی وارد کننده از تولید کننده ای که کارگرانش در برابر مجلس یا فرمانداری و استانداری تجمع و تحصن میکنند بالاتره؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    0 0
    چند چندیم با خودمون؟
  • جلال A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    0 0
    پس ببینبن چه بخور بخوری بوده تو دوره های قبل هم خارجیا هم شرکای داخلیشون تو این مملکت و مردم ایران که دنبال یه لقمه نون حییییف