ایرنا نوشت: تارنمای خبری 'واشنگتن اگزماینر' گزارش داد: بنابر یک نظرسنجی، یک چهارم از کارکنان دولت فدرال آمریکا اعلام کردند به دلیل ریاست جمهوری دونالد ترامپ تصمیم به استعفا و یا خروج از شغل خود گرفته اند.

واشنگتن اگزماینر روز جمعه با انتشار این خبر نوشت : در نظرسنجی جدیدی که توسط 'شورای کاری دولت' و ' GovExec.com ' به عمل آمده، نشان می دهد که 28 درصد از کارکنان دولت فدرال گفته اند به دلیل پیروزی دونالد ترامپ درانتخابات و ریاست جمهوری وی، تصمیم به ترک از خدمات دولتی و یا استعفا گرفته اند.

واشنگتن اگزماینر در ادامه نوشت : در نظر سنجی مشابهی که در ماه فوریه گذشته درهمین ارتباط صورت گرفته بود، این آمار 25درصد بود که اکنون با افزایش سه درصدی مواجه است.

بنابراین گزارش نیمی از این 28 درصد دراین نظرسنجی گفته اند که مجاز به استعفا از خدمت هستند و شاید زودتر از موعد به دلیل ریاست جمهوری ترامپ از خدمت دولتی استعفا دهند.

واشنگتن اگزماینر نوشت : این نظرسنجی همچنان نشان می دهد که 62 درصد از کارکنان دولت فدرال درانتخابات ریاست جمهوری 2016میلادی به هیلاری کلینتون رای داده اند و تنها 28 درصد از کارکنان دولت فدرال به دونالد ترامپ رای داده اند.

دونالد ترامپ قرار است تا ساعاتی دیگر با سوگند به قانون اساسی آمریکا رسما به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشورعهده دار این سمت شود.

وی که توانست در انتخابات هشتم ماه نوامبر برابر با 18 آبان ماه با کسب 304 آرای الکترال ، هیلاری کلینتون رقیب دمکرات خود را شکست دهد، موجی از نگرانی را در داخل و خارج از آمریکا به بار آورد.

ترامپ که در جریان کارزار انتخاباتی خود بارها بحران آفرینی کرده بود و پس از پیروزی در انتخابات این بار درسطحی دیگر از جمله در نوشته های خود در شبکه های اجتماعی و انجام مصاحبه های جنجال برانگیز این روند را دنبال کرد، اکنون همگان نگران ادامه این روند پس از ورود وی به کاخ سفید و اختیاراتی که به وی دراین مقام داده خواهد شد، هستند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =