مهر نوشت: بسته حمایت از کسبه ساختمان پلاسکوی تهران شامل حمایت از کارگران بیکار شده، پرداخت تسهیلات بانکی به کسبه، معافیت مالیاتی و تدارک محل استقرار موقت با هماهنگی دستگاههای ذیربط نهایی شد.

طی دو روز گذشته با هماهنگی اتاق اصناف ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، شهرداری تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، مجموعه ای از اقدامات برای حمایت و از کارگران بیکار شده ساختمان پلاسکو و صاحبان واحدهای صنفی این ساختمان تدارک دیده و نهایی شد.

بر اساس این توافقات، حمایت قانونی از ۳۳۰۰ کارگر بیکار شده شاغل در ساختمان پلاسکو در قالب پرداخت بیمه بیکاری و کاریابی مجدد، اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیونی دوره تنفس بازپرداخت یک ساله و سود ۱۸ درصدی با حمایت بانک مرکزی و پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد به هریک از کسبه ساختمان پلاسکو با حمایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، بسیج شرکتهای بیمه گر برای آغاز پرداخت خسارت به ان دسته از کسبه ای که اقدام به بیمه کردن اموال خود کرده اند و در نهایت بازسازی ساختمان پلاسکو طی دو سال از سوی بنیاد مستضعفان از جمله اقدماتی است که برای حمایت بازگشت مجدد کسبه ساختمان پلاسکو به تولید و فعالیت اقتصادی است که از سوی اتاق اصناف و سیستم بانکی اعلام شد.

شهرداری تهران نیز با همکاری اتاق اصناف ایران قرار است محلی را برای عرضه محصولات واحدهای تولیدی که تا پیش از این در ساختمان پلاسکو فعال بودند پیش بینی کنند همچنین با همکاری اتاق اصناف ایران مقرر شده تا واحدهای تولیدی مستقر در ساختمان پلاسکو در جریان واگذاری غرف نمایشگاه های بهاره امسال در اولویت قرار گیرند.

آنگونه که نائب رئیس اتاق اصناف ایران به مهر گفته است، قرار است ۴۰۰ واحد صنفی از مجموع ۵۶۰ واحد صنفی ساختمان پلاسکو در یکی از پاساژهای خیابان جمهوری مستقر شوند.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    0 2
    پیشنهاد میکنم شماره حساب ملی جهت واریز نقدی کمکهای مردمی اعلام شود