«نه چندان زیبا، با هوشی متوسط»، رمانی درمورد آخرین روزهای خدمت سربازی پسری جوان و مواجهه او با مرگ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «نه‌چندان زیبا، با هوشی متوسط» به نویسندگی محمدجواد صابری اولین جلد از کتاب‌های قفسه قرمز نشر چشمه است که به رمان‌های ضد ژانر، ساختارگرا و جریان‌گریز اختصاص دارد.

 محمد‌جواد صابری در «نه چندان زیبا، با هوشی متوسط» در عین وفاداری به رئالیسم از عنصر وهم استفاده ویژه‌ای کرده است و بر این اساس رمان او را می‌توان نوعی رئالیسم وهمی نامید.

صابری سابقه سال‌ها فعالیت در عرصه مطبوعات را دارد که بر «نه چندان زیبا، با هوشی متوسط» بی‌تاثیر نبوده است به گونه‌ای که می‌توان رد پای برخی از مهم‌ترین اتفاقات سال‌های اخیر مانند انتخابات 88 را در این رمان پیدا کرد.

داستان این رمان درباره آخرین روزهای خدمت سربازی پسری جوان و مواجهه او با مرگ است. این مواجهه باعث می‌شود او به شهر آبا و اجدادی‌اش برگردد و با حوادث و انسان‌هایی روبه‌رو شود که چندان دوست‌شان ندارد. از طرف دیگر، او در زندگی‌اش مسئله عاشقانه‌ای دارد که باعث می‌شود دست به رفتارهای خاصی بزند؛ گویی باید برای رهایی از کابوس‌هایش، کاری بکند...

محمدجواد صابری «نه چندان زیبا، با هوشی متوسط» را به ‌عنوان اولین رمانش، به صورت تجربی نوشته است. او در این رمان مخاطب را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که گاه بی‌نهایت تلخ و تراژیک و گاه به شدت طنزآلود و مضحک هستند.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =