علی نجفی نماینده بابل در گفتگو ی اختصاصی با خبرگزاری خبرانلاین گفت:طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواداموزی در وزارت آموزش و پرورش امروز چهارشنبه مورخ 27 بهمن 1395 در مجلس با رای نمایندگان به تصویب رسید.

نجفی در رابطه ماده الحاقی این طرح گفت: معلمان حق التدریسی که به استخدام آموزش و پرورش درآمده اند و تا زمان لازم الاجرا شدن این قانون در وزارت اموزش و پرورش اشتغال دارند می توانند به منظور احتساب سابقه خدمت ایام حق التدریس که به تایید وزارت اموزش و پرورش می رسد در سوابق خدمت و بازنشستگی، سهم خود و دولت را به صورت نقد (یکجا) با اقساط به طور کامل پرداخت نمایند.

به گفته وی صندوق های بازنشستگی نیز پس از دریافت اقساط موظف به احتساب سوابق مذکور در بازنشستگی واجدان شرایط می باشند.

نماینده شهرستانبابل چهار تبصره این ماده الحاقی را که شامل مدت پرداخت اقساط، مبنای پرداخت و مدت سابقه دوره خدمت و حداکثر مهلت قانونی درخواست می باشد را از جزئیات این طرح عنوان نمود.

نجفی خوشرودی گفت: تبصره یک این ماده به مدت پرداخت اقساط، معادل سابقه خدمت قابل احتساب هر یک از معلمان مربوط می شود و در تبصره دو نیز مبنای پرداخت حق بیمه یا بازنشستگی،حداقل حقوق یا دستمزد سال لازم الاجرایی شدن آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی   به دیگر تبصره این ماده الحاقی این گونه اشاره کرد که در تبصره سه مدت سابقه خدمت دوره حق التدریس به تناسب خدمت تمام وقت باتوجه به طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش و همچنین پرداخت کسورات مربوطه، در سوابق خدمت دولتی و بازنشستگی افراد قابل احتساب می باشد.

ایشان اخرین تبصره این ماده را درخصوص حداکثر مهلت قانونی درخواست بهرمندی از این قانون عنوان کرد و گفت: در تبصره چهار طرح الحاقی ماده واحده تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی حداکثر مهلت قانونی درخواست بهرمندی از این قانون از تاریخ لازم الاجرا شدن به مدت یکسال می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =