بی اعتمادی به ناتو در میان مردم برخی از اعضای این پیمان باعث شده است شهروندان چهار کشور عضو ناتو در یک نظر سنجی بگویند درصورت تهدید بهتر است کشورشان به روسیه متوسل شود.

یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از بلومبرگ براساس نظرسنجی موسسه گالوپ شهروندان 4 کشور عضو ناتو در پاسخ به این سوال که اگر به آنها حمله بشود از کدام قدرت نظامی تقاضای کمک می کنند؟ گفتند از روسیه کمک خواهند گرفت.

این نظرسنجی موسسه گالوپ روز جمعه پیش از کنفرانس سالانه امنیتی دو سوی اقیانوس اطلس (اروپا و آمریکا) که در آلمان برگزار می شود انجام شد. در این کنفرانس نقشه تغییرات در ائتلافهای امنیتی پس از جنگ سرد که بعد از انتخاب دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا با چالش روبرو شده است بررسی می شود.

در این نظر سنجی آمده است که تعداد زیادی از کشورها آمریکا را بعنوان شریک دفاعی خود برگزیده اند. به عقیده این کشورها آمریکا تنها قدرت نظامی جهان است که در سراسر جهان حضور دارد و با کشورهای زیادی ائتلاف دارد.

همزمان ‌چین و روسیه در جواب سوال موسسه گالوپ،‌ یکدیگر را انتخاب کردند. ‌کشورهای اوکراین و عراق که درگیر جنگ هستند حد وسط را انتخاب کردند و 4 کشور بلغارستان،‌ یونان،‌ اسلوونی و ترکیه که خود عضو پیمان آنلانتیک شمالی ناتو‌ هستند روسیه را برگزیدند.

عجیب نیست که چین و روسیه یکدیگر را انتخاب کرده اند ولی این مسئله حرکت جدیدی است. این اقدام نشانگر یک مسئله مهم است و به سیاستهای آمریکا در 20 سال گذشته مربوط می شود که باعث شده است روسیه به آغوش چین برود که کاملا عجیب است زیرا اساسا روسیه قسمتی از اروپاست.

نتایج این نظر سنجی در کشورهایی که عضو ناتو هستند نشان داد که چرا آنها به سمت شریک نظامی ‌در خارج از اعضای این پیمان ‌رفته اند. بعنوان مثال ترکیه بزرگترین تهدید امنیتی برای بلغارستان و یونان است.

اگرچه ترکیه خود عضو ناتو است ولی هجوم این کشور به شمال قبرس و اشغال آن در سال 1974 نشان داد که این کشورها نمی توانند برای حفاظت از خود به ناتو اعتماد کنند. بنابر این نگاه آنها به سمت روسیه است.

52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =