تسنیم نوشت: سخنگوی دولت گفت: برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به هیچ وجه مشکل اعتباری وجود ندارد.

محمدجواد نوبخت در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری استان خوزستان با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور با اشاره به سفر سال 92 هیئت دولت اظهار داشت: سفر سال 92 برای بررسی مسائل و مشکلات خوزستان صورت گرفت که در آن جلسه رئیس جمهور بیان کردند جهت اصلاح اراضی و اجرای طرح 550 هزار هکتاری متعهد هستم.

وی افزود: بیان دوم رئیس جمهور در سفر سال 92 در رابطه با انتقال آب بود و عنوان کرد که به هیچ وجه نباید آب برای غیر از شرب منتقل شود.

معاون رئیس جمهور خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: انتظار داشتم گزارشی از اجرای طرح 550 هزار هکتاری ارائه شود که همه شاهد اجرای موفق طرح باشند.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری به هیچ وجه مشکل اعتباری وجود ندارد و به هر میزان که برای اجرای طرح برآورد شود اعتبار ابلاغ می‌شود.

نوبخت عنوان کرد: با توجه به تعهدات ریاست جمهوری، یک هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار برای حل برخی از مشکلات استان دستور داده شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه 3 ردیف بودجه‌ای در بودجه سال 95 وجود دارد، تصریح کرد: این بودجه‌ها شامل ملی، استانی ویژه و استانی هستند که برای بودجه ملی به خوزستان 736 میلیارد تومان اختصاص یافت که از لحاظ اعتبار خوزستان، در بین استان‌های دیگر رتبه دوم را دارد و این به دلیل استحقاق و شایستگی این استان است.

وی افزود: در ردیف بودجه استانی ویژه 151 میلیارد تومان از اعتبارات استانی ویژه به خوزستان تخصیص داده شد و رتبه سوم را در سطح کشور دارد و همچنین از 7 هزار میلیارد تومان مرتبط با طرح تملک دارایی و سرمایه‌ای خوزستان در صدر قرار گرفته است.

نوبخت با بیان اینکه گفته نمی‌شود این اعتبارات برای حل مشکلات کافی خواهد بود اما در حد بضاعت ماست، گفت: سال 92 بشکه نفت 108 دلار بود اما اکنون در بهترین شرایط بشکه نفت 51 دلار است در حالی که 1600 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات وعده داد شد اجرا کردیم که درآمد آن کارها با افت قیمت نفت تحقق پیدا نکرده است.

وی عنوان کرد: پایان امسال جدا از اعتبار در نظر گرفته شده برای انتقال آب ایذه و باغملک برای اجرای 18 طرح در خوزستان 194 میلیارد تومان و برای طرح‌های آب و برق 170 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بنده به عنوان سخنگوی دولت موضوع انتقال آب را بررسی می‌کنم و مطلقا اجازه نمی‌دهم که آب جز برای شرب منتقل شود و اگر انتقال آب جز برای شرب منتقل شود مسئولیتش را می‌پذیرم.

وی با اشاره به طرح نهال کاری در خوزستان افزود: برای اجرای طرح نهال کاری بلافاصله پس از دستور ابلاغ شده 30 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

نوبخت اضافه کرد: با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در ارتباط هستیم که دست به دست هم مسائل و مشکلات خوزستان را حل کنیم.‌

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =