سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان طرفین درگیر در قره باغ را به خویشتن داری و گفتگو دعوت کرد.

به گزارش خبرآنلاین بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با استناد به اخبار منتشره که از وقوع دور جدیدی از درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان حکایت دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دو همسایه شمالی خود را به خویشتن داری دعوت کرده و توصیه می نماید طرفین همه تلاش خود را برای بازگشت آرامش و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات از طریق مذاکره و گفتگو بکار گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد: نهادها و سازوکارهای بین المللی که مسئولیت حل و فصل این مناقشه بر عهده آنها گذاشته شده است به مسئولیت خود برای پایان دادن به این مساله عمل نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پایان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مساعدت و همکاری با طرفین برای استقرار آرامش و امنیت در این منطقه اعلام کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    8 12
    جائی که اینها بخاطرش دارن سروکله هم میزنن مال ایرانه در اصل. اونوقت ما بریم از یکی بگیریم بدیم به یکی دیگه؟ خود آذربایجان با جاه و جلالش مال ایرانه، اونوقت میخواد کشورگشائی هم بکنه مثلا؟ بابا برید دیوان لاهه شکایت کنید این آذربایجان رو که قرار بود بعد از مدت خاصی مجددا جزو خاک ایران بشه به ایران برگردونید تو رو خدا. نذارید خاک ایران اینجوری هپللی بشه. این حق ماست. حق مسلم و نوشته شده و رسمی ماست. چرا اینقدر کوتاه میاید. هیچ احدی هم نمیتونه بگه چرا؟ چرا میترسید؟ از کی میترسید؟ چرا حتی از کشیدن بحثش واهمه دارید؟ اعلام کنید. بگید. مطرح کنید. هنگ کونگ جزو چین بود ولی برای 100 سال مال انگلیس شد. بعد از انقضای مدت ، به چین برگشت و الان دیگه جزو چینه. هیچ کس هم نفس نتونست بکشه.
  • مهدی IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    10 8
    این مشکل یک راه حل دارد آن هم اینکه ارمنستان ارتشش را از مناطق اشغال شده آذربایجان بیرون ببرد.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      5 4
      که آذربایجان از قره باغ هم برای ایران پهباد جاسوسی بفرسته و اونجا رو هم بکنه پایگاه نظامی اسرائیل؟ در قره باغ جنگ شد و آذربایجان شکست خورد. بهتره شکست رو بپذیرن قبل از اینکه دوباره شکست بخورن.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    8 2
    خود آذربایجان و ارمنستان به کنار، روسیه هم وایمیسته نگاه میکنه که مال ایران بشه. شما اول بحرینو که 40 ساله از ایران جدا شده تونسی یک درصدشو برگردون اینا که حدود 200 سال پیش جدا شدن.
  • مسلمان A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    4 2
    دوست محترم بهتر این هست به حریم و استقلال کشورها احترام گذاشته شود . ما بتوانیم خودمان را نگه بداریم نیاز به ضمیمه ارمنستان و اذربایجان و بحرین نیست . شما یک لحظه فکر بکنید اگر کشورهای دیگری احیانا همین فکر شما را داشته باشند نتیجه این حرف شما در عمل چه خواهد بود....