دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: فرهنگ، تفکر و رفتار بسیجی به همراه مدیریت جهادی دو بازوی پرتوان به منظور ایجاد جهش در عرصه های علمی و فناوری است.

به گزارش خبرآنلاین، علی شمخانی صبح امروز با حضور در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از محصولات تولید شده از سوی بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور بازدید کرد.

اهم اظهارت دبیر شورای عالی امنیت ملی را از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

*{درباره  تاثیر گذاری بی بدیل توسعه علمی در روند شتاب اقتصادی کشور} رشد و شکوفایی فعالیت های علمی و فناوری در نسل جوان کشور به ویژه در میان بسیجیان مثال زدنی و قابل تحسین است.

* تنوع و گستردگی دستاوردهای علمی و پیشتازی نسل جوان تحصیل کرده در این عرصه نشان می دهد که می توان چون سالهای دفاع مقدس از ظرفیت های جوانان در عرصه های مختلف استفاده کرد و با اعتماد و اتکا به همین نخبگان جوان، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع کرد.

*عملکرد بسیج در مسیر اقدام و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومت قابل قبول است؛ فرهنگ، تفکر و رفتار بسیجی به همراه مدیریت جهادی دو بازوی پرتوان به منظور ایجاد جهش در عرصه های علمی و فناوری است و این رویکرد بایستی به صورت فراگیر در سراسر کشور و در میان تمام اقشار و گروه های جامعه مفهوم سازی شود.

*رشد علمی و پیشرفت‌های مرتبط با آن قدرت ساز و امنیت آفرین هستند. مجاهدت یک رزمنده که در صف مقدم دفاع از امنیت کشور تلاش می کند با دانشجو و کارآفرینی که در عرصه علم و تولید فعالیت می کند در مسیر ایجاد اقتدار و امنیت برای کشور قرار دارد.

*{درباره ضرورت حل مشکلات اجتماعی با توسعه فرهنگ کار و تقویت روحیه جهادی در فعالیت های اقتصادی} حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد و تکیه بر استعدادها و ذهن ها به جای تمرکز صرف بر منابع زیر زمینی کلید رفع آسیب های شکننده چون رکود، بیکاری و توسعه نیافتگی است.

*از تلاش های صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان و محققان در عرصه های مختلف بسیار خرسندم؛ با توجه به تخصصی بودن تهدیدها و آسیب های نوین، برای حل آن نیز باید از ظرفیت های علمی و روحیه بسیجی بهره گیری کرد تا نتایج مطلوب و متناسب با نیازمندی های حیاتی کشور حاصل شود.

*{درباره انتشار خبری مبنی بر دیدار با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در بغداد دیدار داشته‌اید؟ من تکذیب می‌کنم.

*{در خصوص ادعای وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه چرا در ایران اقدام تروریستی صورت نمی‌گیرد} عربستان و تروریست‌ها در جایی می‌توانند انفجار و اقدام تروریستی انجام دهند که پرورش یافته‌اند.

* ایران سرزمین بیگانه‌ای نسبت به تربیت تروریست است، علاوه بر این ما دستگاه امنیتی هوشیار و مردم حاضر در صحنه‌ای داریم.

*در بعضی از کشورهای منطقه‌ای پیرامون ما افرادی اقدامات تروریستی انجام می‌دهند که در آنجا درس خوانده، زندگی می‌کنند و از آنجا ماموریت گرفته و به جای دیگری رفته‌اند، امروز آنها به دلیل اختلاف سیاسی با زاویه‌های کم انتقام می‌گیرند، ضمن اینکه مردم یکپارچه و یا حاکمیتی ندارند و سیستم امنیتی متناسب با مبارزه با تروریسم هم ندارند و سیستمی متناسب با جوامع آزادیخواه دارند و این تفاوت ایران با دیگر کشورهاست.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641009

برچسب‌ها