ایسنا نوشت: ارتش سوریه بعد از درگیری‌ شدید با داعش کنترل شهرک تادف در جنوب شرق الباب را در دست گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کنترل نیروهای ارتش بر شهرک "تادف" نقطه آغاز مهمی برای تحول در عملیات علیه داعش در حومه شمال شرقی حلب و کنترل بر مسیرهای ارتباطی است.

یکشنبه‌شب درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و نیروهای ارتش آزاد در اطراف شهرک استراتژیک تادف رخ داد. این دومین باری است که میان ارتش سوریه و ارتش آزاد که از سوی ترکیه حمایت می‌شود در اطراف شهر الباب درگیری‌هایی رخ می‌دهد.

با عبور نیروهای ارتش سوریه از اتوبان اصلی الباب-الطبقه به سمت شمال، نظام سوریه مرزهای پیشروی نیروهای "سپر فرات" در حومه شرقی حلب را ترسیم کرد.

با پیشروی سریع نیروهای ارتش سوریه، این نیروها عملا فرصت پیشروی را از نیروهای ارتش آزاد گرفتند. اکنون نیروهای ارتش سوریه در مجاورت با پایگاه‌های نیروهای سپر فرات در شرق و جنوب غرب و جنوب شرق الباب هستند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: نظام سوریه با سیطره بر مناطقی در جنوب الباب، مانع تحرک احتمالی ترکیه و گروه‌های مخالف می‌شود.
پیشروی ارتش سوریه برای ممانعت از نفوذ ترکیه

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز به الشرق الاوسط گفت: این پیشروی غافلگیرکننده منعکس کننده توافق روسیه و ترکیه برای توقف پیشروی نیروهای سپر فرات در شهر الباب است و نقشه جدید نفوذ و مناطق تحت سیطره طرف‌ها در حومه شرقی حلب را ترسیم می‌کند.

با پیشروی در شرق، داعش مجبور به عقب‌نشینی از چندین روستا در جنوب غرب منبج خواهد شد؛ چراکه از سوی سه طرف نظامی یعنی شورای نظامی منبج، نیروهای سپر فرات و نیروهای ترکیه و نیروهای ارتش سوریه محاصره می‌شود. تعداد روستاهایی که احتمالا در این منطقه محاصره می‌شوند به ۳۰ مورد می‌رسد.

عبدالناصر العاید، پژوهشگر سیاسی و کارشناس نظامی می‌گوید: توافق واضحی میان روسیه و ترکیه برای کمک به پیشروی ارتش سوریه وجود دارد. ما اطلاعاتی دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد ترکیه مانع پیشروی نیروهای ارتش آزاد سوریه به سمت شهرک تادف شده و برای همین ارتش سوریه بعد از ۲۴ ساعت کنترل این شهرک را در دست گرفت.

وی گفت: نیروهای نظام سوریه می‌خواهند به سمت رود فرات پیشروی کرده و راه را به روی ارتش آزاد جهت پیشروی در جنوب شرقی این منطقه به سمت الطبقه ببندند. در نتیجه به جای پیشروی ارتش آزاد به سمت مناطق کردنشین در حومه عفرین، ارتش سوریه به نیروهای سوریه دموکرات و مناطق کردنشین خواهد رسید.

وی گفت: خطر این پیشروی در این است که ارتش آزاد دیگر نمی‌تواند از طریق غرب فرات در حومه حلب به سمت الطبقه یا رقه پیشروی کند و همین مسئله ترکیه‌ای‌ها را مجبور می‌کند تنها از طریق تل ابیض به سمت رقه بروند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =