دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و صنایع فلزی AMBIRAN2017 دوم الی پنجم خردادماه سال آینده در مرکز نمایشگاهی شهر‌آفتاب برگزار خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی AMB یکی از تأثیرگذارترین و پربازدیدترین نمایشگاه‌های صنعت فلز و یکی از ۵ نمایشگاه برتر تکنولوژی ماشین‌ابزار فلزی و صنعتی در دنیا است که توسط مؤسسه‌ی مسه‌اشتوتگارت (Messe Stuttgart) برگزار می‌شود که در حال حاضر مهم‌ترین مؤسسه‌ی برگزارکننده‌ی نمایشگاه‌های بین‌المللی در دنیا است.

به‌همین مناسبت در دهم اسفند ماه همایشی به‌منظور معرفی بیشتر این نمایشگاه با حضور کیان معتمدی مدیر عامل شرکت نوژن راد، نادیا وبر مدیر ارشد پروژه‌ی AMB از شرکت مسه‌اشتوتگارت، فادی قدوره نماینده مسه‌اشتوتگارت و مدیرعامل شرکت نوژن پویان، زیبا شهرام مدیر اجرایی شرکت نوژن پویان و جمعی از مدیران صنعتی کشور در محل هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

کیان معتمدی در خصوص این نمایشگاه و دلیل برگزاری آن گفت: «متاسفانه در زمانی که کشور دچار تحریم بود چرخه‌ی صنعت کشور به کندی حرکت می‌کرد و صنعتگران کشور ناچار بودند برای رفع نیازهایشان به سمت بازارهایی بروند که کیفیت لازم را نداشت. در فضای بعد از برجام برگزارکنندگان AMB با همکاری اتحادیه ماشین‌ابزار آلمان (VDW) به این نتیجه رسیدند که ایران پتانسیل بالایی برای ایجاد همکاری با شرکت‌های برزگ اروپایی دارد و اولین دوره این نمایشگاه را سال گذشته در تهران برگزار کردند.»

او ادامه داد که تحریم‌ها در عین حال باعث شدند اقتصاد ایران از صنعت نفت و گاز فراتر رفته و تنوع حوزه فعالیتش بیشتر شود. در این بین بازار ماشین‌آلات در ایران در آستانه یک جهش بزرگ قرار گرفته است. برنامه‌ریزی پروژه‌های بزرگ، سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه و نوسازی تاسیسات صنعتی که بسیاری از آنها دیگر فرسوده شده‌اند، فرصت بزرگی برای سازندگان ماشین‌آلات به‌وجود آورده است. از این رو نمایشگاه فوق مورد حمایت اتحادیه‌ها و صنعتگران ایرانی قرار گرفته است.

زیبا شهرام، مدیر اجرایی شرکت نوژن پویان، در ادامه خاطر نشان کرد: «با توجه به‌حضور موفق این نمایشگاه در دوره‌ی اول، برگزارکنندگان AMB تصمیم گرفتند تا برای بار دوم این نمایشگاه را باشکوه‌تر و با حضور کشورهای بیشتری برگزار کنند. هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی مدیران صنایع مهم در ایران و صنایع معتبر آلمان و دیگر کشورهای صاحب صنعت اروپایی به یگدیگر است تا زمینه‌های همکاری آنها فراهم شود.»

نادیا وبر نیز در همین خصوص افزود: «برگزاری نمایشگاه AMB می‌تواند رابط خوبی بین صنعت ایران با صنعت دنیا شود به‌همین دلیل نوژن پویان، نوژن راد و اتاق بازرگانی ایران و آلمان برای برگزاری هرچه بهتر دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و صنایع فلزی (AMBIRAN2017) همکاری بسیار مفیدی با مسه‌اشتوتگارت و انجمن سازندگان ابزارآلات آلمان (VDW) داشته‌اند.»


ایران می‌تواند مرکز نمایشگاه‌های صنعتی دنیا شود

خبر برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و صنایع فلزی (AMBIRAN2017) تا به اینجای کار با استقبال خوب صنعتگران ایرانی همراه بوده است. در همین خصوص جواد ژاله‌دوست، مدیرعامل شرکت پارس کارا ماشین، می‌گوید: «برگزاری این نمایشگاه می‌تواند ما صنعتی‌ها را با آخرین تکنولوژی روز دنیا آشنا کند. ضمن اینکه با توجه به صحبت‌های برگزارکنندگان می‌توانیم با شرکت‌های معتبر آلمانی و اروپایی ارتباط برقرار کنیم تا با جدیدترین دست‌آوردهای صنعتی اروپا به‌همراه دانش فنی آن با کمترین هزینه و بدون واسطه آشنا شویم.»

محمد پریسایی، صنعت‌گر اصفهانی، نیز در مورد دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و صنایع فلزی (AMBIRAN2017) اظهار داشت: «سال گذشته که این نمایشگاه برگزار شد من در آن حضور داشتم، واقعا تجربه‌ی مفیدی بود، زیرا شرکت‌های بزرگ صنعتی به ایران آمده بودند که خیلی از شرکت‌های بزرگ کشور دوست دارند با شرکت‌های معتبر اروپایی رودررو شوند و فعالیتشان را زیادتر کنند.»

تیماچی، مدیر بازرگانی کوشش رادیاتور، در خصوص این نمایشگاه افزود: «سال گذشته از وجود این نمایشگاه اطلاعی نداشتیم، امسال اما به لطف اطلاع‌رسانی خوب و دعوت از سوی برگزارکنندگان تصمیم گرفتیم تا در این نمایشگاه شرکت کنیم، آن‌طور که به‌نظر می‌رسد و از سوابق AMB مشخص است برگزاری این نمایشگاه خیلی به صنعت کشور کمک خواهد کرد.»

فادی قدوره، نماینده مسه‌اشتوتگارت و مدیرعامل شرکت نوژن پویان، در مورد هدف از برگزاری این نمایشگاه خاطر نشان کرد: «حضور صنعتگران ایران در دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌ابزار و صنایع فلزی (AMBIRAN2017) می‌تواند برای خرید و شرکت در این نمایشگاه باشد. ضمن اینکه به جز کشورهای اروپایی از ژاپن و استرالیا دعوت شده که در این نمایشگاه حضور داشته باشند. تمام شرکت‌کنندگان اعتقاد دارند صنعت ایران جای کار و پیشرفت فراوانی دارد و این کشور می‌تواند یکی از مراکز نمایشگاه‌های صنعتی بزرگ در منطقه و جهان شود.»

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645325