۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچون سال‌های گذشته با اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری، جشنواره نوروزی را در 31 کشور جهان، برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در راستای برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره‌کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور اين سازمان و با مشارکت ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های آذربایجان، فارس، بوشهر، مازندران، كهكيلويه و بويراحمد، اصفهان، زنجان و خوزستان و نيز مؤسسه هنرهاي معاصر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از گروه‌های فرهنگی و هنری، جشنواره نوروزی سال 1396 با اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری در كشورهاي مختلف جهان، برگزار مي‌شود.

این جشنواره که هر سال به مناسبت آغاز سال جدید از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به اجرا در مي‌آید، در سال 1396 نیز برای تعدادی از کشورهای ایرانی‌نشین برنامه‌ریزی شده و بر اساس آن اعزام 28 گروه موسیقی، طنز، فرهنگی و هنری و مجری، به 31 کشور از جمله سوئد، دانمارك، فنلاند، نروژ، بوسني، آفريقاي جنوبي، فيليپين، قزاقستان، تايلند، فيليپين، آذربايجان، هند، تركيه، روسيه و ... انجام مي‌شود.

اداره‌کل ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با ارسال اقلام فرهنگی نوروزی و حمایت از برگزاری جشن نوروز در دیگر کشورها، تلاش كرده تا زمینه بهره‌برداری و برگزاری جشن‌های متنوع ویژه این ایام را برای ایرانیان خارج از کشور فراهم كند.

گروه‌های موسيقی اعزامی از سوی اين اداره‌کل در برنامه‌های ویژه غیرایرانیان نيز در کشورهای مورد نظر به اجرای برنامه‌های متنوع خواهند پرداخت.

رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای‌ مختلف و همچنین تعدادی از سفارتخانه‌های کشورمان در اجرای هر چه با شکوه‌تر این برنامه‌ها همکاری دارند.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =