رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: قطعا محور حرکت ملت ایران در سال 96 اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی افزود: اقتصاد مقاومتی بخش‌های مختلفی دارد که حمایت و قدردانی از تولیدکنندگان داخلی بخشی از این عرصه است.

رییس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه خاص به عرصه تولید ملی تاکیدکرد و گفت: در سال 95 اقدامات موثری در این حوزه صورت گرفت و مجلس نیز مصوبات بسیار خوبی در این زمینه داشت.

اظهارات علی لاریجانی را به نقل از خبرگزاری ها در زیر می خوانید؛

*در شرایط کنونی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بانک ها زمینه های لازم را فراهم کرده و در این عرصه به روستاها و صنایع تکمیلی توجه خاصی شود. از طرف دیگر وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید نگاه ویژه ای به حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

*در سال های گذشته در کشور بیشتر به حوزه تولید و فروش نفت و گاز توجه و کمتر به عرصه معادن پرداخته شده است که قطعا باید توجه خاصی به این بخش شود.

*برای حمایت از تولید ملی باید در تعرفه واردات به ویژه در حوزه منسوجات تجدیدنظر شود؛ از طرف دیگر باید رقابت داخلی برای بهبود تولیدات داخل کشور افزایش یابد.

*قطعا حمایت و توجه به حوزه صادرات موجب تولید و افزایش ثروت در کشور می شود از این رو تدابیر رهبر معظم انقلاب از موارد کلیدی بوده که توجه و اجرای آن موجب تقویت چرخه تولید در کشور می شود.

*برای حمایت از تولید ملی و داخلی باید در تعرفه واردات تجدید نظر شود.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    0 0
    خوب اينجوري بازم در داخل انحصار توليد شكل مي گيره كه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    0 0
    تعرفه واردات مگه کمه که میخواید زیادش کنید؟ به جای این کارها روی کیفیت محصولات داخلی کار کنید. تا کی باید ماشین مزخرف ایرانی رو به زور بخریم؟