ایسنا نوشت: با حضور رییس‌ جمهور، بهره برداری از مجتمع پتروشیمی کردستان با ظرفیت تولید سالانه 300 ‏هزار تن پلی اتیلن سبک آغاز شد.‏

حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز شنبه در جریان سفر به استان کردستان ضمن افتتاح ‏طرح پتروشیمی کردستان از بخش‌های مختلف این واحد بازدید کرد.

‏ رییس‌ جمهور در جریان این بازدید با توضیحات مهندسین و کارشناسان در جریان روند تولید و ‏محصولات این واحد پتروشیمی قرار گرفت.‏

 مجتمع پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت 129 هکتار و به ظرفیت تولید 300 هزار تن پلی ‏اتیلن سبک در سال می‌باشد و با افتتاح این طرح برای 700 نفر اشتغال‌زایی شده است.‏

طرح پتروشیمی کردستان به منظور ایجاد تعاد منطقه‌ای در توسعه و توازن بین استان‌های مختلف ‏کشور و تحرک‌بخشی به فرآیند توسعه در مناطق کمتر توسعه یافته احداث شده است.

مجتمع پتروشیمی کردستان از طرح های دوازده گانه اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی است که علاوه بر توسعه بخش پایین دستی صنایع پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش سبب ایجاد بازارهای جدید صادراتی، اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتر در کشور به ویژه در مناطق غرب و شمال غرب ایران می شود.

مجتمع پتروشیمی کردستان با دریافت خوراک از خط لوله اتیلن غرب با تولید سالانه ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک سبب گسترش زنجیره صنایع تکمیلی در این استان می شود.

عملیات ساخت پتروشیمی سنندج (کردستان) سال ٨٤ آغاز شد و پس از وقفه‌ای ۶ ساله، سال ٩٠ از سر گرفته شد و امروز در نخستین روز کاری از سال ٩٦ که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، افتتاح شد.

پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت ١٢٩ هکتار و با سرمایه گذاری ارزی ٢٥٧ میلیون یورو و (٣٨٠٠ میلیارد ریال) ساخته شده است، به کارگیری تجهیزات و کالاهای با کیفیت در مجتمع پتروشیمی کردستان یکی از ویژگی های بارز در این طرح به شمار می آید که نیاز صنایع پایین دستی در کردستان و نیز استان های همجوار را تکمیل می کند.

این مجتمع سالانه ٣١٠ هزار تن اتیلن از خط لوله اتیلن غرب و ١,٥ هزار تن پروپیلن از پتروشیمی تبریز یا ایلام را به عنوان خوراک دریافت خواهد کرد. کاربرد اصلی محصول پتروشیمی کردستان خوراک واحدهای پایین دستی، تولیدکننده انواع فیلم پلی اتیلن، فوم پلی اتیلن، روکش سیم و کابل، قطعات پلاستیکی و ... است.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =