۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۲
راگبی‌باز حرفه‌ای برنده بوکر درگذشت

دیوید استوری، نویسنده رمان «این زندگی ورزشی» در ۸۳ سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیوید استوری، نویسنده برنده جایزه ادبی بوکر، بازیکن حرفه‌ای راگبی لیگ بود که نخستین رمان خود را با استفاده از تجربیاتش در این ورزش نوشت.

رمان «این زندگی ورزشی» با تحسین بسیار روبه‌رو شد و سه سال بعد دستمایه ساخت فیلمی سینمایی با همین عنوان قرار گرفت. ریچارد هریس و راشل رابرتس هر دو برای بازی در این فیلم به کارگردانی لیندسی اندرسون نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.

او پس از آن مسیر خود را در ادبیات ادامه داد و سال ۱۹۷۶ با نوشتن درام خانوادگی‌ «سویل» برنده جایزه ادبی بوکر شد.

چهار فرزند استوری در تایید خبر درگذشت او اعلام کردند: «پدر در آرامش و در حالی که خانواده کنارش حضور داشتند، از دنیا رفت.»

استوری در دوران فعالیت هنری خود چندین رمان و نمایشنامه ماندگار خلق کرد. از میان مشهورترین رمان‌های او به غیر از «این زندگی ورزشی» و «سویل» می‌توان به «پرواز به کمدن»، «پسمور» اشاره کرد. «بازگشت آرتور میدلتون»، «پیمانکار»، «خانه» و «اتاق تعویض لباس» برخی از نمایشنامه‌های این نویسنده سرشناس هستند.

در این میان با اقتباس از نمایشنامه «خانه» فیلمی با بازی جان گیلگد و رالف ریچاردسون ساخته شد و نمایشنامه «در جشن» به فیلمی سینمایی با بازی آلن بیتس و برایان کاکس تبدیل شد.

او سال ۱۹۳۳ در یورکشایر انگلستان به دنیا آمد و علاوه بر مهارت در نویسندگی، طراح توانایی نیز بود. مجموعه‌ای از طراحی‌های او تابستان گذشته در یک نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

منبع: بی‌بی‌سی/ ۲۸ مارس

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =