ایلنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر افزایش بلیت سینماها تا سقف ۲۰ هزار تومان را تکذیب کرد.

سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با احتمال افزایش بلیت سینما گفت: «شورای صنفی سینماست که تصمیم‌گیری می‌کند. این شورا از اصحاب سینما، خانه سینما و کارگردانان تشکیل می‌شود و حداکثر افزایش قیمت بلیت برای سینماهای ممتاز بیست درصد خواهد بود و در بقیه سینماها کمتر از این میزان افزایش پیدا خواهد کرد بنابراین ما همچنان که قول دادم هیچ شوک قیمتی در سینما نخواهیم داشت.»

او با تکذیب خبر افزایش قیمت بلیت سینما تا سقف بیست هزار تومان، ادامه داد: «ما همچنان که قول دادیم هیچ شوک قیمتی در سینما نخواهیم داشت. اما به طور طبیعی هزینه‌های جاری و هزینه‌های پرسنلی که هر سال افزایش پیدا می‌کند، درصد محدودی است که این میزان، بیست درصد برای سینماهای ممتاز است.»

صالحی درخصوص اعطای یارانه‌ مطبوعات گفت: «صد درصد یارانه مطبوعات را در سال 95 طی این هفته تسویه خواهیم کرد. دولت همه منابع یارانه‌ای مطبوعات را تامین کرده و الآن به حساب ما واریز شد و ما هم به حساب معاونت مطبوعاتی واریز کردیم. طی همین هفته و حداکثر هفته آتی صد درصد یارانه مطبوعات به حساب سراسر کشور واریز خواهد شد و مشکلی جهت تامین یارانه نداریم.»

وزیر ارشاد در رابطه با کپی یکی از فیلم‌های پرفروش از یک فیلمنامه قدیمی، اعلام کرد: «در حوزه سازمان سینمایی امنیت‌ و دقت کافی برای فیلم‌ها وجود دارد و خوشبختانه در یکی دو سال اخیر خیلی کم با این مسئله مواجه شدیم. قوه قضاییه هم در این زمینه برخورد می‌کند و خود صاحبان حوزه سینما هم همکاری لازم را دارند. خوشبختانه مساله جدی در این زمینه نداریم.»

صالحی با تاکید بر برخورد قطعی با کپی‌برداری در سینما، اضافه کرد: «گاهی اتفاقی می‌افتد که باید از طریق قضایی و مراجع رسمی پیگیری کنیم. سازمان سینمایی ما حساسیت جدی در این حوزه دارد و با این موارد به شدت برخورد می‌کنیم. در حوزه کتاب، سینما و یا هر کاری که خارج از رویکرد قانونی و اخلاقی است برخورد خواهیم کرد.»

58243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
    0 0
    اصلا بکنید 100 هزار تومن.