دیدار روزی که جوانان دارالفنون فیلمسازان بزرگی شوند/ آرزوی رضا میرکریمی در پایان اردوی استعدادیابی

مراسم پایانی بخش دارالفنون (اردوی استعدادیابی) جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی تمام شد که رضا میرکریمی آرزو کرد روزی که این استعداهای جوان، فیلمسازان بزرگی شدند، باز یکدیگر را ببینند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم پایانی بخش دارالفنون سی‌و‌پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور رضا میرکریمی، دبیر جشنواره جهانی٬ مازیار میری مدیر بخش دارالفنون و شهاب عادل از اعضای هیئت علمی دارالفنون٬ امروز سه شنبه پنجم اردیبهشت ساعت 18 در محل این مدرسه برگزار شد.  

سال گذشته بنا به تصمیم میرکریمی و براساس اهداف بلندمدت جشنواره که تبدیل به یک قطب مهم فرهنگی در منطقه است، قرار بر این شد تا در جشنواره به آموزش و نگاه آکادمیک به سینما توجه ویژه شود. بر همین اساس دارالفنون شکل گرفت تا به یک اردوی استعدادیابی تبدیل شود و فیلمسازان مستعد و جوان را در منطقه خاورمیانه و استان‌های ایران شناسایی کند.

مخاطبان دارالفنون جوانان علاقه‌مند به سینما و فیلم‌سازان تازه‌کار از کشورهای مختلف و همچنین جوانانی از استان‌های مختلف ایران هستند.

هدف این بخش شناسایی استعدادها در طول جشنواره جهانی فیلم فجر در حین کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی است. هنرجویان دارالفنون پس از طی این دوره شش روزه، به عضویت دائمی این مرکز درمی‌آیند و درنتیجه فعالیت‌های سینمایی آن‌ها در طول سال توسط جشنواره رصد می‌شود.

مازیار میری اولین سخنران مراسم پایانی دارالفنونِ سی‌و‌پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر بود. او گفت:  «از حضور شما ممنونم. کار بخش دارالفنون تمام شد و امیدورام به همه شما خوش گذشته باشد و هفته جذابی را با هم گذرانده باشیم.»

در ادامه رضا میرکریمی، دبیر جشنواره جهانی به دعوت مازیار میری برای سخنرانی حاضر شد و گفت: «این جلسه برای من بسیار مهم است. روز اول شرایط فراهم نشد یکدیگر را ببینیم٬ اما خیلی خوشحالم که اخبار خوبی از کلاس‌های شما شنیدم و احساس کردم شما رضایت خوبی از کار همکارانم دارید.»

او در ادامه از میری به دلیل زحماتی که برای دارالفنون کشیده قدردانی کرد و خطاب به هنرجویان گفت: «امیدوارم در کنار تجربه‌ای که داشتید و نکاتی که یاد گرفتید خاطره خوبی از ایران با خود ببرید. همچنین امیدوارم ایرانیان عزیز که از استان‌های مختلف آمده بودند خاطرات خوبی را با خود به شهرهای‌شان ببرند. سفری امن و آرام را برای شما آرزو می‌کنم و امیدوارم وقتی شما فیلمسازان بزرگی شدید باز یکدیگر را ببینید.»

در ادامه مراسم برگزیدگان بخش دارالفنون معرفی شدند. مازیار میری مدیر بخش دارالفنون اعلام کرد برگزیدگان هر بخش یک ماه فرصت دارند فیلمنامه خود را ارسال کنند تا از بین آن‌ها برگزیده نهایی انتخاب و هزینه ساخت فیلم کوتاه او پرداخت ‌شود.

اسامی برگزیدگان در چهار بخش مهاجرت٬‌ محیط زیست٬ عشق و صلح به این شرح است:

مهاجرت: ماریا سید از هند

محیط زیست: مصطفی شمس ایران

عشق: آکاکی و تامار  گرجستان

صلح: علی حسین‌زاده ایران

در پایان مراسم، مازیار میری از شهاب عادل٬ شهاب اسفندیاری و دکتر باقر قهرمانی اعضای هیات علمی دارالفنون تشکر و قدردانی کرد.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از اول تا هشتم اردیبهشت (۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =